וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים בכלל לא צריך טכנאי מזגנים

5.6.2015 / 18:44

חם, לח ודביק בביתה של חולת הניקיון שלנו כשהמזגן הפסיק לעבוד. יוסי הטכנאי היה עסוק, האורחים עוד רגע בדלת והישועה הגיעה דווקא מהסחבה

מזגן. ShutterStock
רוצים שהוא יעבוד כמו שצריך הקיץ? צחצחו אותו/ShutterStock

קיץ ישראלי בלי מזגן זה כמו האח הגדול בלי מצלמות, כמו מסעדת בשר בלי סטייקים וכמו משפחת קרדשיאן בלי שערוריות. פשוט בלתי אפשרי. ולכן, כשהמזגן בביתי התקלקל ביום הכי חם בשנה, הרגשתי כאילו חרב עליי עולמי. תכננתי לנקות את הבית לקראת ביקור של בני משפחתי, והדבר הראשון שעשיתי בבוקר היה ללחוץ על שלט המזגן. עוד לפני הקפה וצחצוח השיניים, הייתי חייבת להרגיש את משב הרוח מקפיא לי את העצמות כאילו אני בסיביר ולא בדרום תל אביב. אבל נאדה. המזגן לא הגיב. הוא פשוט חדל לעבוד.

"שלום, אני חייבת טכנאי עכשיו!" הכרזתי בדרמטיות כשצלצלתי ליוסי, טכנאי מזגנים. אלא שליוסי לא היה אכפת שמדובר במקרה חירום ושאני חייבת תיקון דחוף של המזגן. "מצטער אני עמוס. יכול להגיע רק מחר". הוא אמר לי וניתק את השיחה. צלצלתי לעוד עשרה טכנאים שונים וכולם השיבו שהם מטפלים בתקלות ואין להם אפשרות להגיע. לעזאזל, ידעתי שהייתי צריכה לקנות מאוורר!

אחרי הכביסה: מקפלים, מגהצים או ישר מתלבשים?

אבל לא היה לי זמן ללכת ולרכוש מאוורר כי הייתי חייבת לנקות את הבית במהירות. נו טוב, חשבתי לעצמי. כמה טיפות זיעה עוד לא הרגו אף אחד. וכך, שלפתי את המגב והסמרטוט והתחלתי לעשות ספונג'ה. אלא שלא הייתי צריכה בכלל לשפוך מים על הרצפה. בגלל החום נטפתי מים כולי וטיפות הזיעה זלגו מכל סנטימטר מגופי. כשהגעתי לשלב ניקוי האבק, החולצה שלי הייתה כל כך רטובה לגמרי. בשל החום הרב שהיה בדירה הייתי הרבה פחות יעילה. הרגשתי שכל פעולה שאני עושה גובה ממני מאמץ רב וניקיתי לאט- לאט. כל כך לאט, שהייתי בטוחה שעד שאסיים לטאטא את הסלון יוולדו לי נכדים. ניסיתי לקרר את עצמי בשלל דרכים מגוונות- עשיתי את אתגר דלי הקרח באמבטיה, הכנסתי את הראש שלי למקפיא, דברתי עם אמא שלי, חברה טובה ואפילו עם מאמנת הכושר- ובכל זאת עדיין היה לי חם.

בזמן שניקיתי את הסלון הבחנתי שיש שכבה עבה של אבק על המזגן, שמעולם לא ניקיתי. כן, אפילו חולת ניקיון שכמוני מפספסת לפעמים. אז העברתי מטלית על המזגן וגם החלטתי לנקות את הפילטר שלו. פתחתי את הכיסוי של הפילטר, שלפתי אותו מהמזגן ועברתי עליו עם המטלית ולאחר מכן עם מברשת. שטפתי את הפילטר בכיור, ייבשתי עם מטלית נקייה והחזרתי את הפילטר למקומו. ואז נס קרה- המזגן השמיע רשרוש. התקרבתי אליו כדי לוודא שלא דמיינתי ואז חשתי בריזה קרירה ונעימה בפניי. הוא עובד! המזגן עובד! הפילטר המלוכלך ומלא האבק הוא זה שמנע מהמזגן לפעול כראוי. לא הייתי צריכה טכנאי, רק ניקיון קל. הייתי כל כך מאושרת שהשלכתי את המטאטא ואת המגב הצידה ופשוט ישבתי מול המזגן במשך שעות, התענגתי על משב האוויר הצונן, ולא היה אכפת לי שהאורחים יחכו עד החורף.

עוד טורים של אניטה

מערכת וואלה! בשיתוף סנו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully