וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול עם העיניים: ווס אנדרסון מעצב בית קפה לפראדה

10.5.2015 / 12:38

אם אין לכם כסף לקנות תיק של פראדה אתם יכולים להתנחם מהיום בקפה ומאפה. הבמאי והתסריטאי ווס אנדרסון, זוכה פרסי אוסקר לעיצוב תפאורות, עיצב למותג הנחשק בעולם בית קפה ציורי בלב מילאנו. בון-אפטיטו

בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
ניאו-ריאליזם איטלקי. בית קפה של פראדה בעיצוב ווס אנדרסון בלב מילאנו/AP
"ניסיתי לעצב מקום כזה שהייתי שמח להעביר בו את שעות אחר הצהריים הלא בדיוניות שלי. אמנם המקום יכול לשמש כתפאורה נהדרת לסרט, אבל אני חושב שהוא אפילו טוב יותר בשביל כתיבת אחד" כלשונו של ווס אנדרסון

אם אתם חובבי עיצוב, אופנה עילית וקולנוע ואתם במקרה נקלעים למילאנו, זוהי תחנת חובה במיוחד בשבילכם. הבמאי והתסריטאי האמריקאי ווס אנדרסון מציג את היצירה החדשה שלו - BAR LUCE. זהו לא שמו של פרויקט קולנועי חדש עליו עובד הקולנוען הנערץ, אלא מקום ממשי שעיצב עבור לא אחר מאשר בית האופנה פראדה.

הבר שנחנך אמש (שבת) כתוספת שיקית לחגיגות האקספו שנערכות בעיר, שוכן במשכן החדש של מטה בית האופנה היוקרתי. מדובר בקומפלס מעוצב ומסוגנן המשלב תרבות ואמנות שהושק רשמית בשבוע שעבר. את הקומפלקס תכנן ועיצב האדריכל ההולנדי המוערך רם קולהאס, אשר עובד בקביעות עם פראדה, ואמון בין היתר על תכנון לא מעט חנויות וביתני תצוגה של פראדה ברחבי העולם.

בתפריט: טאפטים מאוירים ברוח שנות החמישים המדמים בנייני מגורים אירופאיים, שולחנות פורמייקה וכיסאות וינטג' תואמים בגווני פסטל, חיפויי קיר בגווני עץ חמימים, רצפת פסיפס רטרואית, תיבת ג'וקבוקס נוסטלגית והדובדבן שבקצפת - מכונת פינבול בדמותו של סטיב זיסו, הדמות האיקונית מסרט הפולחן של אנדרסון "עמוק במים".

בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
את הקומפלקס שבו שוכן בית הקפה תכנן האדריכל המוערך רם קולהאס/AP

בדומה לקולהאס האדריכל, גם עבור וונדרסון זהו אינו שיתוף הפעולה הראשון עם בית האופנה האיטלקי. הקולנוען שהאסתטיקה הייחודית שלו הפכה הן לכרטיס הביקור שלו והן למודל לחיקוי (רק לאחרונה זכה באוסקר בקטגוריות התפאורה, התלבושות, איפור-שיער והפסקול על סרטו "מלון גרנד בודפשט"), יצר עבור פראדה כמה וכמה סרטונים קצרים ומאוד מוצלחים: הסרטון Prada Candy L'Eau בכיכובה של השחקנית הצרפתייה ליה סיידו, שנועד על פניו לקדם את הבושם בעל אותו השם המתקתק, וכן הסרטון Castello Cavalcanti בכיכובו של ג'ייסון שוורצמן.

המשימה האמנותית לה נענה הפעם אנדרסון מאתגרת לא פחות. אחרי הכל, היא אמורה לשלב בין אווירה ופראקטיות. את ההשראה העיצובית שלו שאב וונדרסון מתוך נבירה מתמשכת בסרטי ניאו-ריאליזם איטלקיים. מלבד מזון, שתייה, נקודת מפגש לשיח אינטלקטואלי עם חברים או קריאת ספר, הספוט החדש מציע, איך לא, יופי של לוקיישן ומוזה לכתיבת תסריטים. באתר הרשמי של המטה, צוטט הקולנוען היצירתי כמי שמפנטז על מקום שיכיל אותו מחוץ למסך: "ניסיתי לעצב מקום כזה שהייתי שמח להעביר בו את שעות אחר הצהריים הלא בדיוניות שלי. אמנם המקום יכול לשמש כתפאורה נהדרת לסרט, אבל אני חושב שהוא אפילו טוב יותר בשביל כתיבת אחד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

צפו: הסרטון שאנדרסון יצר עבור פראדה בכיכובה של ליה סיידו

בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
הדובדבן שבקצפת: מכונת פינבול בדמותו של סטיב זיסו מסרט הפולחן "עמוק במים"/AP
בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
מקום שיכול לשמש כתפאורה מושלמת לסרט/AP
בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
ניחוחות של רטרו/AP
בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
טביעת ידו של האדריכל ההולנדי ניכרת מבחוץ/AP
בית הקפה BAR LUCE בעיצוב ווס אנדרסון לפראדה, מילאנו. AP
מוסיקה בבקשה. אחד ההיי לייטים במקום החדש של פראדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully