וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השיטות להורדת כתמים שארוחת חג הביאה איתה

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

4.4.2015 / 20:55

חזרת, יין וחרוסת הם העמלק הגדול של המפה והבגדים הלבנים. כל השיטות להורדת הכתמים שנשארו מארוחת החג

שולחן ערוך. ShutterStock
הנה מתחיל מבחן הכתמים הגדול/ShutterStock

אין כמו ליל הסדר, האווירה המשפחתית, האוכל הטעים והזיופים שתמיד גורמים לנו לחייך מסביב לשולחן. אבל אם יש דבר אחד שעלול לחרב לכם את ערב פסח, אלה כתמים על הבגדים החגיגיים שלכם. בין אם זו חרוסת שמצאה את עצמה על השמלה הלבנה, או כוס יין שנשפך על החולצה המכופתרת הכתמים האלו יכולים לעשות לנו מרור. אבל אל דאגה, אפשר להיפטר מכל לכלוך בדרכים פשוטות, כך שעוד לפני שתגידו "אליהו הנביא" הבגד יהיה שוב נקי. לפניכם כל הטיפים להסרת כתמים שאתם עלולים להיתקל בהם בחג.

קערת פסח. ShutterStock
כתמים חומים של חרוסת? לא עוד!/ShutterStock

חרוסת: חרוסת אמנם מתוקה אבל יכולה להשאיר אחריה כתם מר במיוחד. כדי להסיר את הכתם, עליכם לשפשף אותו היטב בג'ל לכביסה או אבקה כביסה ולשטוף את הבגד במים פושרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חזרת. ShutterStock
אל תתנו לצבע הוורוד להטעות אתכם/ShutterStock

חזרת: חשוב מאוד לטפל בכתם החזרת מיד כשהוא נוצר משום שקשה מאוד להסיר כתם ישן. מרחו על האזור המוכתם ג'ל כביסה, שפשפו עם מים קרים ושטפו. אחר כך מרחו בשנית את ג'ל הכביסה והכניסו למכונה מבלי לשטוף את החומר.

שעוות נר: נרות יוצרים אווירה רומנטית אבל השעווה שלהם עלולה ליצור כתמים. כדי להילחם בכתם, שפכו מים רותחים, מרחו ג'ל כביסה והשרו במים פושרים למשך כחצי שעה. לאחר מכן כבסו את הבגד במכונת הכביסה.

כוס יין. ShutterStock
אל תהססו מהכתמים האדומים. יש הרבה שיטות להעלים אותם/ShutterStock

רוטב: כדי להסיר כתמי רוטב שדבקו בבגד שלכם, חשוב מאוד להשרות כחצי שעה במים קרים עם ג'ל כביסה, ולא עם מים חמים שעלולים לקבע את הכתם לעולמי עד. רק לאחר ההשרייה ניתן לשטוף עם מים חמים.

כתמי יין: בליל הסדר אנחנו שותים ארבע כוסות, אז יש סיכוי גדול מאוד שכמה טיפות ישפכו לנו על הבגד. אבל אל תכנסו לפאניקה- ניתן לטפל בקלות בכתמי היין. אם מדובר על כתם מיין אדום, הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש ביין לבן. קחו מגבת נקייה ויבשה, טבלו אותה במעט יין לבן ולחצו בעדינות על האזור המוכתם עם המגבת. חשוב מאוד שלא לשפף את הכתם כדי למנוע ממנו להתקבע על הבגד. אחרי הפעולה הזאת פזרו מעט מלח על האזור והכניסו למכונה. אם מדובר בכתם מיין לבן, כל שעליכם לעשות הוא להכניס את הבגד למכונה ולהפעילה לפי הוראות היצרן המופיעות על תוויות הבגד.

בקבוקון טלק. ShutterStock
הפתרון לכל כתם שומני - הטלק/ShutterStock

שמן: שמן מוסיף המון אבל גם עלול להוסיף לכם כתמים. ישנן שיטות רבות להסרת כתמי שמן: טלק עשוי לסייע לכם. פזרו על הכתם כמות גדולה של טלק וכבסו. ניתן להשרות את הבגד בתוך תערובת של אבקת כביסה ומים פושרים למשך שעה ולאחר מכן לכבס לפי ההוראות שעל תווית הבגד. אפשרות נוספת היא להתיז על הכתם מסיר שומנים המיועד לסירים ומחבתות, להשאיר את החומר למשך 20 דקות ולכבס. והנה עוד תרופת סבתא- מרחו על הכתם נוזל לניקוי כלים והניחו לבגד להתייבש. כשהוא יבש לגמרי שטפו אותו וכבסו כרגיל.

ליפסטיק: הדודה שושנה הדביקה לכם נשיקה והשאירה חותם של ליפסטיק על צווארון החולצה שלכם? אל דאגה. כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הבגד מספר דקות בנוזל ניקוי שמכיל סולבנט אך לא כלור, לשפשף את הכתם במברשת שיניים ולשטוף היטב. חג שמח!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully