וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 טיפים מושלמים לניקיון המטבח

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

1.4.2015 / 8:17

בואו נודה על האמת, האזור שבו הכי צריך להתעכב בניקיון הבית לקראת פסח הוא המטבח. כך תעשו זאת חכם ונכון

מטבח. ShutterStock
רוצים אחד כזה מתוקתק? הפשילו שרוולים/ShutterStock

אחת המטלות הקשות ביותר בניקיונות לפסח היא קרצוף המטבח. סירים מלוכלכים, מחבתות עם כתמי שמן ושיש שידע ימים טובים יותר- אלו רק חלק מהאתגרים שניצבים בפנינו. אבל אל ייאוש, כדי שתעברו בשלום את המשימה המפרכת הזאת, בקשנו מהשף שלומי שלו והשף גיל צוקרמן שיתנו לנו טיפים לניקיון המטבח. אחרי הכל, אין חכם כבעל ניסיון. אז שימו כפפות, אנחנו מתחילים.

אפיית עוגיות בתנור. ShutterStock
למטעמים מוצלחים הקפידו על תנור נקי/ShutterStock

ניקוי תנורי אפיה וכיריים

הכיריים מלוכלכות? מומלץ להתיז מסיר שומנים ולהשרות את החומר כחצי שעה או לחלופין, לערבב סודה לשתייה עם מים רותחים, להשהות מספר שעות ולנקות בעזרת מטלית. אם מדובר בכיריים חשמליות, יש להימנע משימוש בספוג ברזל אשר עלול לשרוט את המשטח, ולהעדיף מטלית רכה. ואיך מנקים את התנור? כיום קיימים תנורים חכמים עם פונקציה של ניקוי אוטומטי של התנור, אך אם לתנור שלכם אין את האופציה הזאת, ניתן להשתמש בסודה לשתיה, חומץ ומים ביחסים שווים, למרוח על דפנות התנור, להשרות כל הלילה ולנגב למחרת את התנור בעזרת מטלית הטבולה במים רותחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סיר בישול על כיריים. ShutterStock
לא לשכוח לקרצף את הסיר אחרי השימוש ולהכינו לפעם הבאה/ShutterStock

ניקוי סירים ומחבתות

כדי לנקות את הסיר, יש לפעול בשני שלבים: למלא את הסיר במים וסודה לשתייה ולהרתיח אותו. לאחר פעולת ההרתחה לעבור עם סבון כלים על הדופן הפנימי של הסיר. את החלק החיצוני של הסיר יש לנקות בעזרת מסיר שומנים. המחבתות נוטות לצבור שומנים, ולכן כדאי לנקות אותן כמה שיותר מהר כדי להיפטר מהכתמים. אם הלכלוך קשה מדי להסרה, ניתן לפזר על המחבת אבקת כביסה, לשפוך קצת מים ולחמם עד לרתיחה. השילוב של אבקת הכביסה יחד עם המים הרותחים, יפרק כל שומן.

ניקיון קומקום חשמלי. ShutterStock
נכון שאתם לא רוצים לשתות חלקיקים של אבן?/ShutterStock

ניקוי קומקום חשמלי

להסרת האבנית מהקומקום יש להרתיח מים עם כוס חומץ הדרים למשך כחמש עד עשר דקות. במידה ונשארו שאריות אבנית ניתן לחזור על הפעולה.

אריחי מטבח. ShutterStock
מעט אלכוהול יבריק לכם את משטח העבודה/ShutterStock

ניקוי משטחי שיש וקרמיקה

משטח קרמיקה יראה כמו חדש אם תנקו אותו במטלית הטבולה במעט אלכוהול ומים רותחים. את השיש ניתן לנקות בעזרת מים רותחים וסבון כלים.

סכין. ShutterStock
סכינים מקצועיים מנקים באופן ידני/ShutterStock

את הסכינים החדים והמקצועיים שמשרתים אתכם למנות מתוחכמות רצוי לשטוף ביד, בסבון כלים ולימון ולהעביר חיטוי במים רותחים.


קרשי חיתוך ניתן להכניס למדיח. החום במדיח ימנע בקטריות וחיידקים ויסיר את שאריות השומן שהצטברו על המשטח לאחר השימוש בו. אם יש לכם קרשי חיתוך מעץ, עדיף לנקות אותם בעזרת סבון כלים, חומץ ולימון.

המיקרוגל מטונף? העבירו מטלית ספוגה בלימון חומץ ומים רותחים והוא יבריק.

ניקיון. ShutterStock
סבון מוסיף המון/ShutterStock

השחקן הראשי

הסבון מעורב בכל תהליך הניקוי, ולכן חשוב לרכוש סבון איכותי. מיותר לציין שסבונים זולים מנקים פחות טוב. בכלל, מומלץ לארגן מיכל מלא במים וסבון כלים. אם סיימתם להשתמש בכלי בישול ואין זמן לנקות מיד, אפשר פשוט לשים את הכלי בתוך המיכל. כשתגיעו לשלב הניקיון הלכלוך יוסר בקלות רבה יותר. לאחר שניקיתם את הכלים בסבון מומלץ להשתמש בחומץ או בלימון. כך תקבלו כלים מבריקים ונקיים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully