וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקלת בכתם מהגיהנום על החולצה? כך תסירו אותו בקלות

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

17.2.2015 / 7:56

עשרות הכתמים הקשים שאתם ניתקלים בהם במהלך היום לא צריכים לחרב את המצב רוח. לכל כתם יש שיטת העלמה יעילה גם אם הוא נוצר מריבה או חלודה

יצאתם לאירוע חגיגי, לבשתם את הבגד האהוב עליכם והוא התלכלך בכתמים קשים. לפני שאתם בוכים על מר גורלכם משליכים את הבגד היפה לפח, דעו שיש תמיד תקווה. בעזרת כמה טכניקות כביסה פשוטות תוכלו להסיר כל כתם, כך שהבגדים שלכם ייראו חדשים. כל הטיפים להסרת כתמים בעייתים במיוחד, מכתמי קפה ועד טיפקס.

קפה שחור. ShutterStock
מלח וחומץ לבן על כתמי קפה/ShutterStock

כתמי קפה

שתיתם קפה והבגד התלכלך? אל דאגה, לא צריך נס כדי להסיר את הכתם. כל שעליכם לעשות הוא להשרות את הבגד בתמיסה המכילה שתי כפות מלח וכף של חומץ לבן. לאחר כחצי שעה, הבגד יהיה נקי שוב.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכינו את הסכין לכתמי שעווה/ShutterStock

כתמי שעוות נרות

כדי להסיר כתמי שעווה, המתינו שהשעווה תתקרר מעט וגרדו בעזרת סכין מריחה את השאריות. לאחר מכן, הניחו את הבגד על קרש גיהוץ, כשמתחתו ומעליו מגבת נייר. גהצו את המגבת המונחת מעל הבגד, והיא תספוג את השעווה. מיד אחרי הגיהוץ רססו על הכתם מסיר שומנים ממשטחים והכניסו למכונת הכביסה.

ילד צובע בצבעי גועש. ShutterStock
מברשת עם סערות קשות להסרת צבעים טריים/ShutterStock

כתמי צבע אקרילי

הילד שלכם צייר וצבע בצבעים אקרילים ותוך כדי צבע גם את הבגדים? אם מדובר בצבע טרי, קרצפו את הכתם עם מברשת שיניים הספוגה בסבון. במידה והכתם ישן, נסו לנקות עם חומר ניקוי שאינו מכיל כלור אך מכיל את החומר סולבנט.

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
משחת שיניים לטיפול מתקדם בחלודה/ShutterStock

כתמי חלודה

חשוב לטפל בכתמי חלודה במהירות לפני שהם מתייבשים ומחוררים את הבגד. נגבו את הכתם במגבון לח והשרו למשך כחצי שעה את הבגד בתמיסה המורכבת ממיץ לימון וכף וחצי מלח. לאחר מכן, הכניסו למכונה וכבסו כרגיל. במידה והכתם לא ירד, מרחו עליו משחת שיניים עם פלואור ושפשפו היטב.

חמאה. ShutterStock
טעימה אך מכתימה. מסיר שומנים יעלים את שאריות החמאה/ShutterStock

כתם חמאה

בישלתם עם חמאה והבגד שלבשתם ספג הכל? התיזו מסיר שומנים, המתינו מספר דקות ושפשו עם אבקת כביסה. אם הכתם נותר, כבסו עם כלור מלבין או מלבין רגיל. חשוב לוודא את השפעת המלבין על הבגד בפינה נסתרת.

חרדל דיז'ון גרגרים. ShutterStock
מלבין יעבוד טוב על כתמים צהובים של חרדל/ShutterStock

כתם חרדל

כתמי חרדל ניתן להסיר על ידי השריית הבגד בתמיסה מדוללת של מלבין ומים למשך 15 דקות. כאמור, וודאו שהמלבין לא גורם נזק לבגד על ידי טפטוף של מלבין בכיס או תפר נסתר.

יבוש וגיהוץ כביסה. ShutterStock
כתמים בנים של טיפקס יעלמו בניקוי מקצועי יבש/ShutterStock

כתמים לבנים וקשים של טיפקס

טיפקס הוא אחד מהכתמים הבעייתים ביותר, משום שהוא עלול להיספג בבד ולגרום לו להתקשות. נסו לחפש בחנויות לכלי כתיבה מסיר טיפקס, או שלחו את הבגד לניקוי יבש ובקשו טיפול מיוחד לכתם.

סושי. ShutterStock
נוזל לכביסה ישירות על הכתם יטפל בשאריות הסויה/ShutterStock

כתמי סויה

אכלתם סושי וגם הבגד אכל אותה? שטפו את גב הבגד במים קרים, מרחו בזהירות מסיר כתמים והמתינו כ-5 דקות. השרו את הבגד בתמיסה של כף מלבין עם כוס מים קרים למשך רבע שעה. לאחר מכן מרחו שוב מסיר כתמים וחכו 5 דקות. אם הכתם לא ירד, מרחו עליו נוזל כביסה והשרו במים פושרים למשך חצי שעה. שטפו היטב והכניסו למכונת הכביסה.

מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
כתמי עובש יעלמו בטמפרטורה החמה ביותר/ShutterStock

עובש

עובש נוצר כאשר הבגד מאוחסן במקום לח וטחוב. כדי לטפל בבגד שנוצר עליו עובש, יש לטבול את הכתמים בנוזל כביסה. לאחר מכן לכבס במים בטמפרטורה החמה ביותר שמצוינת בהוראות יצרן הבגד.

לחם עם ריבה. ShutterStock
קרח הוא המושיע של כתמי ריבה/ShutterStock

כתמי ריבה

הניחו קרח על כתם הריבה כדי להקשות אותו. אחר כך נסו לגרד את השאריות עם סכין מריחה. על הכתם שנשאר התיזו מסיר כתמים, המתינו 5 דקות ושפשפו עם נוזל כביסה. ניתן לחזור על הפעולה שנית במידת הצורך.

רוצים לדעת עוד על כתמים? כנסו לפה


לרכישת מוצרי ניקיון און ליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully