וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים עם העיניים: חדר האוכל בבית הלבן נחשף לראשונה

מישל אובמה החליטה לרענן את חדר האוכל המשפחתי בבית הלבן. צבע הקירות הוחלף, הווילונות חודשו, יצירות אמנות מודרניות נתלו והופעה ראשונה בהיסטוריה של אמנית אפרו-אמריקאית

חדר האוכל בבית הלבן. וושינגטון פוסט,
חדר האוכל הפרטי בבית הלבן בעיצובה המחודש של מישל אובמה/וושינגטון פוסט

בשבוע שעבר נפל דבר בבית הלבן. זה קרה במהלך סיור שיגרתי שנערך לקבוצת מבקרים במשכנו של נשיא ארצות הברית, עת נחשף לראשונה חדר האוכל הפרטי של משפחת אובמה. את הסיורים, מיותר לציין מתאמים חודשים מראש עם סיווג בטחוני המצריך מסכת ארוכה של אישורים. החדר שנגלה הפעם לקבוצה היה עד היום מחוץ לתחום בסיורים האמורים. מדובר בחלל קטן יחסית, השוכן בסמוך לאולם האוכל הרשמי, ששופץ ואורגן מחדש על ידי הגברת הראשונה- מישל אובמה.

מישל, שכידוע מקדמת יצירות מקומיות (כמו גם מעצבי אופנה) מצהירה בעיצוב המחודש הצהרה נועזת בכך שהפכה את החדר המנומנם לעדכני ועכשווי. אובמה אמנם שמרה על פריטים עתיקים כגון נברשת הבדולח המתהדרת ב-1,780 אבני קריסטל מתקופתו של קנדי כשלצדם, הציבה יצירות אמנות חדשות ומקוריות של רוברט ראושנברג, ג'וזף אלברס ואני אלברס, שעבודותיהם נמנות על האופ-ארט (אמנות אופטית). תוספת משמעותית לעיצוב נוסח אובמה בחדר שמיועד לאירועים פרטיים ומפגשים מיוחדים הנו ציור משנת 1966 של האמנית אלמה תומס שהופך ליצירה הראשונה של אמנית אפרו אמריקאית הנכנסת לאוסף הקבוע של הבית הלבן. היצירה של תומס "תחיית המתים" נחשבת לאחת ההוצאות היקרות. היא נרכשה מגלריה ניו יורקית בסכום של 290 אלף דולר. מהבית הלבן ממהרים לציין כי היצירה האמורה ושאר הרכישות החדשות נעשו מכספי הקרן המיוחדת "האגודה ההיסטורית" (עמותה חינוכית ותרבותית ללא מטרות רווח שפועלת למען הבית הלבן) וחלילה לא מכספי הציבור.

בידיעה שפורסמה ב"וושינגטון פוסט" שפורסמה בשבוע שעבר צוין כי אמנות אבסטרקטית תמיד הייתה אהובה על משפחת אובמה. בתחילת הקדנציה הראשונה של הנשיא, נרכשו שני ציורים מודרניסטיים של ג'וזף אלברס שנתלו מול מראה גדולה מ-1902 שנכנסה לבית הלבן בתקופת ממשל רוזוולט. "העיצוב החדש מעניק מראה יעיל יותר ונקי המזכיר מראה של גלריה לאמנות עכשווית" כלשונו של ויליאם אולמן, אוצר האמנות של הבית הלבן, כפי שמסר באותה הידיעה.

מלבד יצירות האמנות המרשימות, מישל אובמה התייחסה גם לחלונות הגדולים ועטפה אותם בווילונות קטיפה בגוון יין עמוק (הצבע שנבחר לשנת 2015), ישנה גם תוספת של ארבעה פמוטי ברונזה מוזהבים שהצטרפו למכלול וצוות של צבעים הוזמן לשנות את גוון הקירות מצהוב לאפור.

אם תרצו, הריענון של חדר האוכל תחת שרביטה של מישל אובמה משקף את הלך הרוח הצעיר של בעלה הנשיא. לא נשכח שקידום מעמדם של אפרו-אמריקאים ועידוד המעצבים המקומיים גם הם חלק מהאג'נדה של הצלע הנשית בפאוור קפל שעומד בראש המעצמה, שיישאר ככל הנראה כירושה לנשיא הבא.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
"תחיית המתים" של אלמה תומס, ציור בחדר האוכל בבית הלבן. וושינגטון פוסט,
"תחיית המתים" של אלמה תומס - האמנית האפרו אמריקנית הראשונה שמציגה באוסף הבית הלבן/וושינגטון פוסט
מישל אובמה בחדר הכחול. Chuck Kennedy, GettyImages
מישל אובמה משתעשעת בחדר קבלת הפנים הדיפלומטי/GettyImages, Chuck Kennedy
המשפחה הנשיאותית צופה בטלוויזיה בסלון. Pete Souza, GettyImages
המשפחה הנשיאותית ברגע משפחתי/GettyImages, Pete Souza
חדר האוכל הרשמי בבית הלבן. Alex Wong, GettyImages
כך נראה חדר האוכל הממלכתי ערוך לאירוע/GettyImages, Alex Wong

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully