וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח עם כפית של כסף: מה מיוחד בכלי כסף על שולחן הפסח?

יש להם את המראה היוקרתי והיהודי והם מתנה נפלאה להביא ליקירים לכבוד פסח. כלי כסף ויודאיקות מבית ציון חדאד בעיצוב בלעדי

כלי כסף של ציון חדאד. האחים חדד,
סט קידוש לחלוקת יין בערב החג/האחים חדד

חג הפסח מהווה הזדמנות נהדרת לשילוב כלי כסף במסורת היהודית המשפחתית, כלים אשר מלווים את המסורת היהודית כבר מאות שנים ועוברים במשפחה מדור לדור. החנות "סילבר ויודאיקה של ציון חדאד ושוקי וסרשטרום", הממוקמת בקומת הקרקע של מלון הילטון היוקרתי בתל אביב, מציעה מגוון רחב של מוצרים, כלי אוכל ויודאיקה מכסף טהור שמשתלבים בשולחן החג והשבת. ציון חדאד (בן 60), מבעלי החנות ובעל שם ידוע בתעשיית כלי הכסף בישראל ובעולם, עוסק בתחום מזה 40 שנה. את הידע וההיכרות שלו בתעשיית כלי הכסף ציון החל לרכוש כבר בגיל 8 כאשר למד את רזי המקצוע מאביו, שעבד בריקוע כסף. כשציון היה נער, אביו נפטר, וציון יחד עם אחיו המשיכו את דרכו ואף הקימו מפעל לייצור כלי כסף.

כלי כסף של ציון חדאד. האחים חדד,
קערת ליל סדר מהודרת/האחים חדד

לאחר עשרות שנים בהם שימש ציון גם כמנהל המכירות של המפעל המשפחתי, הוא הקים עסק משלו, ופתח יחד עם שוקי וסרשטרום חנות בוטיק של כלי כסף, כלי אוכל ומוצרי יודאיקה, כולם כאמור, עשויים מכסף, ויש כאלו המצופים זהב. בין היתר אפשר למצוא בחנות סוגי סטים של סכו"ם מכסף מעוצבים בידי האומן האיטלקי Pampaloni, צלחות מעוטרות בכסף ובזהב, קערות, פמוטים, כוסות קידוש, חנוכיות, מגשים, וואזות, ממטרות ליין (פאונטן), מזוזות, מגילות, נטלות, כלי בשמים, סידורים עם כריכה מכסף ועור, ומוצרים שונים שמוצאים מקום של כבוד בבתים יהודיים. "עיקר הלקוחות שמבקשים לרכוש את המוצרים הייחודיים בחנות הם יהודים, בין אם דתיים, מסורתיים או חילוניים". אומר ציון ומדגיש את הקשר ההדוק שלו לעולם היהודי. "אבא שלי היה רב, גדלתי במשפחה שומרת מסורת בבני ברק ואני שומר שבת. לכן אני בודק היטב את הכשרות של כל מוצר שאני מוכר מתוך תחושת אחריות גדולה לכך שהלקוח ייהנה מחפצים כשרים שמכבדים את המסורת והדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כלי אוכל, ציון חדאד. ג?יאן פרנקו,
מבחר כלי אוכל מכסף/ג?יאן פרנקו

האחריות של ציון חדאד אינה מסתיימת רק באחריות על הכשרות של המוצר, אלא אחריות גם על עיצובו והתאמתו לטעם האישי והסגנון העיצובי של הלקוח. " אנו מספקים עיצוב של כלי כסף ויודאיקה בהתאמה אישית. אני בקשר עם אמנים רבים, ביניהם Pampaloni האיטלקי ויעקב דוידוף הישראלי. כשאחד הלקוחות מבקש פריט ייחודי, לדוגמא מגילת אסתר לנכד, אני מקשר בין הלקוח לבין האומן שמייצר את הפריט הייחודי עפ"י הצרכים של הלקוח ובליווי אישי שלי, ואף טס לאיטליה במידת הצורך במטרה לספק ללקוח את מה שהוא מבקש. ההזמנה כמובן נשלחת ישירות לבית הלקוח , בין אם הוא גר בישראל, בארצות הברית או באוסטרליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פמוט לשבת וחג מכסף טהור/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבים מהלקוחות של חדאד הם יהודים, חלקם גם עשירים מאוד, וניתן למצוא בין לקוחותיו שמות המדורגים בין 20 העשירים הגדולים ביותר בעולם. מחירי המוצרים בחנות מתחילים מ-1,000 שקלים לזוג פמוטים ומגיעים עד חצי מיליון שקלים לחנוכייה בגובה של 1.8 מטר. "לקוחות החנות לרוב שייכים לאלפיון העליון, אבל על לקוחותיי נמנים גם אנשים שפשוט מעריכים כלי כסף ומבינים את היוקרה של הכלים והשימוש בהם, בעיקר בתקופות המועדים היהודיים, שבתות וחגים". ציון מספר שבאחד הימים נכנס אדם לחנות ושאל אם המוצרים עשויים מכסף אמיתי, תשובתו החיובית של ציון גרמה לו לבכות, "הוא סיפר לי שברוסיה משפחתו החזיקה סט סכו"ם יקר מכסף אך כאשר המשפחה עלתה לישראל השלטון לקח מהם הכל, כולל את הסט המשפחתי. אותו אדם רכש ממני סכו"ם מכסף ובכך שיחזר למעשה את האבדה היקרה שהייתה לו ולמשפחתו".

כלי כסף של ציון חדאד. האחים חדד,
מנורה בגובה 1.8 מטר בבית הכנסת הגדול באוקראינה/האחים חדד

כלי כסף מהמאה ה-18 ועד שולחן הפסח של ימינו

השימוש בכלי כסף לאירוח ידוע עוד מהמאה ה-18, כשהמזלגות הפכו לנפוצים ברחבי אירופה ואפשר היה למצוא אותם בכל שולחן. למי שחושש כי כלי הכסף יתבלו במהרה, ציון מרגיע ומסביר "ישנם כלי כסף שעוברים מדור לדור כבר 200 שנה ויותר. כדי לשמור על המראה המבריק של כלי הכסף מספיק לגעת בכלים בעדינות עם כפפה פעם בחודש והכלים יראו חדשים לגמרי". בנוסף ציון מדגיש כי מאז המאה ה-14, כשהמזלגות הגיעו מהחצרות הביזנטיים למשפחות האצולה באירופה והתקבלו תחילה בגיחוך, התפתחנו מאוד. "היום אפשר כבר להכניס את כלי הכסף למדיח והם יצאו נקיים ומבריקים בלי אף כתם".

צלחות פורצלן, חדאד. דני גולן,
צלחות פורצלן. צילום: דני גולן/דני גולן

לקראת חג הפסח ציון חדאד ממליץ לשדרג את שולחן הסדר בכלי כסף- סכו"ם מכסף אשר שהופך את הארוחה למיוחדת עוד יותר ומעניק לה יוקרתיות לצד מראה מרשים, צלחות פורצלן, קערת ליל הסדר, גביעי יין אישיים לסועדים עם שמותיהם וגביע מיוחד לאליהו הנביא. כך למשל, בחנות תמצאו גביע יין מוזהב עם אבני ספיר, שנראה לקוח מתוך הסט של "משחקי הכס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחר גביעים לקידוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללקוחות המעוניינים לרכוש כלים לפסח, מציעה החנות מבצע מיוחד לקראת החג על סכו"ם כסף סטרלינג של האומן האיטלקי Pampaloni , בייבוא בלעדי. הסכו"ם מתאפיין במשקל הגבוה של כל פריט, באלגנטיות של עיצוב הלהבים, האיזון, ההרמוניה של המרכיבים השונים ושימת הלב לכל פרט ביצירה. כמו כן ניתן לרכוש סכו"ם של האומן בציפוי כסף במחיר נמוך יותר לכבוד חג הפסח. ציון חדאד מדגיש כי הסכו"ם נמכר ביחידות ולא בסט כך שכל אחד יוכל לבנות באופן אישי וייחודי את הסט המשפחתי בהתאם לשולחן החג וכמות הסועדים.
"אני רוצה שכמה שיותר אנשים ייהנו מכלי כסף". אומר ציון חדאד. "אלו חפצים שעוברים בירושה והם הרבה מעבר למזלגות וסכינים. הם מסמלים בתוכם משפחתיות ומסורת".

לאתר החנות סילבר ויודאיקה של ציון חדאד ושוקי וסרשטרום

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully