וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק הבגדים התכווצו: טיפים לכביסה נכונה

8.2.2015 / 13:42

ניקוי זהיר של הבגדים שלכם ימנע מצבי התכווצות לא נעימים. ממים קרים ועד ניקוי יבש. כך השיטות שישמרו על מידת הבגד המקורית

דמיינו את התרחיש המזעזע הבא: אתם מכניסים לכביסה את הסוודר האהוב עליכם שהתלכלך. כשהוא יוצא מהמכונה אתם מגלים שהאנשים היחידים שיוכלו ללבוש אותו הם התינוקות של השכנה או אזרחי ליליפוט. מתוקים, הבגדים שלכם התכווצו! אז מה עושים? לומדים להבא איך להימנע מכיווץ הבגדים בכביסה. הנה כל הטיפים לעשות זאת נכון.

תווית של בגד. ShutterStock
המקרא הראשוני של הבגד שלכם לפני הכניסה למכונה/ShutterStock

בדקו את תווית היצרן

לפני שאתם משליכים את הבגד למכונה, בדקו היטב תוויות היצרן ומהם מרכיבי הבד. אנשים נוטים להתעלם מהתווית ואז, מופתעים כשהבגד נהרס בכביסה. לרוב, בדים סינטטים כמו פוליאסטר, אקריליק וניילון עמידים בפני התכווצות, אך בדים העשויים מסיבים טבעיים כמו כותנה ופשתן עלולים להתכווץ, בעיקר בכביסות הראשונות. לכן, בגדים העשויים מכותנה או פשתן מומלץ לכבס ביד.

שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
השתדלו לכוון את חום המים במכונה לטמפרטורה נמוכה/ShutterStock

מים קרים

שימוש במים קרים במכונת הכביסה הוא תמיד אידיאלי ויעזור לכם למנוע נזקים עתיידים לבגד, מה גם שיחסוך באנרגיה. יצרני אבקות כביסה לרוב מייצרים אבקות המיועדות לשימוש במים קרים, זאת משום שחום נוטה לכווץ בדים. הפעילו את מכונת הכביסה על מים חמים רק כאשר אתם מכבסים גרביים או מגבות, שלא נוטים להתכווץ בחום.

פתח מכונת כביסה עם עביסה בשלב סחיטה. Olaru Radian-Alexandru, ShutterStock
התייחסות בעדינות לכל בגד חדש שנרכש/ShutterStock, Olaru Radian-Alexandru

כביסות ראשונות

רכשתם בגד חדש? כדאי להפעיל משנה זהירות ועד הכביסה השלישית לכבס את הבגד בטמפרטורה נמוכה של 30 מעלות, וכך למנוע את התכווצות הבגד. בנוסף לכך, בכביסות הראשונות יש להימנע מהכנסת הבגדים למייבש הכביסה.

סוודר. ShutterStock
בגדים מאנגורה או צמר עדין מצריכים טיפול מיוחד- הכי רחוק מהמייבש/ShutterStock

מייבש כביסה

החום של מייבש הכביסה שלכם הוא האויב הגדול של בדי כותנה, אנגורה או צמר, זאת משום בדים אלו נוטים להתכווץ בחום. מומלץ למסור בגדים העשויים מכותנה, אנגורה או צמר לניקוי יבש, שהיא שיטה עדינה ביותר המונעת כיווץ בגדים, או לחילופין לתת להם להתייבש באופן טבעי על חבל הכביסה. כך או אחרת, כאשר משתמשים במייבש מומלץ להפחית את החום ולהוציא את הבגדים כשהם לחים. ייבוש מוגזם עשוי לגרום לבגדים שלכם להיות קשים מדי.

חולצות. ShutterStock
בדים זולים במיוחד ישחקו מהר בכביסות מרובות/ShutterStock

רכישת בגדים איכותיים יותר

חולצות דקות, שקופות ומגרדות את העור- עלולות להתכווץ בכביסה מאחר וצפיפות הבד שלהן נמוכה יותר. העדיפו לרכוש בגדים מבדים איכותיים שגם יהיו נוחים יותר וגם לא יתכווצו לכם בכביסה.

כלב עם חולצת פסים. ShutterStock
אתם לא רוצים להעביר את החולצה שלכם לכלב, נכון?/ShutterStock

הצלת בגד שהתכווץ

אם זה כבר מאוחר מדי, והבגד שלכם התכווץ בכביסה, יש בכל זאת סיכוי שתוכלו להציל אותו- כל עוד הבגד לח ניתן למתוח את חלקו התחתון, חלקו העליון והזרועות על מנת להחזירו לצורתו הקודמת. שיטת ההצלה הזאת בעיקר תקפה לבדי ויסקוזה שמתכווצים בכביסה ולרוב נמתחים בחזרה לגודלם המקורי. אם בכל זאת הבגד נשאר קטנטן העבירו אותו לפעוט הקרוב לביתכם.

רוצים לדעת עוד על כתמים? כנסו לפה

לרכישת מוצרי ניקיון און ליין

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully