וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו מזל טוב: האדריכל משה ספדיה זוכה באות של כבוד

17.12.2014 / 12:04

שנת 2015 מתחילה למשה ספדיה ברגל ימין. מכון האדריכלים האמריקאי מעניק לאדריכל המוערך פרס מדליית זהב על פועלו והישגיו העצומים

משה ספדיה. AP
לראשונה ייצוג ישראלי במכון האדריכלים האמריקאי/AP

בימים אלו האדריכל משה ספדיה זוכה להכרה רשמית אם תרצו. מכון האדריכלים האמריקאי החליט להעניק לו פרס מדליית זהב AIA. מדובר באות כבוד הגבוהה ביותר באדריכלות שניתנת בארצות הברית. היא מוענקת מדי שנה לאדריכל אחד בלבד שעבודתו בעלת השפעה ארוכת טווח על התיאוריה והפרקטיקה של האדריכלות. בין האדריכלים שזכו למעמד זה נמנים פרנק לויד רייט, תומס ג'פרסון, לה קורבוזיה רנצו פיאנו וג'וליה מורגן שהייתה לאישה הראשונה שזוכה בפרס האמור (56 שנה לאחר מותה).

משה ספדיה נמנה עם העשיריה הפותחת של האדריכלים המובילים והידועים בעולם. ברשימת הפרויקטים המתארכת שלו נמנים בין היתר נתב"ג 2000, מוזיאון יד ושם בירושלים, מלון מצודת דוד ומתחם ממילא, הגלריה הלאומית של קנדה, מלון מרינה ביי סנדס המפואר בסינגפור ובימים אלו החלה גם הבנייה על שדה התעופה הייחודי שתכנן בסינגפור.

ספדיה (74), נולד בחיפה ועזב עם משפחתו למונטריאול בגיל צעיר. הוא חזר בבגרותו לארץ והיה אחראי על תכנון עשרות פרויקטים עירוניים, אך שוב עזב אותה לטובת תפעול פרויקטים מעבר לים וכיום, הוא חי ופועל בבוסטון.

בשנת 67' ספדיה הפך שם דבר בקנדה, עת סיים את לימודיו באוניברסיטת מקגיל. פרויקט הגמר שלו שזכה לכינוי "הביטאט 67" הוצג על ידי ממשלת קנדה בתערוכת אקספו באותה השנה. הפרויקט כלל 159 יחידות דיור המונחות זו על זו כקוביות לגו מבטון כשהגישה לכל אחת נעשית דרך גשרים כיכרות ומעליות ציבוריות. יריית הפתיחה הזו הביא את ספדיה לככב על שער ה"ניוז וויק" ב-71' ומאז הזמנות לפרויקטים החלו להתגלגל לפתח ביתו.

את הפרס הנחשק מטעם מכון האדריכלים האמריקאי יקבל משה ספדיה באירוע מיוחד שיערך בקרוב באטלנטה. בנוסף, שמו יחרט לצד עשרות האדריכלים שכבר זכו בפרס, על גבי קיר גרניט בלובי המכון השוכן בוושינגטון.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
משה ספדיה. AP
מקום של כבוד - האדריכל משה ספדיה/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה ספדיה על שער הניוז וויק ב-71'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ביי סנדס בסינגפור - תכנון משה ספדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שחקני נבחרת הנוער של גרמניה מבקרים במוזיאון יד ושם. רויטרס
מוזיאון יד ושם המחודש בירושלים - תכנון משה ספדיה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון מצודת דוד בירושלים - תכנון משה ספדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
סקיי פארק, סינגפור – הבריכה המרחפת בעיצוב משה ספדיה. מרינה בייסנדס, בנין ודיור
מלון ביי סנדס בסינגפור - תכנון משה ספדיה/בנין ודיור, מרינה בייסנדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully