וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הטעויות בעיצוב דירות קטנות

19.11.2014 / 17:11

עיצוב דירה קטנה הוא אתגר וכדי ליצור תחושת אשלייה של שטח גדול יותר יש להמנע מהטעויות האלה

דירה קטנה. ShutterStock
כשהופכים את השטח הקטן ליתרון/ShutterStock

לכל אחד מאיתנו יש חלקת אלוהים קטנה, רק שלעתים היא כל כך קטנה, שהאפשרויות העיצוביות שלנו בתוכה מצטמקות יחד איתה. בתים קטנים תמיד היוו מרחב מרתק עבור מעצבים, אך מאתגר לא פחות. בכל פעם שקונים רהיט חדש לבית או שוקלים לצבוע את הקירות בכל צבע אחר מלבד לבן, מקונן בנו החשש שאנחנו עוד נתחרט על כך. אך אין לכם סיבה לדאוג - ריכזנו עבורכם את הטעויות העיצוביות הכי גדולות שאתם יכולים לעשות במרחבים קטנים.

טפטים. ShutterStock
קירות מעוטרים - טוויסט מעניין/ShutterStock

רועד לכם השנדליר מהמחשבה על עיצוב נועז? אל תשחקו אותה על בטוח. במקום, שקלו לשבור את הלבן של הקירות עם בדים מודפסים, טפטים על הקירות או אפילו על התקרה. ראו בכך הזדמנות ליצור קצת דרמה במרחב, בלי לקרוע את הכיס. לאלו שבכל זאת נרתעים להיות נועזים בסלון או במרחב המרכזי של הבית, יכולים לבחור לקשט מרחב קטן יותר בבית למעניין הרבה יותר.

עוד באותו נושא

דירת 30 מ"ר נראית כמו 300

לכתבה המלאה
עיצוב פנים לבן. ShutterStock
קירות לבנים נותנים תחושה של חלל גדול/ShutterStock

אל תשכחו לתת את תשומת לבכם לצבע של הרצפה והקירות. צבעים בהירים באזורים הללו יצרו באופן אוטמטי כמעט אשליה של מרחב גדול יותר. עם זאת, יש הגורסים שצבעים כהים ומספר קטן של רהיטים גדולים יכולים ליצור גם תחושה של מרחב גדול ויוקרתי יותר. כל זה כמובן דורש גם שילוב של תאורה ואקססוריז נכונים. שקלו אפילו לצבוע את אחד החדרים בצבע אפור או שוקולדי כהה - ייתכן שהצבע אפילו "יפתח" את המרחב.

רגליים על שטיח צמר. ShutterStock
שטיח בהיר ונעים יחולל פלאים לסביבת המגורים/ShutterStock

במקרים רבים מחמיצים את ההזדמנויות שמאפשר מרחב קטן. אל תפספסו הזדמנות ליצור פינות (ופנינות) חמד בחלל הקטן שלכם. אפשר להקצות חדר אחד ולהפוך אותו למקום מפלט יפיפה. קשטו את התקרה בחיפוי עץ המעניק תחושה חמימה, את הקירות בטפט מעניין, הפתיעו את עצמכם עם שטיח קטיפה אדום והתכרבלו בספה מותאמת אישית שגם עושה טוב לחלל. כך אפשר להפוך חדר למהנה לכל המשפחה.

רהיטים בדירה קטנה. ShutterStock
לא גדולים מדי, כן?/ShutterStock

אל תפחדו מרהיטים גדולים אבל היזהרו לא לדחוס בחלל יותר מדיי דברים. רהיט גדול יכול ליצור עניין בחדר, כל עוד הוא נבחר בקפידה. אם לדוגמה יש לכם דירה קטנה אבל עם תקרה גבוהה, ארוך גבוה ימשוך את המבט כלפי מעלה, יצור תחושה של מרחב ויסיח את הדעת מגודלו הקטן של החדר. הקפידו שלרהיט יהיה מקום מתאים ולא יוצר תחושה של עומס בעין.

מטבח המאובזר במכונת כביסה ומייבש כביסה שאטרסטוק. ShutterStock
לכל חלק בבית הקצו מקום משלו/ShutterStock

החליטו מה צריך להיכנס לכל מרחב וצרו אסטרטגיה. אחרי שתחליטו - התחילו ללהטט. חלקו את המרחב בצורה גיאומטרית לפי אזורים - אזור עבודה, שינה, מנוחה ואכילה. חשבו בחצאים, רבעים או אפילו באלכסונים והקצו פונקציה לכל קטע.

סלונים וכורסאות מבד לחדר מגורים. ShutterStock
לא כל מה שמופיע במגזין יעבוד טוב בבית שלכם/ShutterStock

פרופורציות וקנה מידה נכונים הם הכרחיים. ריפוד מותאם אישית הוא חיוני אם אתם רוצים להימנע מלהעמיס על החדר ולא ליצור בטעות תחושה של רהיטים על סטרואידים. חשבו על רהיטים בגובה ועומק הנכונים לקנה המידה של החדר. אם יש רהיט שהתאהבתם בו מתמונה בכתבה על אחוזה במגזין עיצוב - קחו בחשבון שככל הנראה במרחב שלכם הוא ייראה אחרת לגמרי. ואל תשכחו - גדול יותר הוא לא בהכרח טוב יותר.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully