וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור חוץ: אצטדיון הכדורגל החדש בבלארוס

7.11.2014 / 11:38

תשכחו כל מה שהכרתם על אצטדיוני כדורגל. המגרש החדש שנבנה בבלארוס הוא אחד המבנים היפים בתעשיית הספורט העולמית. 13 אלף מושבים, חדר טיפולים לשחקנים ואפילו חדר מעצר למתפרעים

אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
האצטדיון תוכנן בצורת טבעת מחוררת המזכירה בד מתוח/tomaz gregoric

גם אם עוד לא סלחתם להם על שהדיחו את קריית שמונה מליגת האלופות אי שם בשנה שעברה, אי אפשר להתעלם מהסטייל שמכניסה באטה בוריסוב לכדורגל העולמי: הקבוצה הבלארוסית קיבלה השבוע את הבשורה על השלמת בניית האצטדיון החדש והמפואר שלה ששינה לחלוטין את הנוף המקומי - כמעט מבלי לפגוע כלל באזור המיוער בו נבנה. האצטדיון, שתוכנן על ידי אדריכלים סלובנים, מעוצב בצורת טבעת מחוררת המזכירה בד מתוח על פני השלד הפנימי של מגרש הכדורגל.

זירתה החדשה של באטה בוריסוב מכילה 13 אלף מקומות ישיבה, 620 מקומות לאורחי vip ועוד מאה מושבים לטובת התקשורת. בטריבונות בין 17 ל-28 שורות ומחוצה להן בין 2ל-4 קומות שישכנו חנויות, ברים ובחדרי שירותים. כל הנוכחים במשחקים יאלצו להילחם על אחד מבין 800 מקומות החנייה ברחבה הענקית הצמודה למגרש. השטח בין המעטה המרשים של האצטדיון לבין הטריבונות מקורה והוא הוקצה למרחב ציבורי. בלבו של האצטדיון מגרש מעוגל בעל אקוסטיקה ייחודית המבטיחה שתשומת ליבם של השחקנים לא תוסח גם מצעקותיהם של האוהדים הרועשים ביותר במגרש. בצדיו של הדשא שתי יציאות לחדרי ההלבשה של השחקנים, חדר עיתונות וחדר מיוחד לטיפולי פיזיותרפיה.

המבנה תוכנן בשנת 2010 ובנייתו החלה שנה מאוחר יותר, כשתאריך היעד השאפתני לסיום העבודות תוכנן ל- 2012, אז חגגה העיר 910 שנים להיווסדה. אך לבסוף כאמור, הושלמה הבנייה בתום שלוש שנים - נתון מרשים במיוחד: לשם ההשוואה, למגרש הכדורגל החדש בחיפה נדרשו חמש שנות בנייה ובנתניה, לקח שבע שנים עד להשלמת המבנה. בעוד שלמגרש המפואר שנבנה בנתניה שכחו בתחילה ליצור גם דרכי גישה, במקרה הבלרוסי נערכו מראש לעומסים. בימים של משחקים תהיה גישה נפרדת ומבוקרת לבאי האצטדיון, וגישה אחרת תיפתח ביום-יום. האצטדיון כאמור, נבנה באזור מיוער אך הוחלט שלא לפגוע בסביבה ומן הראוי לציין שלא נכרתו עצים באתר.

בין הטריבונות לדשא מרחב רב המשאיר מקום לצלמי המשחק ולהתקנת מסכי פרסום ומצלמות. במבואה המקורה והממוזגת ייהנו האוהדים ממשקאות וחטיפים במחצית. השירותים והברים במקום עוצבו כקופסאות מבודדות סגורות ומחוממות. המתפרעים לעומת זאת, יזכו לבלות בחדר המעצר שהוקצה במקום. קבוצות או חברות שהחליטו להתפנק במושבי vip ייהנו מיחידות להשכרה בהן חדרים נפרדים, בר וחדר בידור לצד שירותים פרטיים כמובן. בצד השני שהוקצה לעיתונאים נבנה תא עיתונאים עם שולחן המיועד ל-40 אנשים וגישה נוחה לחדר העיתונות.

בחלקו הדרומי של המגרש הוקמו חדרי כושר ציבוריים ובחללים נוספים שנבנו לטובת הציבור, יוקמו בתי מסחר שונים ומסעדות. סביב האצטדיון גם כיכר להולכי רגל, אזורי ישיבה וכיכר מקיפה. החניון הענק המשתלב בנוף הירוק יהפוך למשטח החלקה, גלגיליות או קארטינג, להנאת הציבור בימים שהוא לא יוכל ליהנות מקצת כדורגל טוב.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
בועות המשמשות כחלונות החוצה/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
ויש גם ביטוי צבעוני/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
13 אלף מקומות ישיבה/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
אף עץ לא נכרת פה/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
ככה זה נראה מבחוץ/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
נראה כמו חללית מחלל חיצון/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
אחד המבנים היפים בתעשיית הספורט העולמית/tomaz gregoric
אצטדיון הכדורגל בבלארוס. tomaz gregoric,
המבנה מפזר אור לכל הסביבה בשעות החשכה/tomaz gregoric

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully