וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיתי או הדמייה? הקטלוג החדש של איקאה

9.9.2014 / 10:14

איקאה השיקה קטלוג יפה ומדויק שמעורר את החשק של כולנו לגור בתוכו, אך מסתבר שהרבה מהפריטים המוצגים בו שתולים בהדמייה ממוחשבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו אתם מבינים למה הכל מושלם בקטלוג?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אי פעם תהיתם לעצמכם מדוע המוצרים של איקאה נראים כל כך טוב בקטלוג בהשוואה לאופן שהם נראים אצלכם בדירה? מאמר שפרסם "קמיופטר גראפיק סוסיטי", ארגון לאמנים דיגיטליים, חשף כי כ-75% מבין תמונות המוצרים הזולים, המפורסמים והקלים להרכבה של איקאה כלל לא צולמו, אלא נוצרו במחשב. יש לציין מדובר במוצרים בודדים ולא בתמונות שמצולמות בהפקות של איקאה בסטודיו שלה בשוודיה.

קטלוג איקאה 2015: תובנות מחדר המיטות של הישראלים

במאמר, מרטין אנטד מנהל טכנולוגיות המידע של איקאה – שגם אחראי להוראות ההרכבה הפשוטות-מורכבות של הרהיטים הפופולאריים - הסביר כי החברה החלה לדון בנטישת הצילום המסורתי לטובת הדמיות ממוחשבות כבר לפני עשור. המטרה הראשונית לא הייתה לשפר את איכות התמונות, הסביר אנטד, אלא כדי ליעל את הלוגיסטיקה של צילום התמונות וכדי לחסוך כסף על בניית ומשלוח אבי טיפוס של רהיטים לצילומים מסביב לעולם.

איקאה יצרה את התמונה הממוחשבת הראשונה של רהיט בשנת 2006, של כיסא ברטיל. ארבע שנים מאוחר יותר, 12% מהקטלוג והתמונות באתר החברה נוצרו במחשב – כך על פי הוול סטריט ג'ורנל. אך עד שאיקאה החליטה לעבור מצילום מסורתי לדימויים ממוחשבים, הסביר אנטד, החברה הייתה להוטה להבטיח שהלקוחות שלה לא יבחינו בהבדל. אמני התלת-ממד של החברה נדרשו ללמוד על צילום והצלמים למדו על יצירת דימויים בתלת-ממד. ברשות איקאה, בנק של 25 אלף תמונות ברזולוציה גבוהה, חדות מספיק כדי ללכוד גם את מרקם ריפוד הספה.

"אני יכול להבחין מיד בהרבה תמונות של איקאה שהוכנו במחשב", סיפר שאמוס סלייט, אמן ניו יורקי שמייצר תמונות תוך שימוש בטכנולוגיה דומה. "הכל קצת יותר מדיי מושלם. הדבר הקשה ביותר להשיג בטכנולוגיה הזו זה חוסר השלמות. סלייט הסביר כי כשבונים כיסא של איקאה יש בו שריטה או פגמים או אם מרכיבים שולחן, לעיתים הוא לא יעמוד ישר לחלוטין. "המחשב לעומת זאת, יכול ליצור שולחן גיאומטרי מושלם".

רק לאחרונה התגאתה איקאה בקטלוג (האנלוגי) האחרון שלה, אותו כינתה ה"בוק-בוק" (ה"ספר-ספר") והשתעשעה על חשבון הפרסומות המתוחכמות של חברת אפל. בסרטון, מציגה איקאה את הקטלוג החדש, "הטעון לחלוטין, עם מערכת ניווט המבוססת על מגע שממש אפשר להרגיש, סמניה באמצעות קיפול ומערכת סימון צבעוני", עם קריזה לחובבי המכשירים החכמים.

קטלוג איקאה - משתעשעים על פרסומות אפל:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחשב מייצר כיסא גיאומטרי מושלם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בטוח שכך השידה תעמוד אצלכם בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיתי או הדמייה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully