וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעצבו ממ"ד ידידותי

בבית הזה שבקיבוץ בארי הילדים מבלים שעות נוספות בממ"ד. האמא שעוסקת בהום סטיילינג החליטה להפוך את החדר לידידותי ונעים, לא רק בימי לחימה קשים

עיצוב ממ"ד בקיבוץ בארי. יהל בטיטו, בניה ירוקה
אם כבר אז כבר/בניה ירוקה, יהל בטיטו

המקלטים והממ"דים אף פעם לא זוכים לטיפול הולם מבחינה עיצובית. אם זה מקלט ציבורי, אז הוא בעצם לא שייך לאף אחד, ולכן גם לא משקיעים בו יותר מדי, מקסימום מנקים קצת. אם זה בתוך משרד, אז הוא בדרך כלל משמש כמטבחון או מחסן. למי שיש ממ"ד בבית, נוהג להפוך את החדר הזה לחדר ילדים או חדר עבודה, תוך מטרה לגרום לו להיראות כמו שאר החדרים בבית, ולבטל את תחושת הממ"ד המעיקה שקיימת בו.

יונת אור, שעוסקת בהום סטיילינג ועיצוב וייצור פריטי ריהוט לבית בסטודיו שלה AYUNA, גרה עם משפחתה בקיבוץ בארי שנמצא בתוך עוטף עזה. הבית של יונת, שבימים כתיקונם נמצא במקום פסטורלי ושקט, הוא סטנדרטי ונראה כמו רבים אחרים בקיבוץ, וכמובן שהממ"ד גם הוא רגיל לחלוטין. ילדיה, חולקים חדר וגרים יחד בממ"ד, גם לא בימי לחימה. לכן, היה לה חשוב להפוך את חדרם למקום הרבה יותר נעים.

רציתי לשוות לחדר מראה חם ומזמין בשל היותו קר ומנוכר ביסודו" מספרת יונת, "גודל החדר הוכתב לי והוא אינו גדול במיוחד (4 מ' על 3 מ'), ומכיוון שזהו גם חדר רב שימושי עבור הילדים, נדרש ממני לתכנן אותו כך שישמש גם כחדר שינה וגם כחדר משחקים ולימוד".

היות ומדובר באישה שיוצרת ומעצבת רהיטים, חלק גדול מהפריטים שהיא הכניסה לחדר, היו מעשה ידיה, כולל שדרוג פריטים ישנים והפיכתם ליפים וחדשים. כך למשל, הפך סולם ישן שלא היה בשימוש, ליחידת מדפים מודולרית למשחקים. פרקט העץ החליף את הרצפה הקרה, וקיר שאליו הוצמדה המכתבה נצבע בגוון תכלת שמתכתב עם הווילון ויתר הפריטים בחדר.

בימים קשים אלה של מבצע "צוק איתן" כשרוב התושבים של עוטף עזה עזבו את בתיהם ואחרים מסתגרים במרחבים מוגנים, מנחם לדעת שיש ילדים שהחדר שבו הם מבלים את רוב שעות היממה משרה אווירה רגועה יותר.

לאינדקס סדנאות יצירה; לאינדקס מעצבי פנים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

עיצוב ממ"ד בקיבוץ בארי. יהל בטיטו, בניה ירוקה
מי אמר שחדר קטן ומשוריין לא יכול להראות סימפטי?!/בניה ירוקה, יהל בטיטו
עיצוב ממ"ד בקיבוץ בארי. יהל בטיטו, בניה ירוקה
שילוב של פרטי וינטג' שהופכים את השהייה במקום לנעימה/בניה ירוקה, יהל בטיטו
עיצוב ממ"ד בקיבוץ בארי. יהל בטיטו, בניה ירוקה
חפצים אותנטיים וארגזים ישנים לארגון הצעצועים/בניה ירוקה, יהל בטיטו
עיצוב ממ"ד בקיבוץ בארי. יהל בטיטו, בניה ירוקה
וכך זה היה נראה קודם/בניה ירוקה, יהל בטיטו
  • עוד באותו נושא:
  • ממ"ד
  • קיבוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully