וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתובב הראש: טיפים לניקוי מכונת הכביסה

17.6.2014 / 7:26

אבנית, עובש ועומס של אבקה עלולים להזיק למכונת הכביסה. איך שומרים על אורך חייה ומתחזקים אותה בצורה הטובה ביותר?

בחור בג'ינס מכניס כביסה למכונת כביסה עם פתח קדמי. Gabi Moisa, ShutterStock
תתחזקו אותה יפה היא תכבס לכם יפה/ShutterStock, Gabi Moisa

היא פועלת מידי יום, מקלה על חיינו וחוסכת לנו זמן רב. מכונת הכביסה היא אחת ההמצאות החשובות והיעילות שיש לנו, אבל גם היא, כמו כל מכונה אחרת בבית, דורשת ניקוי מדי פעם. מכונות הכביסה עלולות לצבור במשך הזמן לכלוך ואבן מבפנים ומבחוץ, דבר העלול להקשות בניקוי הבגדים המלוכלכים ואף לגרום לבגדים להדיף ריח רע. אז איך מנקים את מכונת הכביסה ושומרים עליה לאורך זמן?

כביסת תינוקות. ShutterStock
לא לשכוח לנקות אותה מבפנים ומבחוץ/ShutterStock

ניקוי מכונת הכביסה מבחוץ

מכונת כביסה נוטה לצבור אבק, והשילוב בין האבק המתערבב עם שאריות אבקת כביסה או מרכך עלול ליצור כתמים על גבי המכונה. כדי להיפטר מהאבק קחו מטלית לחה ונגבו את המכונה פעם בשבוע-שבועיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
ניקיון פילטרים ומגירות/ShutterStock

ניקוי מגרת אבקת הכביסה והמרכך

פתחתם את המגירה במכונה המיועדת להכנסת אבקת הכביסה והמרכך, וגיליתם שהיא מלאה בכתמים שחורים? כדי להחזיר את הלובן המקורי של המגרה, שלפו אותה ממקומה, שטפו אותה היטב במים חמים ובאזורים בהם קשה להגיע, שפשפו אותה באמצעות מברשת שיניים. טיפ נוסף הוא להכניס את המגירה למדיח הכלים. התוצאה מבריקה.

מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
המים בישראל מלאים באבנית שמקצרת חיי המכונה/ShutterStock

ניקוי הפילטר של מכונת הכביסה

במידה והכביסה שלכם אינה יוצאת נקייה ומדיפה ריח רע, ייתכן והצטבר לכלוך רב בפילטר. אין צורך להזעיק טכנאי כדי לנקות את הפילטר, תוכלו טפל בכך בעצמכם. כל שעליכם לעשות הוא לשחרר את מכסה הפילטר, שלרוב ממוקם באחד מצדדי המכונה, למטה או בחזיתה. בפילטר ישנו פרופלור (מדחף) שבו מצטברים לכלוך, סיכות, שיערות, אבנים וכסף שתוקעים אותו. קחו מטלית לחה ונגבו היטב את הפרופלור, החזירו את המכסה והכביסה תחזור לצאת נקייה וריחנית.

שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
90 מעלות רתיחה עם מלח לימון יעלימו את האבנית/ShutterStock

ניקוי אבנית ממכונת הכביסה

כמו שאתם בטח יודעים, במים הישראליים יש אבנית, והרבה. האבנית נוטה להצטבר על גוף החימום, הצנרת והתוף של מכונת הכביסה, ובמידה ולא נפטרים מהאבנית היא עלולה לפגוע ביעילות המכונה ואף להשבית אותה. לניקוי האבנית, ניתן להשתמש במלח לימון. כל שלושה חודשים מומלץ למלא את המגרה המיועדת לאבקת הכביסה במלח הלימון, לכוון את המכונה ל-90 מעלות ולהפעיל אותה בתוכנית רתיחה ללא השרייה. אפשרות אחרת היא למלא את המגירה בכפית חומץ, שמחטא את המכונה מחיידקים ובקטריות, מבריק ומנקה את תוף מכונת הכביסה ומפיג ריחות לא נעימים. טיפ נוסף הוא להתקין מונע אבנית. מדובר במתקן פשוט, זול ונוח להתקנה שמתחבר בין הברז וצינור הכביסה ומסנן את המים. ניתן לרכוש את מונע האבנית בכל רשתות עשה זאת בעצמך ובחנויות לחומרי בניין.

כביסה צבעונית במכונה. ShutterStock
השאירו את דלת המכונה פתוחה באופן קבוע לאיוורור ומניעת עובש/ShutterStock

מניעת עובש במכונת הכביסה

לחות רבה המצטברת במכונה עשויה לפתח עובש. כדי למנוע זאת, יש להשאיר את דלת מכונת הכביסה פתוחה לאחר שהוצאתם את הבגדים הנקיים. בנוסף, על מנת למנוע התפתחות עובש, חשוב מאוד לנקות בעזרת מטלית יבשה את הגומי המקיף את המכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully