וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת גן: להכין את ריהוט החוץ לקראת הקיץ

26.5.2014 / 13:34

תרדמת החורף הגיעה לקיצה וזו השעה לנקות ולארגן את ריהוט הגן לקראת הרביצה בחוץ. המצרכים המבוקשים: סודה, שמן תפוזים ולימונדה קרה - להתפנקות שאחרי

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
רהיטים מלוכלכים ומאובקים מהחורף ישבשו את את החוויה בחוץ/ShutterStock, שאטר

עכשיו כשהימים מתחממים והטמפרטורות עולות, אין כמו לשבת על כסא בגינה או במרפסת, עם כוס לימונדה ביד ופשוט להירגע. מה שעלול לפגום בכל ההנאה הזאת הם רהיטי גינה מלוכלכים, שהאבק ומזג האוויר עשו בהם שמות. הלכלוך לא רק פוגם במראה האסתטי אלא אף עלול לגרום לנזקים ולריקבון הריהוט. אז מה עושים? הינה כל השיטות המומלצות.

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
שמן תפוז יקנה לריהוט עץ מראה חדש/ShutterStock, שאטר

ריהוט מעץ

במקרה והריהוט שלכם עשוי מעץ, מומלץ לשפשף את הלכלוך היטב בעזרת ספוג הטבול במעט חומר ייעודי לניקוי הרהיט. שימו לב שלחות עלולה להזיק לריהוט העץ, לגרום לו להתנפח ולהירקב. לכן יש להקפיד לייבש אותו היטב בעזרת מגבת ולהשתמש כל שנתיים בתרסיס מיוחד הדוחה מים ומונע הצטברות של טיפות. לאחר הניקוי יש להניח את הריהוט מתחת לשמשייה או גגון כדי לצמצם את החשיפה לקרני השמש שמזיקות למסגרת הריהוט. אם אין שמשייה או גגון בנמצא ניתן לכסות את הריהוט בעזרת כיסוי פלסטי. כדאי גם לכסות את הריהוט בלילה, אז מצטברות טיפות טל שעשויות להזיק לעץ. במידה והצטברו כתמי מים על הריהוט, ערבבו מעט סודה לשתייה עם משחת שיניים, טבלו מטלית לחה בתערובת, שפשפו היטב את הכתם ונקו עם מגבון לח. אם ברצונכם להגן על הריהוט, מומלץ לצבוע אותו בצבע מיוחד לעץ כפעמיים בשנה. רוצים להבריק את הריהוט שלכם? שמן התפוז יקנה לריהוט העץ שלכם מראה מבריק וגם ישקם אותו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
לקה על עץ מיושן יעשו פלאים לרהיט/ShutterStock, שאטר

ריהוט מתכת ופלסטיק

לניקוי ריהוט ממתכת ופלסטיק, יש להשתמש בספוג טבול בתמיסה של רבע כוס סודה לשתייה ו-3/4 כוס מים חמים. יש להקפיד שלא להשתמש בסקוץ' ששורט את הריהוט ומזיק לו. במידה והכתם עקשן הניחו את הסודה לשתייה ישירות על הכתם, המתינו חמש דקות ושפשפו בספוג לח. שיטת ניקוי אחרת היא לשפוך מעט חומר לניקוי אסלות המכיל אקונומיקה לתוך חצי דלי מים. כך הריהוט ייראה נקי וחדש יותר. כדי להגן על הריהוט, מומלץ למרוח נוזל לשימור ריהוט אותו ניתן לרכוש בחנויות רהיטים שונות. את הנוזל מורחים על מסגרות הריהוט והדבר מונע נזקים עתידיים.

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
רהיטי ראטן עמידים בפני מזג האוויר אך יש לנגב אותם/ShutterStock, שאטר

ריהוט מראטן

רהיטים עשויים ראטן סינטטי יכולים להישאר בחוץ בכל ימות השנה ולא דורשים כיסוי מהשמש או מהגשם, אך חשוב לנקות אותם מדי פעם כדי למנוע הצטברות של לכלוך. יש לשטוף אותם אחת לכמה חודשים עם מים וסבון ולנגב בעזרת מטלית רכה.

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. ShutterStock
המנעו מהברשה של אלומיניום השוחק את הריהוט/ShutterStock

ריהוט אלומיניום

כדי לנקות ריהוט שעשוי מאלומיניום יש להשתמש בתערובת של מים וסבון בעזרת מטלית רכה. חשוב שלא להשתמש במברשות שעשויות אלומיניום השוחקות את הריהוט.

להכין את ריהוט הגן לקראת הקיץ. שאטר, ShutterStock
אפשר גם להעזר בשואב אבק להעלים פירורים שנתקעו בין השלבים/ShutterStock, שאטר

הגנה על ריפוד הריהוט

גם ריפוד הריהוט דורש ניקיון שוטף, ויש לנקותו בעזרת סבון ומים. הקפידו לייבש את הריפוד היטב. ריפוד לח עלול ליצור עובש שיוביל לריקבון ויצמצם את אורך החיים של הריפוד. לאחר הייבוש מומלץ לרסס את הרהיט בעזרת תרסיס מיוחד השומר על הריהוט. הריפוד צובר לרוב בפינות הנסתרות פירורי אוכל, לכן מומלץ לעבור על הריפוד עם שואב אבק לפחות פעם שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully