וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה רטוב: כל הפתרונות לעיצוב חדר הרחצה

בר אילוטוביץ

17.2.2014 / 17:02

צפוף, חשוך, מוזנח ללא מקומות אחסון? כל השיטות להפוך את חדר הרחצה שלכם לאזור הכי אטרקטיבי בבית

חדר רחצה. ShutterStock
לפתוח איתו את הבוקר ולסיים בו בנעימים/ShutterStock

כמו בכל מקרה של עיצוב פנים, גם בדילמות עיצוביות באמבטיה, חשוב למצוא את האיזון בין הרצונות שלכם, בין מגבלות החלל ולבין המטרה העיצובית, איזון זה יעזור להפוך את החלל לחלל המותאם בצורה הטובה ביותר עבורכם. מציאת פתרון למרבית הדילמות הקיימות בחלל תעזור לכם ליצור עיצוב נכון וחכם לחדר האמבטיה וליהנות לאורך זמן מהתוצאה הסופית. הנה כמה רעיונות:

חדר רחצה. ShutterStock
גם חדר צפוף במיוחד יכול להראות אסתטי ונעים/ShutterStock

חלל קטן

מרבית חדרי האמבטיה הם חללים קטנים וצפופים שצריכים להכיל פונקציות יום יומיות חשובות במיוחד וחדר האמבטיה הטיפוסי יכיל שירותים, כיור ומקלחון או אמבטיה יחד עם ארונית אחסון קטנה. הבעיה נוצרת בפער בין ריבוי הפונקציות לבין המחסור במקום והצורך לתכנן חלל נוח ומעוצב לשימוש רצוף.

במידה ואתם לא זקוקים לאמבטיה מומלץ להסתפק במקלחון שחוסך מקום רב, ואם הלכתם לכאן אז בהחלט ניתן לרכוש מקלחונים עם דלתות מתקפלות שעוזרות ליצור תחושה מאווררת יותר בחלל. ניאגרה סמויה עוזרת גם כן להפחית את העומס הוויזואלי בחדר האמבטיה ובנוסף לכך היא מייצרת מדף המשמש לאחסון או לדקורציה.

בארגון תכנית חדר האמבטיה חשוב לדאוג למרווח מספיק לכל אחת הפונקציות, לאזור האסלה מומלץ להשאיר חלל של 90 ס"מ מינימום, לאזור המקלחון מומלץ להשאיר חלק בגודל של 80 ס"מ מינימום לכל דופן ומומלץ לבחור כיור מרווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חדר רחצה. ShutterStock
מראה בסמוך לחלון תגרום לחלל הקטן להראות גדול/ShutterStock

חלונות ועמודים: כשדברים חוסמים לכם את החדר

לעיתים ישנם מגבלות פיזיות כמו חלונות, עמודים או קורות שעוברים דרך החלל הקטן של חדר האמבטיה ויוצרים מגבלות נוספות לתכנית הכללית. במצב זה מומלץ להשתמש במגבלות אלו בצורה יצירתית ולנסות להפוך אותם ליתרונות. כך למשל ניתן למקם אסלה מתחת לחלון או למקם כיור לצד חלון בתנאי ואפשר לתלות מראה בצורה יעילה. ניתן להשתמש בעמודים קיימים כדי לתחום אזורים בחדר המקלחת כמו את השירותים או המקלחון.

חדר רחצה. ShutterStock
איפה שמים את המגבות, הנייר טואלט ומוצרי הטיפוח?/ShutterStock

יצירת אחסון חכם

בעיית האחסון היא בעיה נפוצה במיוחד, וניתן לזהות אותה במרבית הבתים, והיא קיימת בעיקר בגלל הפער שבין ריבוי הצרכים בחלל לבין הגודל המצומצם שלו. בחדר המקלחת צריך לאחסן מוצרי היגיינה שונים, מוצרי טיפוח, מגבות, חומרי ניקוי ולעיתים גם סל כביסה וכדי להוסיף מקום אחסון יעיל בחדר האמבטיה מומלץ לתכנן ארון כיור שמחולק בדיוק לפי הצרכים המדויקים שלכם. ניתן להרוויח מקום אחסון נוסף מאחורי מראה תלויה ואפילו להוסיף מדפים בתוך כל נישה קיימת בחלל.

חדר אמבטיה. ShutterStock
אין אור? בחרו צבעים מוארים/ShutterStock

כשאין מספיק אור באמבטיה

חדר האמבטיה הוא לרוב חלל שאין בו כמות גדולה של תאורה טבעית ולכן במשך רוב שעות היום התאורה בו מבוססת על גופי התאורה המלאכותיים שאנו בוחרים לשלב. בתכנון התאורה בחדר האמבטיה חשוב להפריד בין תאורה מרכזית שיוצרת הארה כללית לחלל לבין תאורה נקודתית המספקת הארה נוספת באזור המראה ובאזור המקלחון. תוספת תאורה זאת חשובה במיוחד מפני שתאורה זו היא גם פונקציונלית וגם בטיחותית. בבחירת גופי התאורה למקלחת חשוב לבחור בגופים עמידים במים כדי למנוע נזקים עתידיים.

חדר רחצה. ShutterStock
אריחי דמקה יעניקו לחלל מראה מקורי ושונה לגמרי/ShutterStock

מראה ייחודי

הנה כמה רעיונות פשוטים שיעזרו לשדרג את המראה של כל חדר אמבטיה הפשוט:

כתם צבע: מומלץ לבחור אזור או רהיט בחלל ולשלב בו גוון דומיננטי שיעזור למשוך תשומת לב ולהכניס צבע לסביבה. ניתן לבחור את ארון הכיור, את אריחי אזור המקלחון או אפילו לשלב צבע באביזרים קטנים כמו מנקה האסלה ובקבוקי הסבון או המגבות.

כלים סניטריים ייחודיים: הבחירה בכלים סניטריים מיוחדים יכולה להגדיר את כל חדר האמבטיה מחדש, ניתן לשלב כיור מעץ שיכניס אווירה כפרית ונעימה, לבחור בכיור זכוכית שקוף, לבחור דלת מקלחון מזכוכית מצוירת או מודפסת, לבחור ברזים מנחושת או לבחור בניאגרה תלויה עם שרשרת הדחה במראה רטרו.

לאינדקס עיצוב חדרי אמבטיה; לאינדקס אינסטלציה ומים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

  • עוד באותו נושא:
  • חדר רחצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully