וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לתכנון נכון של חדר השינה

בר אילוטוביץ

6.2.2014 / 12:36

בתכנון חדר השינה הפרטי שלנו אנחנו עלולים לגלות בעיות שונות המושפעות בעיקר מגודל החדר, התאורה הטבעית שבו ושטח האחסון לו אנו זקוקים. מדריך בדרך לחדר השינה המשולם

חדר שינה. עודד סמדר, בנין ודיור
חדר שינה עם דלת יציאה למפרסת. צילום: שי אפשטיין/בנין ודיור, עודד סמדר

אז נכון שלרובינו חדר השינה לא מהווה את החלל העיקרי בו אנו מבלים את כל היום, אלא מגיעים אליו רק למנוחה והתארגנות, אבל הנתון הזה לא אומר שצריך לזלזל בחשיבות של החדר ובחשיבות של יצירת חלל מעוצב שיאפשר לכם להירגע ולנוח. ואם בכל זאת אתם מעוניינים לתכנן אותו נכון, הנה כמה דילמות שוודאי נתקלתם בהן בדרך:

הדילמה: יותר מדי פתחים בחדר השינה
חדר שינה שתוכנן כסוויטה ראשית כולל גם דלתות כניסה לחדר אמבטיה צמוד ולחדר ארונות, בנוסף לדלת הכניסה לחדר וחלונות וכל הפתחים הללו משפיעים על דרך סידור הרהיטים בחלל ויוצרים מגבלות רבות, פיזיות וויזואליות. כדי לאזן את כמות הפתחים ניתן להשתמש באחד מהפתרונות הבאים:
הופכים דלת לארון: במקרה בו יש מספר פתחים על אותו הקיר ניתן ליצור איזון על ידי יצירת חזית דמי של ארון ולתכנן את הדלתות לחדר הארונות וחדר האמבטיה כדלתות הזזה, בצורה זאת ניתן לחסוך מקום בחלל וליצור מראה מעוצב.
שימוש בווילונות: על ידי הסתרה של כל הפתחים, הדלתות והחלונות על ידי סט וילונות זהה ניתן ליצור חלל המשכי ונקי עם מראה אסתטי ובכך לטשטש את הפתחים הרבים.

הדילמה: יש צרכים ויש מציאות
חדר השינה צריך להכיל פונקציות נוספות מלבד השינה עצמה, אבל לפעמים החלל לא מתוכנן נכון כדי להכיל את כל הצרכים והאלמנטים השונים בחלל. כדי להתאים את החלל לצרכים המדויקים שלכם ניתן להשתמש באחת מהאופציות הבאות:
נגרות מותאמת אישית: בעבודה מול נגר ניתן להתאים את גודל הריהוט בדיוק לגודל החלל, ובכך לנצל את מירב פוטנציאל החלל. אפשרות זאת מתאימה במיוחד בחדרים בהם יש נישות בנויות או קירות בגדלים וצורות שונות.
שימוש בריהוט דו תכליתי: ניצול כל רהיט למספר פונקציות יעזור להגדיל את החלל הפנוי ולנצל אותו בצורה נכונה יותר, מספר דוגמאות לרהיטים בסגנון זה הם הדום ישיבה המכיל אחסון סמוי, מראה עומדת המסתירה אחסון לתכשיטים וקוסמטיקה או מראה שמסתירה מסך טלוויזיה.

חדר שינה. שי אפשטיין, בנין ודיור
פתרונות נגרות ייחודיים. צילום: שי אפשטיין/בנין ודיור, שי אפשטיין
חדר שינה. עודד סמדר, בנין ודיור
ארונות קיר בחדר השינה שאינם בולטים. צילום: עודד סמדר/בנין ודיור, עודד סמדר
חדר שינה. ShutterStock
צילום: shutterstock/ShutterStock

הדילמה: מה עושים עם מקומות אחסון?
בעיקר בחללים קטנים ישנו צורך למצוא פתרונות יצירתיים ובחדר השינה ניתן ליצור מקומות אחסון נוספים בעזרת אחד מהפתרונות הבאים:
אל תוותרו על החלל שמתחת למיטה: במיטות בהן אין ארגז אחסון ניתן לאחסן בחלל מתחת למיטה על ידי קופסאות שונות או סלסלות המחולקות לפי נושאים לשימוש נוח.
צרו מדפים פתוחים: על גבי קיר חשוף אפשר לתכנן מדפים פתוחים בעלי עומק רדוד עליהם ניתן לאחסן מוצרי קוסמטיקה, ספרים או אפילו בגדים. ניתן לסגור סוג אחסון זה על ידי וילונות היוצרים אווירה נעימה ומראה דקורטיבי וגם מגנים מפני אבק.
טפלו בקיר הראשי: לרוב, הקיר עליו נשענת המיטה נשאר ערום מכל פונקציה נוספת, למרות שזהו חלל שניתן להשתמש בו למטרות נוספות, ניתן לתכנן מערכת מדפים המנצלת את כל גודלו של הקיר.

הדילמה: איך לשבור שגרה?
חדר השינה הוא חלל שמעוצב לרוב בסטנדרטיות על ידי סט רהיטים קבוע, אבל ישנן אפשרויות שיעזרו לרהט את החלל בצורה יצירתית, לפניכם מספר דוגמאות:
הפכו ארוניות ספרים לבסיס מיטה: אפשר ליצור בסיס מיטה מעוצב על ידי שלוש ארוניות ספרים צרות ששוכבות על הצד וביניהם משטח עץ עליו ניתן להניח את המזרן, כונניות הספרים משמשות לאחסון נוסף באזור המיטה וכך מתקבלת מיטה מעוצבת ושימושית. כמובן שניתן להתאים ראש מיטה בסגנון דומה.
הציבו מזוודות במקום שידות: ניתן להחליף את שידות הצד במזוודות עתיקות שמונחות אחת על גבי השנייה, באפשרות זאת המזוודות משמשות גם לאחסון.


הדילמה: איך יוצרים פתרונות תאורה נכונים?
קושי נוסף בחדר השינה הוא מציאת דרך להאיר את החלל בצורה יעילה ומעוצבת תוך התייחסות לכל השימושים השונים בחלל. כדי לתכנן את תאורת חדר השינה בצורה היעילה ביותר מומלץ לשלב בין תאורה כללית הממוקמת במרכז התקרה ותאורה היקפית ונקודתית בצדי המיטה ובאזור המראה. בתכנון התאורה ההיקפית ניתן לשלב מספר פתרונות יצירתיים:
סוגי תאורה שונים: לצדי המיטה ניתן לבחור בתאורה מונחת על גבי שידה, תאורה תלויה מהקיר בגובה נמוך או בגופי תאורה קטנים התלויים מהתקרה באזור שידות הצד.

תנו למראה קצת אור: מומלץ לשלב תאורה ישירה מצדי המראה במקום גוף תאורה מעל המראה, מפני סוג תאורה זה יוצר הארה נכונה יותר של המתבונן ואילו תאורה עליונה יוצרת צללים.


לאינדקס חדרי שינה, לאינדקס מיטת זוגיות
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

חדר שינה. שרון בוקוב, בנין ודיור
מזוודות ישנות בצידי המיטה. צילום: שרון בוקוב/בנין ודיור, שרון בוקוב
חדר שינה. ShutterStock
תאורה טבעית מעל המיטה . צילום: shutterstock/ShutterStock
חדר שינה עם מאוורר תקרה, שטיח מקיר לקיר, אח, ארגז מצעים וספוטים. Christopher Edwin Nuzzaco, ShutterStock
תאורה היקפית בחדר שינה רחב ידיים. צילום: shutterstock/ShutterStock, Christopher Edwin Nuzzaco
חדר שינה. ShutterStock
קיר שחופה בטפט צבעוני. צילום: shutterstock/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully