וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על האש: לנקות את הכיריים בלי להשאיר שריטות

7.1.2014 / 8:07

אם תתעלמו מהכתמים שמצטברים בכיריים אתם עלולים להתקע עם הטינופת הזו להרבה זמן. כל השיטות לקרצף, להבריק ולתחזק נכון את האזור הכי פעיל במטבח

בין אם אתם בשלנים שיכולים להיכנס לנבחרת "מאסטר שף", או כאלה שמסתפקים בטיגון חביתה, אתם וודאי יודעים כי הכיריים זוכרות כל בישול שעבר עליהן. מחבתות וסירים משאירים את הכיריים מלוכלכות, דביקות ושומניות, מה שעלול לסתום אותן. מצד שני, גם ניקוי לא תקני עשוי להביא לתקלות רבות. לכן, כדי לשמור על תוחלת חיים ארוכה של הכיריים, חשוב להקפיד על ניקוי נכון.

ניקוי כיריים. ShutterStock
פרקו את החלקים של הכיריים ועשו להם אמבטיה בנפרד/ShutterStock

כיריים גז

כדי לנקות כיריים מגז, חשוב שלא להשתמש בכל מסירי השומנים שנקרים בדרככם, שכן, חלקם עלולים להרוס את שכבת האלומיניום של הכיריים. יש תחילה להסיר את המכסים ורשתות הברזל. לאחר מכן לפזר מלח על גבי הכיריים, להשפריץ חומץ ולפזר אבקת סודה לשתייה. מומלץ ללבוש כפפות גומי לשמירה על עור הידיים, ובעזרת ספוג רך, שלא ישרוט את הכיריים, לשפשף את המלח, החומץ והסודה לשתייה עד שתיווצר עיסה אחת. השאירו את התערובת על הכיריים ל-5 דקות לכל הפחות, ובאמצעות סמרטוט קרצפו שוב את הלכלוך והסירו אותו. במידה ונשארו כתמים עקשניים, ניתן להשאיר את המלח, החומץ והסודה לשתייה על גבי הכיריים למשך לילה שלם.

שיטה ניקוי נוספת היא הוצאת הפלטות והמבערים, להרתיח מים בקומקום ולשפוך אותם בזהירות על משטח הכיריים. לאחר מכן להמתין כחצי שעה עד שהמים הרותחים ימיסו את הלכלוך, ובעזרת ספוג שאינו שורט להסיר את הלכלוך.

אחרי שניקיתם את הכיריים, אל תשכחו לנקות את המבערים והפלטות- הכניסו את כל החלקים לשקית פלסטיק, שפכו בתוכה חצי כוס חומץ ונוזל לניקוי כלים, וסגרו את השקית למשך הלילה. למחרת, שטפו במים את המבערים והפלטות ונקו אותם עם מטלית לחה.

ניקוי כיריים. ShutterStock
לא בטוח שכתמים ישנים ירדו כל כך בקלות/ShutterStock

כיריים אינדוקציה/ קרמיות/ חשמליות

בכיריים הקרמיות/אינדוקציה/חשמליות, חשוב במיוחד להימנע משימוש בספוגים וסקוצ'ים קשים, העלולים לשרוט את המשטח החלק של הכיריים. כדי לנקות את אלו, מלאו בקבוק ספריי במיץ לימון הנסחט מלימון אחד יחד עם מים חמים, רססו את הספריי על הכיריים, המתינו כרבע שעה ונקו עם מטלית. שיטת ניקוי נוספת היא שימוש במשחת שיניים. שפשפו ביסודיות את הכתמים באמצעות מברשת שיניים עם המשחה והמתינו לתוצאות. ניתן להשאיר את המשחה על הכתמים כרבע שעה ולנקות עם מטלית לחה בעדינות רבה. המעוניינים בהוספת ברק יכולים להשתמש בספריי לניקוי חלונות. מרססים את הכיריים בעזרת הספריי ומנגבים עם מטלית.

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
גם משחת שיניים מתפקדת כחומר ניקוי יעיל לכיריים/ShutterStock
ניקוי כיריים. ShutterStock
למרות שהן שטוחות ושחורות הן צוברות לכלוך/ShutterStock

להקדים תרופה למכה

על מנת למנוע מראש היווצרות של לכלוך, מומלץ למרוח שכבה של וקס למכוניות על הכיריים, ולאחר חמש דקות להסירו עם מטלית לחה. שיטה זאת תמנע מהשומן והלכלוך להידבק לכיריים. מיותר לציין שיש לנקות את שאריות האוכל מהכיריים מיד לאחר השימוש, זאת משום ששאריות הנשארות זמן רב על הכיריים יוצרות כתמים שקשה יותר להסיר בחלוף הזמן. העצלנים שביניכם שלא רוצים כלל להתעסק בניקוי הכיריים, יכולים לנסות ולהשתמש ביריעות מיוחדות המגנות על הכיריים. יריעות אלו עמידות בחום, מתלבשות על הכיריים ואמורות להגן עליהן מלכלוך בזמן הבישול. לאחר השימוש, מסירים את היריעות הרב פעמיות ושוטפים אותן עם מים וסבון או מכניסים למדיח הכלים. לאחר שאלו התביישו אפשר לחזור ולהשתמש בהן בבישול הבא.

ניקוי כיריים. ShutterStock
גם אם אתם בשלנים או רק מרתיחים קפה. תחזקו והבריקו את האזור שמועד לפורעות/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully