וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונדון ועד פריז: הטרנדים הלוהטים שיכנסו אלינו הביתה בקרוב

מחיצות מודולאריות, קיפולי נייר, טכנולוגיות מתקדמות של הדפסת תלת ממד וחיזוק מגמת החזרה לטבע. כל הבשורות מתערוכות העיצוב הגדולות שנערכו בחודש האחרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלים בטכנולוגיות מתקדמות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל העיצוב שנערך בלונדון ותערוכת Maison&Objet שנערכת בפריז, נחשבים לאירועים מכוננים בעולם העיצוב באירופה ומעמודי התווך של קהילת העיצוב העולמית. בדומה לשבועות האופנה, שני אלו מפיצים את החדשות החמות מהמסלול ומכתיבים את הטרנדים שיככבו בתחום לעונה הקרובה. במסגרתם, נחשפים החידושים, החומרים, הצבעים, המרקמים, הטקסטורות הדוגמאות, ההשראות והטכנולוגיות, אשר מרכיבים יחד את הטון והלך הרוח של המגמות והסגנונות בעיצוב הבית. בספטמבר האחרון נערכו שתי תערוכות העיצוב הגדולות הללו, והציגו 6 מגמות עיקריות ששווה לדעת רגע לפני שהן מתפשטות בכל העולם ומגיעות גם לישראל במהלך השנה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית Lora: טקסטיל אמנותי בסגנון הדפס צבעי מים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קווים מטושטשים

כתגובה לחיבור המתמשך והגובר בין ה'דיזיין' וה-'ארט' הולכת ומתפתחת מגמת עיצוב חופשי ומופשט אשר מקבלת משקל חזק בעולם עיצוב הבית. מגמה זו מתרכזת בביטוי ספונטני של ערכים אמנותיים בעיצוב, במובן של מרקם, רגש וצבע. לכן, מנעד פריטים וטקסטיל, החל משטיחים ועד כלי שולחן יפגינו בשנה הקרובה דקורציה אמנותית במשיכת מכחול. את יישומו של הטרנד אפשר לראות למשל בקולקציית הכריות Nijimi, החוקרת ומחברת בין עולם הטקסטיל לאמנות צבעי המים, דרך צבעוניות מתפרצת אך רכה של זרם פיגמנטים. סדרת Weather Diary מציגה קו כלי הגשה חורפי מפורצלן בסגנון "מיקס אנד מאטצ'" ,המעוטרת בצבעי אקוורל ובהשראת הנוף הסגרירי של פינלנד. קולקציית Lora, מבית הטקסטיל Eskayel, חושפת גם היא קו אמנותי של מוטיבים ותבניות גרפיות בהדפסי צבע שקטים ומרקמים משתנים, בסגנון הדפס צבעי מים. אילו סדרת האגרטלים הארכטיפית Alba, אשר מחברת בין תעשיית היצור ההמוני בפלסטיק לבין עבודת הקראפט, מיוצרת בטכנולוגית rotational moulding ומועשרת באפקט ייחודי של צבעוניות הדרגתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים רפלקטיביות לרכיבה אורבאניות של המעצבת Tracey Neuls לחברת tokyobike/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופניים ואביזרים

טרנד החזרה והחיבור אל הטבע, המשמש כמקור השראה מרכזי בכל קו עיצובי, ממשיך להשפיע על מגמת רכיבת האופניים בפרט. טרנד בריאותי, תרבותי, נגיש ואקולוגי שכובש את הערים הגדולות בעולם על גלגלים.
נישה זו שהייתה נחלתם הבלעדית של המומחים והמתמחים, מאומצת לאחרונה גם על ידי קהילת המעצבים (החל מפיליפ סטארק, דרך פול סמית ועד לרון ארד), המציפה את הז'אנר עם שלל דגמים, סגנונות ואביזרים נלווים. נעלי הרכיבה של המעצבת Tracey Neuls לחברת tokyobike מוצעות במהדורה מוגבלת ומיוצרות כמקשה אחת מסוליות גומי ובעבודת יד. הן מאובזרות ברצועות רפלקטיביות ומותאמות במיוחד לרכיבה ונראות עירונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
wind portal : עד ה-3 לנובמבר במוזיאון ויקטוריה ואלברט: מחיצה חווייתית מקיפולי נייר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצג מניירות של האמנית הלבנונית Najla El Zein בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נייר

הנייר כחומר גלם בעיצוב הופך מטרנד חולף לתופעה נפוצה. כחומר גלם צנוע, זול, זמין ומתמחזר , הוא מעורר השראה, מתרחק מיישומים מסורתיים של דפוס וכתיבה ומאפשר אינסוף אפשרויות עיצוב. המעצבת הלבנונית Najla El Zein התקינה במוזיאון 'ויקטוריה ואלברט' את מיצב Wind Portal ,5000 שבשבות נייר הממזגות בין אמנות האוריגאמי המסורתית לטכנולוגיות מתקדמות ומורכבות מארבעה אלמנטים: קיפולי נייר, מפרקי עץ המפוסלים בעבודת יד, צינורות פלסטיק אנכיים ואטבים המיוצרים בטכנולוגיית דפוס 3D. מחיצה בגובה 8 מטר מתפקדת כשער חוויתי המחבר בין שני חללים במעבר בין הפנים והחוץ, במטרה "להרגיש, לשמוע ולעורר תחושות מוכרות ונשכחות אצל קהל המבקרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספארי נכנס הביתה: בובות חיתיות של המותג zuny/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת ואזות identity Parade: האגרטל המסורתי מיוצר בטכנולוגיית דפוס תלת מימדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיות על הקירות

עיצוב בהשראת עולם החי והטבע עושים את דרכם אל תוך הבית ואל סביבת העבודה והופכים את המרחב הפרטי לגן חיות מהלך. דרך נגיעות קטנות, הדפסים ומוטיבים ועד לפריטים בקנה מידה מלא, טרנד זה סוחף ומוסיף בפראות אלגנטית אווירה, קריצה וצבע, המספקים לדייריו את השמחה שבקרבה המחודשת אל הטבע. ביתן Fresh Taiwan בפריז סיפק הצצה אל הטרנד כמו למשל 'גולדפיש' :שעון קיר שיוצא מהמסגרת עם 9 דגי זהב מולבנים המסמלים במסורת המזרח מזל ועושר 'סביב השעון'. גם סדרת אביזרים של המותג Zuny מכניסה את הטרנד הירוק והחייתי אל הבית עם בובות מסוגננות וססגוניות; המותג bone collection מצרף אל עולם הגאד'גטים גרסה מצועצעת של מכשירי usb להרכבה בסגנון diy הפופולרי. וגם עולם ה"פאונה והפלורה" ממשיך לשמש מוטיב השראה מרכזי, בעיצוב כמו במחיצת מסך מודולרית במראה ענפים של המעצב הבריטי בנג'מין הוברט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטון חוזר הביתה: פריטים יומיומיים מבטון תעשייתי בעיצוב קבוצת Mensch made/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטון מעובד במראה של תחרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדפסה תלת מימדית

בחודש מאי, עולם המדיה והעיצוב רחשו וגעשו עם חשיפתו הוויראלית של רובה Liberator: אקדח הפלסטיק הראשון שתוכנן ויוצר בטכנולוגית הדפסה 3D. ההודעה על צירופו של אב הטיפוס לקולקציה הנחשבת של מוזיאון העיצוב הבריטי 'ויקטוריה ואלברט' תוזמנה במדויק ושוחררה לתקשורת במהלך 'פסטיבל העיצוב בלונדון', באופן המצביע על כך שמהפכת ההדפסה התלת ממדית נמצאת במרחק לחיצת כפתור מלשנות את פני התעשייה והחברה. בתחום העיצוב, ההשלכות והפוטנציאל של טכנולוגיה זו הם בלתי מוגבלים. קולקציית Identity Parade מדגימה את יכולותיה דווקא דרך יישום הטכנולוגיה בפריט מסורתי וותיק: האגרטל. המעצב Adam Nathaniel Furman ייצר סדרת אובייקטים מולטי צבעונית ופסיכודלית, תוך שימוש במספר טכנולוגיות ייצור מתחום הדפוס התלת ממדי (קרמיקה וניילון) ובגימור ידני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצא מהמסגרת: שעון גולדפיש בביתן הטייוואני בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתועש ואורבאני

במקביל לחזרה לבייסיק, לטבעי והגולמי, מתחדשת גם מגמה הפוכה המבשרת על חזרתם של חומרים מורכבים, מתועשים ואורבניים למרחב הפרטי. משטח פוליאסטר רזין עבה בגוון אקווה, מהשרפים הוותיקים והנפוצים בתעשייה, מתמזג עם עץ מסוג מילה ליחידת ריהוט אינטגראלית הכוללת מכתבה, גוף תאורה, וואזה ויחידת אחסון. סדרת הרהיטים של Jo Nagasaka למותג established&Sons עשויה עץ בציפוי אפוקסי צבעוני ומדגימה איך שינויים במרקם חומר הגלם משפיעים על עוצמת הצבע והטקסטורה של השרף. גם הבטון ממשיך לקחת חלק בעולם העיצוב, כפי שחשפה בפריז קבוצת Mensch made בקולקציה רחבה של שולחנות, שנדליירים ואביזרים מחיי היומיום המשלבים זרימה צורנית, רכות, תבניות גרפיות ופרטים המחברים בין עבודת היד לחומר התעשייתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
writing table בעיצוב Roel Huisman: שילוב עץ ושרף שפותח במקור עבור תעשיית השיט ונצבע בגוון אקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת Alba בעיצוב Massimiliano Adami לחברת Serralunga: צבעוניות הדרגתית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחיצה מודולרית בעיצוב בנג'מין הוברט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארכיטקט היפני Jo Nagasaka מעצב פריטי ריהוט מעץ בציפוי שרף אפוקסי צבעוני ומתועש/מערכת וואלה!, צילום מסך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully