וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף על פי: איך משפיע ריח הסביבה על ההתנהגות שלנו?

מסתבר שריחות משפיעים באופן ישיר על מצב הרוח שלנו לכן, כדי להשרות בבית אווירה נעימה יש להתאים את מבשם הריח הביתי לחלל ולמטרה שרוצים להשיג

ריח זוג. ShutterStock
ריחות שונים עשויים לרומם או להוריד את מצב הרוח שלנו/ShutterStock

חוש הריח הוא חוש מפותח במיוחד. הריחות שאנחנו מריחים מגיעים אל הקולטנים באף ומשם למערכת הלימבית, שהיא למעשה משכן הרגשות והזיכרונות, וזאת הסיבה שכל ריח מוכר יעורר תגובה שלילית או חיובית בהתאם לחוויה שנחרטה בזיכרון.

גליה תורן חן, ארומקולוגית המומחית לריח ובישום טוענת, שהניחוחות המלווים את חיי היום יום בבית עשויים להשפיע על מצב הרוח והמצב הנפשי של בני אדם. חוש הריח, המלווה את בני האדם מרגע הלידה ועד המוות הוא חוש הישרדותי ולכן בני האדם יתענגו על ריחות טובים ומנגד יתרחקו מריחות רעים.

"אמנם בעולם המודרני חוש הריח קצת נשחק, אך החדשות הטובות הן שניתן לפתח ולעורר אותו על ידי שימוש בניחוחות שונים בחלל הבית להרגעה או ליצירת אווירה" מסבירה תורן חן. "כשיש באוויר ניחוחות טובים של בישום חללי הבית או מוצרי ניקיון יופרש במוח יותר אנדורפין, שישפיע על התחושה ומצב הרוח. תורן חן מסבירה שריחות המעלים באדם זיכרונות טובים ישפיעו באופן מידי על מצב הרוח היות ויש לכל אחד מאיתנו "ערכת זיכרונות ריחנית" שמוטמעת בנו מילדות, כמו ריח עוגת השוקולד של אימא או ריח הבושם של החבר הראשון.

כשהניחוח מזכיר זיכרון טוב כך בהתאמה מצב הרוח שלנו ישתפר בלי להבין אפילו מדוע, ועל כן, שימוש מושכל בניחוחות הבית יכול לשפר את איכות החיים באופן ניכר.

עוגת שוקולד. ShutterStock
ריח עוגת השוקולד של אימא מעורר רגשות חיוביים/ShutterStock

ניחוח הדרים או קינמון?

ריחות הבית משפיעים על צורת ההתנהלות בו ויכולים אפילו לגרום לטראומות אם הם חזקים מידי. לכן, חשוב לבשם את הבית בהתאם לאווירה הרצויה.

כדי להירגע ולהרגיש כמו בספא ממליצה תורן חן לבשם את הבית בריחות הדרים, מוסק לבן של ניקיון, פירות, וניל ולבנדר אשר גם יתאימו לילדים ותינוקות ואף לילדים הסובלים מהפרעת קשב וצריכים אווירה ממקדת. לעומת זאת, בחללים בהם לא דרוש ריכוז כמו חדר השינה, מומלצים ריחות כמו: ג'ינג'ר, קינמון, שוקולד, תבלינים אוריינטליים, יסמין, ורדים, אמבר ופטצ'ולי אשר נותנים תחושת חמימות וייצרו אווירה רומנטית בחדר זו. לבתים בהם יש נטייה לאדישות מומלץ לתת תמריץ של מנטה או קינמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מקלון קינמון. ShutterStock
ניחוח קינמון ייצור אווירה מרגיעה ורומנטית בחדר השינה/ShutterStock

ריח ועיצוב הבית

תורן חן מאמינה שבישום הבית הוא חלק מסגנון החיים ממש כמו אופנה ולכן הריחות צריכים להיות מותאמים לעיצוב ולגודל חלל הבית. ברגע שיש חוסר התאמה, לדוגמה חדר בהיר בגוונים רעננים עם ניחוח של תבלינים אקזוטיים ווניל, הדבר עשוי להחליש את הרושם המעוצב הרצוי. לכן ממליצה תורן חן לבחור מבשמים בריחות וניל ואמבר שישתלבו בצבעי החדר הכהים כשמדובר בבתים בעיצוב אוריינטלי ולעומת זאת לעיצוב בסגנון פרובאנס מומלצים ריחות ורדים או לבנדר שאופייניים לאזור. עבור בית בעיצוב נקי בגוונים בהירים עדיף לבחור ריחות מודרניים של ווטיבר (ריח אדמה אחרי הגשם), ים או מוסק לבן.

אילוסטרציה. ShutterStock
ריחות וניל ואמבר ישתלבו נפלא בחדרים כהים/ShutterStock

ניקיון באוויר

"כשמדובר בניקיון הבית רצוי לבחור בניחוח קלאסי שיתאים למי שמתגורר בבית ולא יכביד על האף של האורחים" טוענת תורן חן וממליצה על ניחוחות הדרים, אוקיינוס וים, ריחות ירוקים של דשא קצור ורענן, לבנדר מרגיע ומוסק לבן צלול. עוד מוסיפה מומחית הריחות שכדאי לזכור שריח של ניקיון אמנם אהוב על כולם אך לא נשאר הרבה זמן ולכן אם רוצים להעניק לבית שובל של ריח נעים כדאי לבשם בעזרת מקלות ריח, בשמים המיועדים לאריגים וחללים ונרות מבושמים.

ארומה תרפיה - בושם, נר ריחני ועלי לבנדר יבש. ShutterStock
אם רוצים להעניק לבית שובל של ריח נעים כדאי לבשם בעזרת מקלות ריח, בשמים ונרות מבושמים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully