וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזה הריח הזה? כך תתאימו ניחוחות נעימים לחדרים שונים בבית

ריח לסלון לא יהיה זהה לריח שיתאים למטבח או לשירותים, ואולי לא יתחבב על דיירים מסוימים. איך בכל זאת מצליחים לשלב ריחות שינעימו את השהייה בבית?

חוש הריח הוא למעשה חוש עם יכולת זיכרון ארוכת טווח. לא אחת נריח ריח מסוים והוא יחזיר אותנו אחורה בזמן לסיטואציה אותה חווינו והריח אותו הרחנו ייחרט היטב בזיכרון. ריחות יכולים להיות נעימים יותר או פחות ועל כן אנשים נוטים להשתמש בריחות על מנת לבשם את הגוף ולטהר ניחוחות מסוימים ברחבי הבית כמו בחדר השירותים או לחילופין ריחות בישול חריפים ועוד.

לריח יש גם השפעה על המוח שלנו והוא יכול לעורר תגובות חיוביות או שליליות, להכניס למתחים או להשרות אווירת רוגע נעימה. כמו שרוב האנשים נוהגים להתבשם כך גם מומלץ לבשם את חדרי הבית אך חשוב לזכור שלכל חדר יתאים סוג ריח שונה בהתאם לאווירה של החדר ולצרכים אותם רוצים להשיג. חמישה ריחות מומלצים לחמישה חדרים שונים ברחבי הבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
לחוש הריח יכולת זיכרון ארוכת טווח/ShutterStock

לבנדר לדיירים הצעירים

בחדר הילדים ובמיוחד אם גדלים בבית תינוקות קטנטנים, הריח המומלץ הוא של צמח הלבנדר. מעבר לכך שנעשה שימוש בצמח הלבנדר בתחום הקוסמטיקה, ריחו הדומיננטי של הלבנדר ידוע בזכות תכונותיו המרגיעות ובסגולות הריפוי שלו במיוחד ברפואה האלטרנטיבית. גם ברמה הנפשית הלבנדר מסייע ועוזר לאיזון הנפש, מקל על דיכאון, מסייע בפתרון בעיות שינה ומפיג מתחים. ולכן, על מנת שהילדים הקטנטנים יישנו בשקט בלילה וייתנו גם להורים מנוחה, מומלץ לרסס בחדר השינה שלהם בושם המכיל לבנדר.

לבנדר. ShutterStock
הלבנדר ידוע בזכות תכונותיו המרגיעות ובסגולות הריפוי שלו/ShutterStock

ניחוחות הדריים למטבח

מי שלא נוהג להזמין אוכל מוכן ומשתמש במטבח להכנת בישולים ומטעמים, בוודאי יודע שלמרות שכל חלונות המטבח בבית יהיו פתוחים ריח הבישול החזק תמיד יהיה באוויר וגרוע מכך, ייתפס בבגדים. השניצלים אמנם ייצאו מאוד טעימים, אך ריחו של השמן לא ייעלם עד שהבגדים ייכנסו למכונת הכביסה. ריח פרי הדר כמו תפוז, לימון ואשכולית יפתרו את הבעיה ויסייע בנטרול ריח הבישול החזק.

סיר בישול על כיריים. ShutterStock
ריחות פרי הדר יסייעו בניטרול ריח בישול חריף/ShutterStock

וניל לרומנטיקה ושינה נעימה יותר

לחדר השינה מגיעים בדרך כלל לקראת הערב, נשכבים על המיטה, שוכחים מכל טרדות היום ומתכוננים לקראת שינה טובה ומרגיעה. מה שיעזור לאווירה נינוחה בחדר השינה ולא פחות מכך יעורר תשוקה הוא הווניל. ריחו של הווניל מעורר תגובות חיוביות, מרגיע ומפיג מתחים ובכך מסייע לתשוקה בין בני הזוג ולשינה רגועה ומתוקה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ריח הווניל יעורר רגשות תשוקה וירגיע לפני השינה/ShutterStock

מחטי אורן לתחושת ניקיון בחדרי הרחצה והשירותים

שמן אתרי אורן, המופק ממחטי האורן ומהאיצטרובלים שלו, יתאים מאוד לבישום האמבטיה והשירותים היות ואלו החדרים בבית בהם יש צורך בתחושת ניקיון. שמן האורן מפיץ ריח חזק ודומיננטי מאוד הפותח את דרכי הנשימה ונותן בעיקר תחושת רעננות ורוגע לצד קרירות. את השמן אפשר לטפטף למבער ולהניח במקום בטוח בחדר האמבטיה (על השיש לדוגמא).

אילוסטרציה. ShutterStock
שמן אתרי אורן יפזר ריח רענן וקריר המתאים לחדר האמבטיה והשירותים/ShutterStock

סלון פורח עם ריח של פריחה מלבלבת

אמנם נעים וטבעי יותר להניח בחלל הסלון זר פרחים המפיץ ריח לכל עבר ותורם לאווירה צבעונית, אך לא תמיד זה מתאפשר, לכן, כדאי שיהיה מבשם זמין, למקרה שלא ציידנו את הסלון בפרחים אמתיים. את המבשם אפשר יהיה להתיז ביום יום לריח נעים וכמובן כשרוצים לעשות רושם כשמגיעים אורחים. ידוע שריח פריחה הוא ריח משכר, רענן ומתקתק ועל כן יתאים לבישום הסלון. ריחות הפרחים שיתאימו למטרה זאת הם בין היתר, ריחות כמו ורדים, יסמין ולילך.

אגרטל פרחים חגיגי. ShutterStock
ריח פריחה משכר יתאים לבישום חלל הסלון/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully