וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבים טוב: 5 שיטות מנצחות לניקיון האסלה

זהו אחד המקומות הפעילים ביותר בסביבת המגורים. הוא מצריך תחזוק קבוע של ניקיון ושמירה על ההיגיינה ואפשר לעשות זאת בכמה שיטות שונות - ככה תנקו את האסלה בבית

רוב האנשים יסכימו שכשמדובר בניקיון האסלה אסור להתפשר ולהתעצל היות ומדובר באחד האזורים שמתלכלכים על בסיס יום יומי וצוברים חיידקים וריחות לא נעימים. משמע ההיגיינה מעל הכל ובנוסף, אף אחד לא רוצה באמת לוותר על בית נקי וריחני.

בעוד רוב האנשים מנקים את האסלה ומושב השירותים בחומרי ניקוי קונוונציונאליים שניתן להשיג בכל מרכול שכונתי, יש שמעדיפים לשלב אותם עם חומרים נוספים שלא תמיד מוכרים לנו מעולם הניקיון. העניין הופך אקטואלי בימים אלו, בהם גדלה המודעות לאיכות הסביבה ולבריאות, כשההעדפה להשתמש בחומרים טבעיים שאינם מזיקים לבריאות.

לשמור על ידיים מטופחות גם כשמנקים את הבית

אילוסטרציה. ShutterStock
לנקות את האסלה בשילוב חומרים טבעיים/ShutterStock

כמה מוסיף הלימון?

ברכה (60) פנסיונרית נשואה + 3 ילדים: מעידה על עצמה כ"חולת ניקיון" אך יחד עם זאת לא נכנעת לחומרי הניקוי הקונוונציונאליים שנמכרים בסופרים, היות וחלקם פחות ידידותיים למשתמש ולבריאותו. "את הבית אני אוהבת לנקות בימי שישי לקראת בוא הילדים והנכדים לארוחת שישי. למי שיש נכדים בוודאי יודע שהם מסתובבים בכל מקום בבית, נוגעים בכל רהיט וחוגגים בשירותים".

השיטה: ברכה מכינה תמיסת ניקוי משלה ומנדבת את המתכון: אחרי שמרטיבים את האסלה שופכים לתוכה כף מלח לימון וכף סודה לשתיה, הידועה כמנטרלת ריחות רעים, משפשפים עם מברשת וממתינים מספר דקות. במידה ומדובר בלכלוך רציני אפשר להכפיל את הכמויות. את מושב האסלה מנקה ברכה בעזרת סמרטוט לח, גם הוא טבול במלח לימון וסודה לשתיה.

לנקות את הבית בסטייל אופנתי

וידאו: מאחורי הקלעים של הפקת ניקיון

כף עם סודה לשתיה. ShutterStock
סודה לשתיה ידועה כמנטרלת ריחות רעים/ShutterStock

מהכביסה לאסלה

סיגל (27) סטודנטית למנהל עסקים, רווקה: רוב הבגדים של סיגל עשויים מבדים עדינים לכן, פעמיים בשבוע לפחות (במיוחד בימי הקיץ), היא מכבסת אותם באופן מרוכז בכביסה ידנית. "אמנם מפלס הכנרת עלה, אבל המודעות לבזבוז מים עדיין קיימת אצלי.

השיטה: כשאני מכבסת ידנית אני מנצלת את מי הכביסה שבגיגית ובסיום הכביסה שופכת את המים לאסלה. כדי שהפעולה תהיה אפקטיבית אני משלימה אותה בעזרת שפשוף האסלה עם מברשת ". בצורה זאת, מסבירה סיגל, היא חוסכת מים מהניאגרה והאסלה נהנית מריח כביסה נעים.

כידוע מדובר למעשה ב"מים אפורים", מים שאין בהם הפרשת אדם וידועים כמקור מים בזבזני ולכן ניתן, ואף רצוי, לעשות בהם שימוש חוזר.

לא תאמינו מה אפשר לנקות עם קליפות הדרים

כביסה ביד. ShutterStock
ניצול מי הכביסה לטובת ריחניות האסלה/ShutterStock

קולה מחטאה חיידקים

אבי (38) מנהל פרויקטים בחברת הייטק, רווק: "ניקיון הוא לא הצד החזק שלי" מודה אבי. "אבל אי אפשר שלא לנקות את חדר השירותים בכלל ואת האסלה בפרט, בכל זאת מדובר בשירותים וכדי להימנע מחיידקים וריח רע חייבים לנקות אותם".

השיטה: לאחר מבוכה רבה אבי מודה שהיות והוא עובד שעות רבות במשרד וחוזר הביתה מאוחר, הפתרון שהוא מצא לניקיון השירותים הוא לשפוך פחית קולה לאסלה ולתת לה לעמוד כל הלילה. בבוקר הוא מוריד את המים ומשלים את ניקיון המושב עם מגבונים לחים. "לא להאמין שהקולה שאנחנו שותים מנקה בצורה כל כך טובה את האסלה" מעיד אבי בחיוך.

ככה תבריקו את חדר הרחצה

אילוסטרציה - מגבונים לחים. ShutterStock
להשלמת ניקיון המושב בשירותים ניתן להיעזר במגבונים לחים/ShutterStock

חומץ מגרש חיידקים ולכלוך

קובי (44) נגר, גרוש + 1: כשקובי היה נשוי, הוא חי עם אשתו כשנתיים בקומונה. אחד הדברים שקובי אימץ לחייו הנוכחים הוא שיטת הניקיון האקולוגיות.

השיטה: קובי אימץ לחיכו את תכשיר הניקיון היעיל ביותר לדבריו- חומץ. "על מנת לנקות את האסלה אני שופך לתוכה כחצי בקבוק חומץ, שהוא חומר חומצי, ולכן משמש כמסיר אבנית. כמובן שאני משפשף את האסלה בעזרת מברשת". קובי מספר שהוא משתמש בחומץ גם לניקיון האמבטיה, הקומקום החשמלי ואפילו לניקיון הרצפות.

איך נפטרים משערות ופרווה שנשרו בבית?

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ טבעי ממגר חיידקים/ShutterStock

שמנים אתריים לא רק למסאג'ים מפנקים

ליאת (42) עובדת בחברת ביטוח, נשואה: "למען האמת אני ובעלי מרשים לעצמנו להתפנק בעזרתה של מנקה אחת לשבועיים, כך שאת הניקיון היסודי המנקה עושה". למרות שליאת ובעלה נעזרים במנקה ליאת מספרת כי כשהיא חוזרת הביתה לאחר יום בו המנקה ביקרה, היא תמיד משלימה את ניקיון האסלה על ידי טפטוף שמנים אתריים.

השיטה: "השמנים האתריים נמצאו כמחטאים, במיוחד הלבנדר ושמן עץ התה. בנוסף הם מעניקים ניחוח רענן, כזה שפותח את דרכי הנשימה". ליאת מטפטפת מספר טיפות לאסלה, מחכה כרבע שעה ומורידה את המים. בימים שהמנקה לא מגיעה מנקה ליאת את האסלה במיץ לימון. "אם אני לא מתעצלת אני משלימה את הניקיון על ידי שפשוף האסלה בלימונים שנסחטו. התוצאה מדהימה".

טיפים שווים לניקוי יעיל של השטיח

ארומת תרפיה - עלי לבנדר ושמן. ShutterStock
שמנים אתריים כמו לבנדר ועץ התה מסייעים בחיטוי ומוסיפים ריחות נעימים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully