וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד העצם: ראיון מיוחד עם אילנה גור

דברים טובים קורים לאילנה גור בימים אלו. הפסלת, מעצבת, ואושיית התרבות הישראלית, קיבלה לאחרונה ג'וב חדש מעבר לים, ובאותה הזדמנות היא משיקה קולקציית רהיטים המבוססת על גולגולות

צלם: עידו שחם; עורך וידאו רן צימט

בספטמבר הקרוב, אילנה גור תכנס לתפקידה החדש במרכז האמנות "מאנה קונטמפוררי" שבניו ג'רזי. גור נבחרה לכהן כאוצרת ראשית במחלקת העיצוב והפיסול של המרכז המוערך, כאשר התערוכה הראשונה שתוצג במסגרת הג'וב החדש היא כמובן קולקציה אישית שלה. מערכת רהיטים עליה היא עמלה במרץ לאחרונה. הקולקציה שזכתה לכינוי הפשוט והלא מתחכם כדרכה של גור הינו, "אילנה גור 2013". היא כוללת שולחנות, כיסאות, גופי תאורה שעשויים מעור, ברזל, עצמות וגולגולות של בהמות. "מדובר בעצמות ישנות שנשארו באחו במשך 50-60 שנה" מציינת גור. "אני מלבישה להם כתר והן הופכות לחלק חשוב בעיצוב".

"גולגולות מעניינות אותי מאוד. יש בהן סיפור, אף על פי שאין להם עיניים ואין את הברק. מדובר בעיצוב מעניין ושל הטבע." גור, שחיה על הקו האווירי יפו-ניו יורק מזה 40 שנה, פועלת ויוצרת בארץ. "הכל תוצרת כחול-לבן. גם כשמציעים לי עלויות נמוכות בסין אני מסרבת. חשוב לי שהעבודה שלי תהיה כאן".

שיטת העבודה של גור על הקולקציה החדשה (ובכלל) נעשית בעת העיצוב בסטודיו, ללא סקיצות או רישומים מקדימים. כל רהיט נעשה בעבודת יד כאשר תהליך עיצובו ועיבודו עשוי לקחת חודשיים. "ישראלים הם עם מוזר. הם קונים על פי רוב דקורציה. זה חייב להתאים לווילונות, לשטיח, הם צריכים לקחת הביתה, לראות אם זה מתאים לצבע של הקיר. ישראלים הם לא עצמאיים בהחלטות שלהם. לכן, הקליינטורה לדברים שאני מעצבת קשה ומי שיקנה את הרהיטים החדשים הם אספנים."

אחרי ארבעה עשורים של עבודה ויצירה, אילנה גור עדיין מתרגשת ממה שהיא עושה ומחומרי הגלם שבהם היא מתעסקת במיוחד הגולגולות החדשות. "אם מישהו לא אוהב, בעיה שלו לא שלי" היא מסכמת.

עד שרהיטי הגולגלות ינדדו לניו ג'רזי ויפתחו את סדרת התערוכות באוצרותה של גור במאנה קונטמפוררי, ניתן לראות אותם מקרוב במוזיאון אילנה גור, מזל דגים 4, יפו העתיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של פלקסיגלס, עור פרה ברזל ועצמות - אילנה גור 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא ברונזה ופלקסיגלס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כיסא מיוצר בעבודת יד במהלך חודשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך התערוכה שתוצג בספטבר במרכז האמנות "מאנה קונטמפוררי", ניו ג'רזי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורה ששאהובה במיוחד על האמנית - גולגולות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של ברונזה ופלקסיגלס - דמויות ציפורים עדינות לצד הגולגולת המאיימת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully