וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטרים מייקאובר: טעון שיפוץ

כששמים בצד את כל קטעי הקישור המתאמצים בריאליטי "אקסטרים מייקאובר ישראל" ששודר אמש לראשונה, אפשר למצוא בו כלים להתנהלות מול אדריכלים, מעצבי פנים ושיפוצניקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תודה לבית שאירח אותנו עד עכשיו" הבקתה המוזנחת של משפחת כהן מפרדס חנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם נתעלם לרגע מהציניות, מהפריימים הטלוויזיונים והשיקולים היחצניים, כמו יזמית הנדל"ן ענבל אור והשף ניר צוק, שהופיעו בפרק הראשון של אקסטרים מייקאובר ישראל (ששודר אמש), נבין שעיצוב פנים הוא לא תורת האסתטיקה. שיקולי היופי הם כמובן בונוס, אך הציר המרכזי הוא הדיירים. ההתאמה לצרכים האישיים שלהם, שמשתנה מאחד לאחד. אם תרצו, כמו נעל שצריך ללכת איתה יום יום. ואם שיקולי היופי הם שהכריעו את רכישתה בשעה שהנוחות הוזנחה - סופה של הנעל ידוע מראש. אם כן, בדיון סביב עיצוב הבית ושיפוצו, לא מדובר בהתאמה של הווילון לכורסה או צבע הקיר, אלא בצורך של הדייר, החשקים, המאוויים ומעל הכל הנוחות שלו, שמוכרחה לעמוד בראש סדר העדיפויות של המתכננים. כך זה בתכנית טלוויזיה מצליחה שמגיעה אלינו מאמריקה הגדולה וכך, זה מוכרח להיות גם בחיים. בין אם מדובר בתקציב שיפוץ זעום או מנופח.

צפו: מאחורי הקלעים של אקסטרים מייקאובר ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקח על עצמו שיפוץ של החיפושית העזובה בחצר האחורית - עמוס תמם מנחה התכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החצר האחורית של משפחת כהן מפרדס חנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביבת המגורים של כל אחד מאיתנו היא חוף המבטחים. התחנה שאליה אנו חוזרים בסופו של יום. אזור הנוחות. המקום המוכר שהופך להיות אהוב במידה מסוימת, גם כשזו בקתה רעועה בפרדס חנה. לכן, כשעמוס תמם מנחה התכנית שואל את אב המשפחה שמשתתפת בפרק הראשון מה הוא רוצה להגיד רגע לפני יציאתו את הבית הישן, לפני המהפך הגדול, הוא משיב לו באופן כמעט מפתיע: "תודה לבית שאירח אותנו עד עכשיו, היו לנו פה הרבה חוויות". אולי זו הסיבה שתמם לקח על עצמו להשאיר למשפחת כהן משהו מחוויות העבר, ובחר לשפץ עבורם לא ק את הבית אלא גם את החיפושית המוזנחת שנשכחה בין הקוצים בחצר האחורית. בפורמט האמריקאי לעומת זו, המנחה טיי פניגטון מעניק לאחת המשפחות שמשתתפות בסדרה רכב חדש שמגיע בתוך מכולת עץ ענקית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוס תמם וצוות המתכננים, מיכל אזולאי, גת נמיר חוטר ישי ונסטור סנדבק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גילוח כל החללים הפנימיים של הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האדריכל נסטור סנדבק, מעצבי הפנים מיכאל אזולאי וגת נמיר חוטר ישי שאמונים על הצד התכנוני של הבתים בתכנית, מתמחים בפרויקטים גדולים. נסטור מתכנן אחוזות יוקרה למיליונרים הישראלים ואזולאי חתום על פרויקטים מסחריים באזור המרכז כמו מסעדות ומכוני כושר. כל אחד מהשלישייה נבחר בקפידה לסדרה, מתוך עשרות אנשי מקצוע שהגישו מועמדותם במהלך השנתיים האחרונות.

צוות המעצבים מקבל לידיו מבעוד מועד תחקיר מפורט על המשפחה ובהתאם לכך, מתאים לה סביבת מגורים נוחה להתנהלות יום יומית וכזו שלא מאלצת תחזוק מיוחד. "כל הצוות המקצועי אחראי על התכנון יחד, בצורה מרוכזת ואינטנסיבית", אומרת חוטר ישי. "לאחר מכן כל מעצב לוקח פיקוד על חדר שונה בבית".

גולת הכותרת, ההתאמה לצורת המגורים האישית של המשתתפים בתכנית הראשונה באה לידי ביטוי בתכנון המטבח המיועד לדיירים שעוסקים רוב שעות היום בבישול. לזה מצטרפים חדר טיפולים הצופה לטבע עבור אב המשפחה וחדרי הילדים. שילובו של המאייר המוכר מישל קישקה - האב המאמץ של חיים, והירתמותו לפרויקט באמצעות ציור קיר בחדר של הילדה, היא אולי הדוגמה המובהקת לצמד המילים "התאמה אישית". מכאן, הערך המוסף של הצופים מלבד 38 דקות צפייה בתכנית הלילית, הוא צורת התנהלות ושיח עם אדריכל, מעצב פנים או אפילו שיפוצניק. מה שיפה במגזין עיצוב, קטלוג חברה או בדירה של השכנה לא בהכרח יתאים גם לכם וחובה לערוך רשימת בקשות וצרכים מפורטת, בטרם נכנסים לתהליך המתיש והמייגע של שיפוץ או בנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסלון של משפחת כהן מפדס חנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו בונים בתים לאנשים שמגיע להם", ציין המנחה עמוס תמם בראיון לוואלה! בית ועיצוב. תכנית הריאליטי המצליחה מאתרת משפחות במצוקה עם סיפור אישי כאוב וקורע לב, מגיעה לביתה בליווי צוות מקצועי, הורסת את סביבת המגורים הישנה ובונה תוך כמה ימים בית חדש המותאם לצרכי הדיירים (כמו למשל מפתחים רחבים לנכים). "זו לא תכנית עיצוב אלא תכנית בנייה", מוסיף תמם. "אנחנו הורסים את הבית ובונים אותו מחדש תוך חמישה ימים".

"מבחינה פרוצדורלית, אנחנו לא יכולים לשבור בתים בישראל", מציין מעצב הפנים מיכאל אזולאי, ששייך לצוות המקצועי של התכנית, יחד עם מעצבת הפנים גת נמיר חוטר ישי והאדריכל נסטור סנדבנק. "הרעיון הוא לגלח כל מה שיש בפנים, חלונות, קירות, רצפה ואינסטלציה, כשהדבר היחיד שנשאר הוא המעטפת החיצונית".

הפורמט המקורי של אקסטרים מייקאובר מבית רשת ABC שודר לראשונה ב-2003. מנחה התכנית טיי פניגטון הוא לא רק פנים יפות ואיש טלוויזיה, אלא מגיע מהתחום ומתמחה בעיצוב פנים ונגרות (בניגוד למנחה הישראלי). מאז שידור הפרק הראשון, שודרו 10 עונות שמתרכזות כל פעם באזור אחר בארצות הברית. ב-2011 גם הגברת הראשונה מישל אובמה נתנה ידה והשתתפה בצילומי התכנית האהודה. שיא נתוני הצפייה של ריאליטי השיפוצים האמריקאי צוין בעונה השלישית (בשנים 2005-2006): לא פחות מ-14.71 מיליון צופים. הפרק הראשון ששודר אתמול בערוץ 10 מתוך 12 הפרקים המתוכננים, הניב נתון רייטינג מאכזב של 13.5%.

ראיון מיוחד עם עמוס תמם: "לוקח סיכונים בחיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully