וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלינו: 5 המלצות שאסור לכם לפספס

5.6.2013 / 8:53

תופסן מפות לימים של רוחות, השכרת פינה וציוד בנגרייה, קוקה קולה כחומר שמסיר חלודה, אתר מוצלח לטיפים ועשה זאת בעצמך וספר אחד מעוצב בלי אף מילה - 5 המלצות מחדשות וכיפיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עציץ מאולתר באתר סנאפדגייד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדריכים מצולמים לתחזוק הבית

עוד מהימים של בתיה עוזיאל, מדריכי שיפוץ ויצירה בשיטת "עשה זאת בעצמך" צברו קהל מעריצים, שביקש לחסוך בכסף ועל הדרך לעשות משהו יצירתי עם הידיים. אתר סנאפגייד ואפליקציית האנדרואיד שלו מאגדים בתוכם מדריכים מצולמים, צעד אחרי צעד, של גולשים מרחבי העולם שמשתפים רעיונות מוצלחים. באתר, מדריכים להכנת אוכל, גינון, לימוד מוזיקה ועוד, כמו גם טיפים לתחזוקת הבית, מדריכים ליצירת רהיטים ושיטות פשוטות וזולות לשיפוץ הבית. לצדם מדריכים קלילים כדוגמת איך לנצל את בקבוק קרם הגוף עד סופו, שיטות לניקוי שטיח מכתמי שעווה, צביעת קירות ובניית רהיטים. בקיצור, אם יש לכם שעה פנויה, חוש יצירתי וחשק להגיד "במקרה הכינותי מראש", זה המקום בשבילכם.

(מאת: ליהי שורש)

כלי עבודה לצורפות. ShutterStock
להסרת כתמי חלודה מכלים מתכתיים שפשפו עם מעט קולה/ShutterStock

קולה על חלודה

במסגרת לימודי הצורפות שלי רכשתי כלי עבודה רבים עשויים ברזל. עם השנים, כשארגז הכלים שכב כאבן שאין לה הופכין, כלי העבודה כוסו בחלודה. כשנחה עלי הרוח ורציתי להשתמש בהם שוב, הצבתי בפני משימה, שהסתבר שהיא אינה פשוטה, להסיר את החלודה מכל הכלים. הצטיידתי במיטב החומרים שאמורים לסייע בהסרת החלודה, קניתי סקוצ' וצמר פלדה וניגשתי למשימה. אחרי שעות של שפשוף החלודה עדיין נותרה. מיותר לציין שהידיים התעייפו והמשימה כבר נראתה כבלתי אפשרית מה שהביא לחיפוש פתרון ברשת. אחרי שעות של חפירה גיליתי, להפתעתי, שקוקה קולה יכולה לסייע בהורדת החלודה. מכיוון שכבר לא היה מה להפסיד רכשתי שני בקבוקי קוקה קולה רגילים, הנחתי את הכלים בתבנית אלומיניום וכיסיתי אותם בנוזל המתוק והמוגז. 48 שעות של השרייה עשו את העבודה, החלודה הוסרה לגמרי והכלים חזרו להבריק.

(מאת: מאיה אשר)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לעצב את החיים לפי ראות עיניכם בספר מקורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספר מעוצב בלי אף מילה

אמנם מדובר בספר המונה 191עמודים, אך למעט פסקה פותחת המבהירה את רעיון הספר, לא תמצאו בו אף מילה. ובכל זאת, מדובר בקובץ מקורי שנחטף מהמדף. "My Book", היא סדרת ספרים שכוללת את "הספר הלבן שלי", "הספר האדום שלי ו"הספר השחור שלי" שעיצב המעצב התעשייתי ממילאנו דניס גוידון. הדפים הריקים שעשויים נייר עבה ואיכותי, עם מספר עמוד בתחתית, נועדו לדמיין סיפור שהקורא / כותב, יוכל לכתוב בעצמו יום אחר יום, או לחילופין להשלים את הדפים באמצעות מחשבות. בפתיחת הספר מופיע עמוד כותרות ריקות: כותרת, מחבר, שנה ומקום, שכל אחד יוכל להשלים או אפילו להשאיר ריקים. נחמד כספר קפה או מתנה מקורית. הוצאה לאור nava design. מחיר: 15 אירו באתר המעצב.

(מאת: אפרת בראשי)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
35 גרם של אסתטיקה יעילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופסני מפות לימים של רוחות

אין ספק שמפת שולחן היא פריט טקסטיל שתורם לאווירה ומקפיץ את העיצוב. אחד הדברים האהובים במזג האוויר הנוכחי היא הבריזה הים תיכונית, ששוברת את גלי החום. הפסטורליות מגיעה לקיצה ברגע שהיא מעיפה דברים בין אם בבית, במרפסת או בגינה ובמיוחד את המפה ישר אל השכנה. יש מוצרים שאנחנו רואים והמענה האוטומטי שלנו אומר "איך לא חשבו על זה קודם". כך חשבתי לראשונה כשראיתי את סט ארבע המשקולות למפה של חברת Mastrad. כל משקולת שוקלת 35 גרם ומוצמדת למפה בפשטות באמצעות קליפס. יחד הן ממרכזות את המפה ומהדקות אותה לשולחן כאילו היו גדילים מתכתיים. מוצר קטן, זול ושימושי. לא מתאמץ ופשוט גאוני. מחיר: 59 שקלים, להשיג בצורהלה, קיבוץ גלויות 12, בצרה, ובחנות המקוונת באליגם.

(מאת: מיכל המר)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן לתליית עגילים מעץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

נגריות להמונים

אם אתם אוהבים ליצור דברים בעצמכם, נמשכים לנגרות ומחפשים איך למלא את שעות הפנאי, רצוי שתיגשו לנגרייה הקרובה לביתכם ותבררו על השכרת פינת עבודה. לא הרבה יודעים, אך מסתבר שניתן להשכיר נגריות לפי שעה, כולל הציוד ומשטח העבודה. מחירי הפעילות נעים מכמה עשרות שקלים לשעה ועד למאות שקלים. תלוי במיקום הנגרייה, גודל החלל אותו משכירים, הכלים והמכשירים שזמינים במקום, סוג החומרים בהם משתמשים, האם קיים סיוע מקצועי של הנגר ועוד. מוצר שאני עיצבתי בנגריה הוא סטנד עגילים לתליה על הקיר. הנגר הדריך אותי כיצד לחתוך, להחליק ולשייף את הדק. צבעתי, חיררתי והדבקתי מראה. כל המלאכה נמשכה פחות משעתיים, ועלתה כ-150 שקלים. גם יצירה וגם מוצר מעורר גאווה.

(מאת: כרמי צדוק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully