וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע העיצוב בחולון: 4 תערוכות מומלצות לחג

27.3.2013 / 7:45

שבוע העיצוב שנפתח בחולון לרגל פסח מציע מגוון אטרקציות קולטוריסטיות בגלריות העירוניות - מעיצוב כרזות, דרך עיצוב מוצר וטקסטיל - הכניסה חינם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריזה למצות "אביב" בעיצוב רותי רהט/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוט רהט - מעצבת 40 שנות יצירה

בגלריית המשכן בית מאירוב תוצג תערוכה של רות רהט, מעצבת גרפית שקיבלה את הכשרתה ב"בצלאל" לפני כחמישה עשורים ואחראית על כמה מהסמלים המפורסמים בענפי התעשייה הישראלית. בין לקוחותיה נמנות חברות מובילות במשק כגון "אל על", "עלית" ו"יטבתה", וחברות האופנה "פולגת", "אריסטו שמט" ו"פוקס".

"הסיפוק במקצועות העיצוב הוא האפשרות לתת ביטוי לדמיון וליצירתיות, ובזה מתבאת קרבתי לאמנות", אמרה רהט. ואכן, בין עבודותיה של המעצבת ניתן למצוא שילוב של גרפיקה וציור בכרזות שיצרה ובשיתופי פעולה בספרי בישול של שפים מובילים שעיצבה.

מלבד עבודתה בסטודיו עסקה רהט גם בהוראה במכללת "שנקר", העבירה הרצאות בנושאי עיצוב ואף ייצגה את ישראל כשופטת בתחרות בינלאומית לכרזות וכמרצה בביאנלה בינלאומית לעיצוב גרפי. היא שמשה כחברת הוועדה לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון בבנק ישראל וכיום, היא יועצת בתהליך עיצוב שטרות הכסף החדשים העתידים לצאת במהלך 2013.

מתי: 16 באפריל עד ה-11 במאי.

איפה: גלריית המשכן, בית מאירוב, הרצפלד 31, חולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה לחברת התעופה הישראלית בעיצוב רותי רהט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה בעיצוב אוהד בנית ועטר ברוש בתערוכת "על המקום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המקום

בגלריית החווה יציגו המעצבים התעשייתיים אוהד בנית ועטר ברוש עבודות שעושות שימוש בחומרים זמינים ונגישים, הבוחנים את מערך הכוחות בין תעשייה, מעצב וצרכן. בנוסף, ינהלו השניים דיאלוג אל מול אזור התעשייה המקיף את הגלריה.

התערוכה תעסוק בתהליך שעובר אובייקט החל משלב החיפוש, האלתור ועד לשלב הייצור הסדרתי המאפשר יכולת שכפול וייצור כמותי. הפערים הקיימים בין המוצר היחידני, שנוצר בעבודת ידיים לבין השכפול של מכונה יוצגו בגלריה כמסלול אשר בסופו יוכלו מבקרי שבוע העיצוב ליצור אובייקט אותו יוכלו לקחת עימם.

מתי: 27 במרץ בשעה 10:00 עד ה-27 באפריל.

איפה: גלריית החווה, הנחושת פינת המלאכה, א.ת חולון.

צפו בתהליך העבודה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה בעיצוב אוהד בנית ועטר ברוש בתערוכת "על המקום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוריגה - אוריגמי - אריגה

בגלריית חנקין תציג אמנית האריגה יהודית כץ, עבודות המנסות לפרוץ את דו המימדיות הקיימת בעבודות אריגה בשיטת "שתי ו-ערב". כץ, מרצה במחלקת עיצוב וטקסטיל בשנקר, פיתחה טכניקה ייחודית שמתחילה עם מודל שטוח מנייר ומסתיימת בגוף תלת מימדי, שאת גודלו ומראהו לא ניתן לחזות. החומרים מהם אורגת כץ, עשויים משי ופשתן עדינים לצד חוטי מתכת ונייר היוצרים מבנים שונים.

מתי: 5 במרץ עד 21 באפריל.

איפה: גלריה חנקין, חנקין 109, חולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודת אריגה של יהודית כץ בתערוכת אוריגה - אוריגמי - אריגה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענק ארוג בעיצוב יהודית כץ בתערוכת אוריגה - אוריגמי - אריגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המזרחיים

האם יש דבר כזה עיצוב גרפי ישראלי- מזרחי? על השאלה הזו תנסה לענות תערוכת חוצות שתציג 68 כרזות גרפיות העוסקות בפרשנות קולקטיבית ופרטית לנושא ה"מזרחיים". הנושא עלה בעיקר בעקבות עלייה בנכוחותם של מעצבים שגדלו בבתים מזרחיים, לעומת שנים בהם היו לימודי העיצוב נחלתם של סטודנטים שהגיעו מבתים אשכנזים.

התערוכה תבחן כיצד נושא הזהות המזרחית, אם באופן ישיר או עקיף, משפיע על העשייה הוויזואלית של המציגים (שרק חלקם גדל בבית מזרחי) דרך מספר נקודות. הצבעוניות, עולם הדימויים והטיפוגרפיה של הכרזות יקבלו גם הם דגש בנסיון לחקור האם באמת קיימת השפעה שכזו על היוצרים.

משתתפים בתערוכה: אבי בוחבוט, אלון ברייאר, גיא שגיא, יעל בודשר, יעל כהן, נועה שורץ וקובי ברחד, עידן אפשטיין , סער פרידמן, ועוד

מתי: 21 במרץ עד ה-16 באפריל.

איפה: שדרות דב הוז, מנתיבי איילון ועד כיכר סטרומה בחולון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה מתערוכת המזרחיים, בעיצוב אמנון אילוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully