וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פסח: אוברול או שיפוץ חלקי?

בר אילוטוביץ

8.3.2013 / 17:20

חג השיפוצים שמתקרב מעמיד רבים מהישראלים בדילמה הקבועה האם לערוך מייק אובר לבית או להסתפק בקוסמטיקה קלה - עצות מפתח לפני שמחליטים

אילוסטרציה. ShutterStock
קחו בחשבון שריצוף צריך להיות אחיד באזורים פתוחים זה לזה/ShutterStock

הרבה פעמים אנחנו רואים בתים בהם משפצים רק את האזור הציבורי ושאר הבית נותר מתכונת ישנה. ברוב המקרים הסיבה היא תקציב מצומצם, שמגדיר מה הם החללים שניתן לשפץ, אבל חשוב להבין שכשמשפצים רק חלק מהחללים בבית, נוצרות כמה בעיות שכדאי לתת עליהן את הדעת.

ברוב המקרים ניתן לחלק את כל הבתים לאזור ציבורי ואזור פרטי. הציבורי כולל לרוב את הסלון, המטבח, פינת האוכל ולעיתים גם שירותי אורחים, החלק הפרטי כולל את חדרי השינה, העבודה והמקלחות. לשיפוץ חלקי של הבית ישנם השפעות ובעיות רבות, הראשונה והעיקרית ביניהם היא חוסר האחידות בין אזורי הבית השונים. מכיוון שהאזור הציבורי הוא החלק בו אנו מבלים את מרבית הזמן והוא האזור הייצוגי אותו אורחים ומבקרים רואים, חשוב לשמור על מראה אחיד, מכובד ומעוצב ולכן כדאי לשפץ את כל האזור ביחד כדי שהריצוף וצבע קירות יהיו אחידים ובעלי קו המשכי. בגלל שכיום לרוב החללים הציבוריים פתוחים אחד לשני וניתן לראות אותם מכל נקודה בחלל המרכזי כדאי לשמור על עיצוב אחיד שיחבר את כל החללים יחד מבחינת חומרים וצבעוניות.

שיפוץ בית משפחתי במרכז הארץ, אדריכלות ועיצוב פנים: מיכל חן. בני אדם, בית ונוי
שלא יצא מצב שהסלון משופץ ופינת האוכל הסמוכה מיושנת/בית ונוי, בני אדם

הבעיה מתחילה כאשר האזור הציבורי מעוצב, משופץ וחדיש והאזור הפרטי של הבית מיושן וקיימים הבדלים ברורים בסוג הריצוף, ברעננות הצבע בקירות ובריהוט. דבר זה משפיע בעיקר על חווית השימוש של הדיירים מפני שבסוף היום מגיעים תמיד לאזור הפרטי בבית וכאשר הוא מיושן נפגמת ההנאה מהשיפוץ.

בנוסף קיימת בעיה בתהליך השיפוץ עצמו, כולנו יודעים ששיפוץ הוא חוויה קשה, מתישה וגוזלת זמן, לכן במידה ותשפצו כרגע רק את המטבח בעוד מספר שנים תרצו לשפץ גם את חדר האמבטיה תעמדו מול תהליך זהה שיחזור על עצמו, יגזול מכם כוחות רבים ויעביר את כל הבית את חווית השיפוץ המלכלכת והמתישה. בניגוד למצב בו עושים שיפוץ מלא לבית ומתמודדים עם כל הקשיים בפעם אחת ולא כל מספר שנים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דירה בשיפוץ. ShutterStock
לפעמים עדיף לסיים עם כל הבלגן בפעם אחת ללא גרירות מיותרות/ShutterStock

תקציב מוגבל אך השיפוץ הכרחי

במקרה כזה כדאי להשקיע בשלב הראשון בחלקים הקבועים של הבית, אותם לא ניתן להחליף בקלות כל מספר שנים כמו: ריצוף, מטבח, חדרי אמבטיה ועבודות גבס. לאחר שכל אלו יטופלו והקירות יקבלו שכבת צבע חדשה המראה הכללי של הבית ישתנה ותוכלו להמתין עד לשלב הבא. לאחר שתמתינו ותחסכו תקציב נוסף תוכלו לעבור לשלב שדרוג הרהיטים, מכיוון שזאת פעולה קלה יחסית שאינה דורשת שיפוץ ארוך ומלכלך. ניתן לרכוש ריהוט חדש שיתאים למראה הכללי שאתם רוצים ליצור. השלב האחרון בתהליך הוא רכישה של אביזרים וטקסטיל תואם להשלמת המראה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אחידות גם בצבע בכל הבית. גם בחלק הישן וגם במחודש/ShutterStock

כדי ליצור מראה של בית אחיד והמשכי מומלץ לחשוב על פלטת צבעים קבועה שתמשיך לכל האזורים השונים והאביזרים משתנים בהתאם לאופי החדר. בחרו צבע רצפה לאזור הציבורי, אותו ניתן להמשיך גם לחדרי השינה או להתאים פרקט בצבע דומה לנוחות מקסימלית. לאחר מכן, בחרו צבע ראשי לקירות והתאימו גוון דומיננטי יותר לכל חדר, לבסוף בחרו סגנון ריהוט שימשיך בכל החדרים כמו רהיטי עץ בהירים, רהיטים בקווים ישרים ומודרניים או ריהוט מעוטר בעל מראה כפרי. בצורה זאת תצליחו ליצור מראה אחיד לכל החדרים.

לסיכום, כדאי למצוא את הדרך לשמור על אחידות בעיצוב בית כולו ולא רק באזור הציבורי כדי ליהנות בצורה מלאה מחוויית השיפוץ והעיצוב מחדש ולתת לבית מראה אחיד ושלם.

לאינדקס סלונים; לאינדקס מטבחים
לפורטל העיצוב מבית בניין ודיור


עוד כתבות בסיקור מיוחד לפסח:

לנקות את הכלים בלי להשאיר שריטות

לקרצף את הבית ולהשאר עם ידיים ומניקור מטופחים

כל מבצעי החג בחנויות לעיצוב הבית

עיצוב שולחן חג מתוק במיוחד

צפו: משאל רחוב מיוחד - למה מנקים את הבית לחג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully