וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטים באמבטיה: כל השיטות לחדר רחצה מבריק

יעל חן

25.12.2012 / 7:59

עובש, אבנית, אסלה מצהיבה ווילון שמשחיר. למקרה שאתם לא מעוניינים להתקל בכל פעם שאתם נכנסים להתקלח במראות האלה, אמצו לכם כמה טיפים להעלמת מכות הלכלוך בחדר הרחצה

חדר אמבטיה. ShutterStock
לפני המקלחת תעבירו ויש על המקומות המטונפים/ShutterStock

המקום שבו אנו מסירים מעלינו את עמל היום, מתנקים ומשילים את האנרגיות שליוו אותנו צובר לכלוך מהסוג שמצריך טיפול מיוחד. בשל הימצאותנו התכופה בחלל הרחצה, הוא דורש עבודת ניקיון לעיתים קרובות ואין שום סיבה מוצדקת להזניח חדר זה. כדי להימנע ממראות קשים שיחזרו על עצמם בכל בוקר כמו עובש, חרסינה שמזמן איבדה חזות מבריקה, אסלה מצהיבה וברזים מוכתמים, רצוי לאמץ כמה שיטות ולהתרגל לבצע אותן על בסיס קבוע.

אילוסטרציה. ShutterStock
מברשות שיניים יסייעו בקרצוף המקומות הצרים והקטנים שמוזנחים ברוב המקרים/ShutterStock

אריחי חרסינה שנראים חסרי חיים יזכו להחייאה באמצעות תמיסה של חומץ ומים רותחים. מומלץ לשפוך לתוך קערה חצי כוס חומץ רגיל, שתי כוסות מים רותחים, להמתין מעט, ולהשתמש בסקוטצ' מפלסטיק, שלא ישרוט את האריחים. אפשר להוסיף למים שתי כפות של מלח לימון הידוע כבעל תכונות הלבנה. להשלמת פעולת הניקיון רצוי לשפוך שוב על האריחים מים רותחים. אפשרות נוספת לנקות את אריחים החרסינה היא באמצעות בד טריקו ישן טבול בחומר מלבין. מברשת שיניים ישנה או כזו שהקדשתם במיוחד למשימה יכולה לסייע לניקוי מקומות שקשה להגיע אליהם, כמו מפגש בין האריחים לרצפה וחיבור האסלה למושב. רצוי לטבול את המברשת בחומר מלבין או לשפשף אותה בסינטבון טרם הגעתה למקומות הנסתרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אריחים בחדר הרחצה. ShutterStock
בד טריקו על האריחים ם מים רותחים/ShutterStock

מלבד היותו מפגע אסתטי, העובש לא בריא למערכת הנשימה, וזו סיבה מספיק טובה להעלים אותו כשהוא בממדים קטנים יחסית ולא הפך לטפט על קיר שלם. העובש נוטה להתפרש בפינות המפגש בין הקיר לתקרה, בינות לאריחים, בפתחי הניקוז ועוד. יש מלבד המוצרים שמוגדרים כמסירי עובש שקיימים על מדפי חומרי הניקוי גם מברשת גסה הטבולה בחומר מלבין תעשה את המלאכה. כדי להגיע לתקרה מבלי שיתפסו לכם הכתפיים או הזרועות כדאי לעטוף מגב בחולצת טריקו ישנה טבולה בחומר מלבין ולשפשף את העובש בסבלנות.

במידה והאריחים הגיעו למצב של גוון שחור מעובש שימוש במסיר שומנים יכול לסייע למכה. מומלץ להצטייד במסכת נייר בזמן שימוש במסיר השומנים כדי לא לנשום את החומר הרעיל ולאחר מספר דקות לשטוף במים חמים ולייבש בעזרת סמרטוט מטריקו.

הברקת מראה בחדר האמבטיה. ShutterStock
שוברים את מיתוס העיתון לניקוי המראה ששורט אותה/ShutterStock

את המראה כדאי לנקות בסמרטוט מטריקו ישן (מיותר לציין – נקי). זה הזמן לשבור את מיתוס השימוש בעיתון שעלול להשאיר סימני שריטות על המראה. כמו כן, מומלץ לרסס אותה בתרסיס לניקוי חלונות, לשפשף בעזרת הסמרטוט, ולנגב בעזרת נייר מגבת עדין.

לפני שמתחילים לנקות את האסלה מומלץ לשפוך לתוכה חומר מלבין להמתין מספר דקות או לנקות בינתיים אזורים אחרים בחדר הרחצה, כדי שהחומר ייספג כראוי. לניקוי יומי של האסלה מומלץ לפזר על הדפנות מלח לימון ולאחר מכך לשטוף ולשפשף בעזרת מברשת האסלה.

קרצוף האסלה. ShutterStock
פיזור של מלח לימון בדפנות האסלה על בסיס יומי ידחה את המראה הצהוב/ShutterStock

האזור שמקיף את הכיור נחשב כמקום מועד לפורענות, הצובר כתמים של משחת שיניים, כתמי מים ואף אבק. מומלץ לפנות את האזור מכל מוצרי הקוסמטיקה ועזרי היופי המשלימים פעם בשבוע, ולנקות את המשטח בהתאם לחומר ממנו הוא עשוי. כך לדוגמה דלפק עץ יקורצף בתרסיס המיועד לניקיון רהיטים מעץ, ולדלפק משיש או זכוכית רצוי להצטייד בתרסיס לניקוי חלונות עם נייר מגבת.

את הברזים מומלץ לנקות במטלית טבולה בחצי כוס חומץ וכוס מים. לאחר מכן, יש להבריק אותם במטלית יבשה. רצוי להימנע מניקוי אריחים וברזים במטליות ניקוי מחוספסות כמו ברזלית או סקוטצ' מחוספס וקשיח בכדי למנוע שריטות.

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
חצי כוס חומץ לכתמי מים על ברזי ניקל/ShutterStock

לא קיים חדר רחצה שווילון האמבטיה בלו לא מתלכלך. השיטה הקלה והמהירה יותר היא לטבול את הקצה המלוכלך בקערה עם כוס חומץ ושלוש כוסות מים או לחילופין כוס של אקונומיקה ושלוש כוסות מים. לאחר מכן, לשפשף את האזור המוכתם במברשת שערות קשות. שיטה יסודית יותר היא להוריד את הווילון ולהכניסו למכונת כביסה. לרסס את הקצה בחומר מסיר כתמים ולכבס בתוכנית תכביסה עדינה. בסיום הפעולה, אין צורך לתלות את הווילון לייבוש בחוץ, אפשר ורצוי להחזירו למקום המוכר לו גם כשהוא מטפטף אחרי סחיטה עדינה במיוחד.

ניקיון וילון האמבטיה. ShutterStock
קערת מים ואקונומיקה לווילון האמבטיה או ישר למכונת הכביסה/ShutterStock

למקרה שהמים לא מתנקזים כראוי בכיור שטיפת הידיים או פתח הניקוז באמבטיה/ מקלחון, מומלץ לערבב בקערה שקית סודה לשתיה עם חצי כוס חומץ ולשפוך באזור הבעייתי. לאחר מכן יש לשפוך מים רותחים על מקום הניקוז. המים הרותחים ממיסים שומנים ומסלקים את הלכלוך שנתקע לביוב.

את החומר המלוכלך שמפריד בין האריחים (רובה), מומלץ לתקוף באמצעות סודה לשתיה. לשפוך לקערה את תכולת שקית אבקה, לטבול בה כרית לניקוי כלים רטובה, ולשפשף את האזורים הנגועים. לאחר מכן יש לשטוף במים ולהשלמת הפעולה להעביר סמרטוט יבש.

לכתבות טיפים נוספות ולסביבה נקייה:

מכבסת תולה: הסודות לכביסה צחורה

לא רק בחנוכה: איך נפטרים מכתמי שמן, שעווה ופיח?

סימני חורף: השיטות להסרת בוץ, חלודה וכתמי תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully