וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בסרט הדבקה: פרויקט רהיטים דביקים

חדוה קלינהנדלר

11.10.2012 / 7:14

פרויקט אמנות מיוחד חושף חדר מגורים שכל הרהיטים בו כוסו במאסקינג טייפ כהצהרה על הבחירות העיצוביות של האנושות כיום - מה עבר בראש המעצבת שמתחה 1,500 מ' של נייר דבק?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט בבית ישן המיועד להריסה ובו רהיטי יד שנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שופינג בחנויות יד שנייה הוא כבר מזמן טרנד גואה שלא מוגבל לחסכנים בלבד או לחובבי הרטרו והאיכות של רהיטי העבר. אבל לקנות סט קומפלט של רהיטי וינטג' לחדר מגורים שלם ואז לכסות אותם במאסקינג טייפ לבן שגם מצמיד אותם וכל אביזר סמוך אחר אל הקיר זה משהו שלא נתקלים ביום יום. המעצבת ההולנדית קה-לאי צ'אן (28) החליטה לנסות את המראה הדביק במסגרת פרויקט אמנותי המכונה PLAY באוטרכט שבהולנד. מדובר בפרויקט קהילתי שהתקיים בגלריה השוכנת בחדר מגורים – סלון, של דירה נטושה בבניין שמועמד להריסה בקרוב על מנת לפנות את השטח לפרויקט בנייה חדש.

בין המיצגים השונים בפרויקט, שכללו קיר צבעוני וחלונות פנימיים שעליהם הוקרנו תמונות של הבניין כפי שהוא נראה מבחוץ לעוברי אורח, בלתה במיוחד עבודתה של צ'אן בזכות הקונספט המעניין. 1,500 מטרים של מאסקינג טייפ הפכו למעיין טפט טוטאלי וכיסו את כל הפריטים בחלל החל ממסגרות, שולחן, כיסא, שעון ואפילו הטלפון. הרעיון שעמד מאחורי אקט אמנותי שזה הינו סימול כמיהתם של אנשים להשתייך לחברה ולהיטמע בתוכה, ועם זאת – להיות מוכרים בזכות טעמם וסגנונם האישי.

בראיון לוואלה! בית ועיצוב ציינה צ'אן שהבחירה ברהיטים ישנים ובצורות מוכרות שמעלות נוסטלגיה כמו שעון האורלוגין וטלפון החוגה הייתה מכוונת. "רציתי לאסוף רהיטים ישנים, עם מסורת ורגש, כדי לייצג בית שחיו בו ויצרו בו זיכרונות ורגעים," כלשונה של צ'אן. "הדבק הלבן גורם לכל החפצים להיראות זהים, ללא כל ייחוד. אבל העובדה שהחפצים בולטים מן הקיר, והמאסקינג טייפ מדגיש עוד יותר את צורתו הייחודית של כל אחד מהם נותנת להם במה ותשומת לב שלא היינו מקדישים להם במצב אחר."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ס"מ אחד לא נשאר קירח והכל הודבק בסטר הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מעצבת גופי תאורה, מדפים מקוריים ורהיטים לפי הזמנה. האם את מעדיפה עבודות אמנותית כמו פרויקט המאסקינג טייפ על פני עיצוב מוצר?

"אני מאוהבת בעיצוב, לא משנה מאיזה סוג. חשוב לי לתרגם את הסיפור שלי ולהביע אותו דרך העיצוב, וכל עוד זה מתאפשר לי, לא משנה לי אם זה מיצג, רהיט או צעצוע."

צ'אן שסיימה את לימודיה באוניברסיטת אוטרכט המוערכת ב-2009, מנהלת כיום סטודיו עצמאי לעיצוב, המתמקד במוצרים לעיצוב פנים. כהולנדית ממוצא אסייתי, צ'אן רואה חשיבות בערבוב תרבויות, חומרים וצורות בעבודתה ואת השראתה היא שואבת בעיקר "מהיופי של הדברים הבלתי-צפויים". פרויקט PLAY שעוקב אחר סלון שגרתי לכאורה וחפצים שאין בהם עניין גדול עד שהעיצוב מפנה אליהם זרקור, מתאים לפילוסופיה של המעצבת. "ביצירות שלי אני מנסה לחשוף את הערך הנסתר של חפצים וחומרים פשוטים ויומיומיים; לאפשר לאנשים לראות את היופי שבדברים ולחוות אותם מחדש בצורה שונה, שהם לא היו שמים לב אליה בלעדיי."

על מה את עובדת בימים אלו?
כרגע אני עמלה מסביב לשעון על תצוגה חדשה של העבודות שלי בביאנלת עיצוב הפנים בקורטרייק [ביאנלה לעיצוב שבבלגיה, המתקיימת אחת לשנתיים] שתתקיים השנה מה-20 עד ה-28 באוקטובר. בנוסף אני עובדת על קולקציה כיפית ומשועשעת של אביזרים לקירות עם משחקי אור וצל עבור חברת רהיטים צעירה מהולנד וכן פרויקט עבור חברת הריהוט האיטלקית קריסטליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתעשעת באמנות, עיצוב ומה שביניהם - המעצבת ההולנדית קה-לאי צ'אן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השרטוט המקורי של צ'אן. המציאות הישנות העניקו לרעיון חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי התאורה הכלולים במיצג שופכים אור ומדגישים את הצבע החיוור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצבת שלבה אבזרים קטנים ודקורטיביים המעניקים למיצג תחושה של בית נוסטלגי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהשולחן, שעון האורלוגין ואפילו כבל החשמל - כולם מודבקים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מעיצוביה של צ'אן - גוף תאורה עשוי כבלים קלועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully