וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נמשכת: פסטיבל העיצוב בלונדון

חדוה קלינהנדלר

19.9.2012 / 8:47

מיצב תאורה שמותאמת לתנועות המבקרים, ספסלים צבעוניים, 130 כיסאות מינימליסטיים ומיצב סאונד ייחודי שאי אפשר לראות - חמשת האירועים המרשימים שנערכים עכשיו בלונדון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה מפוקסל שיוצג בתערוכת 100% דזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבירה הבריטית כבר הספיקה לשכוח את האירועים המרשימים שנערכו לכבוד המשחקים האולימפיים והיא כבר בעיצומו של פסטיבל עיצוב שמצליח למגנט אליו מבקרים רבים. "לונדון דיזיין פסטיבל" מתקיים בימים אלו זו השנה העשירית. סר ג'ון סורל (67) שיסד אותו ב- 2002 תכנון לקדם את מעמד העיצוב בלונדון ולציין את העובדה כי הבירה הבריטית היא גם בירת עיצוב מובילה ובלתי מעורערת. במסגרת הפסטיבל שנערך תדיר בספטמבר למשך עשרה ימים, מתקיימים אירועים רבים ברחבי העיר ובשיאם נערכת חלוקת מדליית העיצוב לעיצוב המנצח, בה זכה בשנה שעברה המעצב והאדריכל רון ארד. מתוך עשרות האירועים שמתרחשים ברגעים אלו בעיר הערפל - וואלה! בית ועיצוב בחרה את החמישייה המוצלחת שצפויה לעשות הדים בסצנת העיצוב העולמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
130 כיסאות שונים בעיצוב סטודיו ננדו שמפוזרים ב-11 חללי מוזיאון ויקטוריה ואלברט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיסאות המודרניים של "ננדו" מדגישים את המבנה הקלאסי של המוזיאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיסאות, תאורה ונוזלים במוזיאון ויקטוריה ואלברט

בעוד שמותגים ומוסדות רבים לוקחים חלק בפסטיבל, הרי שגולת הכותרת מדי שנה היא למעשה הפרויקטים והמיצבים המיוחדים שמוקמים במיוחד בתוך המוזיאון הנחשב בעיר "ויקטוריה ואלברט". בשנה שעברה הציגו האחים הצרפתיים רונן וארוון בורולק איזור לאונג' שהיה מעוצב כולו מטקסטיל ועורר לא רק עניין ויזואלי, אלא גם גרם לאורחי המוזיאון לחוות קולטורה באופן שונה לחלוטין – כשהם שוכבים, יושבים, או שעונים על שדה הטקסטיל, והיצירות שבדרך כלל מרוחקות במוזיאון הפכו לכאלה שבהישג יד.

מוזיאון V&A

צפו בהכנות המוזיאון לקראת האירועים הגדולים

השנה המיצבים הבולטים במוזיאון כוללים את Mimicry Chairs (כיסאות חיקוי) שעיצב הסטודיו היפני "ננדו". המיצב מבוסס על כיסא מודרני בודד שמקדם את פני הבאים בכניסה הגרנדיוזית של המוזיאון. העתק של אותו כיסא מופיע בשאר חללי המוזיאון, כשהוא מדגיש את הפער שקיים בין האדריכלות הקישוטית והאנגלית הארד קור של החלל, לעיצוב המודרני.

צפו בהקמת מיצב הכיסאות של סטודיו ננדו

מיצב מעניין נוסף מכונה "מסעה של טיפה" של המעצב רולף סאקס - אמן ומעצב שווייצרי שידוע בעיצוביו עבור הופעות בלט ואופרה ביניהן "פאוסט", שהפכה בהמשך לבלט. מראשו של רכס המדרגות האגדי באגף על שם הנרי קול דולפות טיפות דיו צבעוניות המתנפצות בתוך מכל מים מלא נוזל. הצופים מלווים במבטם את הטיפות לכל גובה רכס המדרגות המרשים עד להפיכתן לענני דיו יחידים במינם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעה של טיפת דיו של המעצב רולף סאקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיצב חוויתי אחר נעשה בכניסה תת קרקעית של המבנה על ידי המעצב דומיניק האריס עבור חברת "פיליפס" המציג תאורה משתנה ונעה בהתאם לעוברים במנהרה. האריס עומד בראש סטודיו "סינימוד" הלונדוני, שזכה לפרסים רבים בשלל תחומי העיצוב, אבל אהבתו הגדולה נתונה לעיצוב תאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצב התאורה של פיליפס מקדם את הנכנסים למוזיאון מהמנהרה התת - קרקעית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הספסל

לא רחוק משם, בגן John Madeski, הוצגו עשרה ספסלים ייחודיים במיצב שהקימה חברת העיצוב הבריטיתEstablished & Sons. כל ספסל מהעשרה שהיו מפוזרים בגן המוזיאון הוא תוצר של שידוך בין מעצב לחברה או יצרן אשר סיפקו את החומרים כגון שעם, קוריאן ואפילו קרמיקה. בין המעצבים הבולטים נמנים ג'ספר מוריסון, הצמד ברבר ואוסגרבי ואלכסנדר טיילור שהפגינו נוכחות מרשימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספסל עשוי פלטות קרמיקה צבעוניות בחצר המוזיאון בתכנון משרד המעצבים AL_A/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספסל נוסף במיצב הספסלים שהוקם בגן המוזיאון בעיצוב Konstantin Grcic/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאורה במזח

אחד האירועים המעניינים ביותר השנה בפסטיבל הנוכחי מכונהLuminosity at the Dock ומהווה יוזמה של המעצב חובב הזהב והנחושת טום דיקסון. במעמד זה מקדם דיקסון גם את גוף התאורה החדש שעיצב Lustre ומשיק חברת בת חדשה של כלי נוי, אבזרים לבית ומתנות בשם Eclectic. על הדרך הוא מזמין לחגיגה שלו על המזח ב"פורטובלו" גם מעצבים נוספים, כמו פייט ואן אייק ההולנדי, Merci- החנות הפריזאית הנחשקת, מרסל וונדרס וקאספר ויסרס, צמד הבעלים של MOOOI המעבירים הרצאות וחושפים רהיטים חדשים של החברה בתצוגה אמנותית.

Portobello Dock

כתובת: , 344 Ladbroke
Grove, London, W10 5BU

עד ה- 23 בספטמבר. רביעי - שבת: 10:00-18:00, ראשון: 11:00-17:00

דמי כניסה: 6-19 ליש"ט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LUSTRE - גופי תאורה מתכתיים של טום דיקסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארון בעיצוב Studio JOB ו- MOOOI/מערכת וואלה!, צילום מסך

100% עיצוב

מבין כל האירועים בפסטיבל העיצוב הלונדוני, 100% Design דומה לתערוכות עיצוב אחרות ברחבי אירופה כדוגמת Maison et Objet ו- Salon del Mobile. במסגרתו, מציגים מעצבים וחברות מסחריות מרחבי העולם את מרכולתם החדשה לשנה הקרובה, מתקיימים סמינרים ודיונים מונחים. קניינים או מעצבים צעירים יתעניינו בתערוכה מסחרית נוספת - Tent London שמתקיימת במזרח העיר בין התאריכים 20 - 23 בספטמבר. ייחודה טמון במגוון המוצרים המוצגים בה, מאיורים וניירות מכתבים ועד רהיטים. השנה היא מתקיימת בשיתוף פעולה עם המגזין הנחשב Elle Decoration ויוצגו בה פריטים שנבחרו על ידי עורכיו.

כתובת: Earls Court 2, לונדון

פתוח לציבור ב-22 בספטמבר, למעצבים וקניינים: 19-22 בספטמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד כניסה דרמטית דרך מנהרה תת קרקעית המובילה לתערוכת 100% דזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

Be Open הינו מיצב שייחודו טמון במיקומו – כיכר טרפלגר האגדית ובכך כמעט שמסתיים הקשר בינו למיצבים האחרים, מאחר ושהוא עוסק בעיצוב שאי אפשר לראות או למשש – עיצוב סאונד. באמצע הכיכר הצב פורטל סאונד של חברת Arup ובתוכו נערכו מיצבי אקוסטיקה ומוזיקה המתחדשים שהתחדשו מדי יום על ידי אמנים שונים. המבנה האקוסטי השחור אמנם לא הוסיף יופי או אופי לכיכר הידועה אך הוא בהחלט עורר את השאלה: האם עיצוב מתחיל ונגמר בעין האנושית?

כיכר טרפלגר

19-23 בספטמבר, שעות פתיחה: רביעי- 12:00-22:00,
חמישי - ראשון: 8:30-20:00

הכניסה חופשית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכניסה למיצב הסאונד BE OPEN - עיצוב שאי אפשר לראות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה המיצב ניצב במרכז כיכר טרפלגר האגדית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully