וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרוח קרם ולטוס: מלונות בוטיק שלא תרצו לעזוב

21.9.2012 / 12:54

מיטות בעיצוב של שמלות הוט קוטור, חדרים בתוך נקיקי סלע במדבר, בקתה על העצים ואמבטיות בצבעים ניאוניים - מלונות בוטיק שיעשו לכם חשק לארוז את המשפחה לכל תקופת החגים

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
מי צריך נוף עם כאלה רהיטים?!/בית ונוי

הלינק בין עולם התיירות והאופנה נרקם לראשונה בעיר קפרי שבאיטליה, שם הקים Guido Molinari ב-1959 את Hotel Touring, ככל הנראה מלון האופנה הראשון בהיסטוריה.

50 שנה אחרי, המלון, אשר שימש כמשכן ללקוחות שהגיעו למפעל הבגדים המקומי שבבעלותו, עבר מתיחת פנים על ידי בתו אנה, שעיצבה אותו ברוח Blumarine, מותג האופנה שבבעלותה. בכך הצטרפה אנה מולינארי לרשימה מכובדת של מעצבי אופנה השולחים ידם בעיצוב בתי מלון, כשביניהם אפשר לציין את סוניה ריקל, ג'ורג'יו ארמני, ראלף לורן, כריסטיאן לקרואה, דונטלה ורסצ'ה, מיסוני, דונה קארן, דיזל, קמפר, מיס סיקסטי, אוסקר דה לה רנטה ורבים אחרים.

במקביל לתופעה זו, ואולי כהמשך שלה, בתי המלון המעוצבים הפכו בשלוש העשורים האחרונים למגרש משחקים לוהט, ששחקניו הם סצנת העיצוב, האמנות והאדריכלות - סימביוזה פורה ומפרה בין העולמות, בתהליך התבגרות שהתגלגל מטרנד לסטנדרט נחשק בחוויית התיירות המודרנית. 'מלונות קונספט' , 'מלונות בוטיק' ו- 'דיזיין הוטלס', הפכו בתוך כך למטבע לשון בלקסיקון המלונאי, שכולל שיתופי פעולה עם אושיות עיצוב כמו האחים קמפנה, פיליפ סטארק מרסל וונדרס, קארים ראשיד, פטרישיה אורקיולה, פיירו ליסוני, ויאקופו פוג'יני.

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
מלון עכשווי עם היסטוריה בת מאה שנה השוכן בריוחה בתכנון פרק גרי/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
לאונג' מיוחד הצופה על נופם הירוק של הכרמים שמסביב/בית ונוי

Marqués de Riscal Hotel

איפה: Elciego, ספרד

בשנת 2006, עשתה שיירת המלך הספרדי, Don Juan Carlos, את דרכה להשקת המלון האקסקלוסיבי Marqués de Riscal, בעיירה Elciego שבצפון ספרד. המלון האולטרה מודרני, מחזיר אותנו בשביל ההיסטוריה אל אמצע המאה ה-19 אז נקרא 'דון קמילו הורטאדו דה אמזאגה', דיפלומט, הוגה דעות ובעל כרמים, לחולל את המהפך בתעשיית היין המקומית. דון קמילו, המוכר כ'מרקיז דה ריסקל', יסד ב- 1858 את מורשת היקבים הספרדית, בתכנונו של האדריכל Ricardo Bellsola. מאה וחמישים שנה אחרי, נקרא האדריכל Frank O Gehry, להטביע את חותמה של האדריכלות העכשווית, בלב כרמי ריוחה המוריקים. גרי, זוכה פרס פריצקר ומגדולי האדריכלים בתקופתנו, התבקש לתכנן מלון בוטיק כשיח אדריכלי, הקושר בין מסורת תרבות היינות הלוקאלית לעתיד וקדמה. את התכנית הראשונית של המבנה, חתמו ,כך מספרים, בנקישת כוס יין מבציר - 1929 שנת לידתו של המאסטרו. הבקבוק נלקח ממרתף היינות של המרקיז, המכיל אוסף נדיר של יינות מכל בציר מיום היווסדו, ומהווה היסטוריה חיה ונושמת של יין. שפת העיצוב האדריכלית משלבת בין מסורת לחדשנות ומתכתבת עם שפתו של גרי, מחלוצי הבנייה הדה-קונסטרוקטיביסטית, אשר בהשראת צבעי היקב תכנן את מעטפת המבנה המודרניסטי כגלימת פסים מתפתלת מטיטניום ופלדת אלחלד בגוני וורוד, זהב וכסף. בעיצוב הפנים שזורים אלמנטים אסימטריים, קירות עקלקלים ומפתחי תאורה נרחבים, וכיאה למלון מבית רשת מלונות היוקרה סטארווד הוא מציע 43 חדרי DLX וסוויטות, הנפרשים סביב 2 אגפים מרכזיים, Spa Wing - ו -Gehry Wing - המחוברים ביניהן בגשר זכוכית. עוד במלון: 2 מסעדות, חדר כושר, לאונג' עסקי, בר, חנות יין וגם ספא 'וינוטר פיה' המציע טיפולים ייחודיים ביין.

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
מסע מרתק בין עיצוב ואופנה במלון מוסקינו במילאנו/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
החדרים במלון מוסקינו משדרים תחושה של פנטזיה/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
לובי המלון תואם לדי אן איי של מותג האופנה/בית ונוי

Maison Moschino

איפה: מילאנו, איטליה

בבירת האופנה האיטלקית מילאנו, בצומת העכשווית שבין עולם הלייף סטייל, המלונאות, העיצוב והמודה, ניצב בגאון Maison Moschino. מלון הבוטיק שוכן במבנה ניאו קלאסי ששימש ב-1840 כתחנת רכבת, והוסב ל-65 חדרים וסוויטות, בניצוחה של Rossella Jardini, המעצבת האמנותית של המותג, והמעצבת Jo Ann Tan. בעוד עיצוב החזית החיצונית משמר את הקו המסורתי - שמרני של המבנה, עיצוב הפנים מוביל את המבקרים למסע וויזואלי שעיקרו רב שיח מסחרר וקולח בין עולם האדריכלות, העיצוב הגרפי, עיצוב הפנים, הטקסטיל, הקולינריה והאופנה. עיצוב החללים נע בין עולם החלומות, האגדות המעשיות והפיות, הנשזרים לחוויה שנעה על קו התפר בין הריאלי והסוריאלי ובין מציאות ודמיון. הסגנון העיצובי מתכתב עם התמה האקסצנטרית של בית האופנה האיטלקי ומשלב אלמנטים פנטסטיים מעוררי השראה, כמו גופי תאורה בדמות שמלות אהיל של מוסקינו, נברשות מעוננות, כורסאות דמויות כבשים, פטיפורים בתחפושת של נברשות וכריות, דקורים בעבודת טלאים של סרטים צבעוניים, גזעי עץ מכושפים, טיפוגרפיות בתלת מימד ועד עלי כותרת של ורדים העוטפים את הנברשת והמיטה. עיצוב החדרים ייחודי וקונספטואלי ומשלב מוטיבים מעולם היער קסום, דרך אולמות נשפי הריקוד המסורתיים ועד לעולמה המופלא של עליסה. המכחול הטוטאלי נמשח עד הפרטים הקטנים, כמו למשל כסאות The Bow ו-Wallpaper שהינם, למעשה, גרסאות מחודשות של כסא Mademoiselle מבית פיליפ סטארק, אשר עוצבו במיוחד למלון בשיתוף חברת קרטל .

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
שיק ספרדי באיים המלדיביים בניצוחה של המעצבת פטרישיה אוריוקלה/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
קולקציוצ רהיטים של חברת מורוסו שעוצבו בלעדית למלון W/בית ונוי

W Retreat & Spa

איפה: Vieques Island, מלדיבים

האי וויאקאס שבים הקאריבי, הגדול ביותר מבין האיים השייכים לפורטו ריקו, מתפרש על 207 ק"מ של חולות מוזהבים ו-50 חופים בתוליים ואקזוטיים. בעבר הרחוק התגוררו בו שבטים אינדיאנים קדומים, במאה ה-17 שימש כמקום מסתור לשודדי הים, ועד 2003 היה האי תחת שליטת הצי האמריקני. באפריל השנה , תחת הקונספט New Way To Escape התחדשו 10,000 מתושבי המקום בשכן מסוגנן כשרשת מלונות W Hotels השיקה את הסניף החלוץ שבאמריקה הצפונית. אתר הנופש W Retreat & Spa בחתימתה של המעצבת פטרישיה אורקיולה, מתאפיין במקצב האקלקטי של מעצבת העל הספרדייה, ובקוקטייל עשיר של תרבויות, טכנולוגיות וחומרים. שפת העיצוב משמרת את המסורת הספרדית העשירה ומשלבת אלמנטים מהסביבה הטבעית של האי ומעולם הקראפט המקומי, תוך שימוש בפורמות אורגניות וחומרים כמו בטון, עץ, ראטן קש ובמבוק. לצידם משתלבים פריטי ריהוט שעיצבה אורקיולה למותגים כמו וdedon Agape , kettal ו- מורוסו וגם קולקציית ריהוט שעיצבה בלעדית למקום. לאלו מתלווים אקססוריז מפנקים כמו מצעי כותנה מצרית, מסכי פלזמות וגם שעון מעוצב מבית Tivoli,במעטפת הדפסים ססגוניים, פאטרנים מסורתיים ופלטת צבעים טרופיקאלית. התוצר הסופי הוא תמהיל מסוגנן בין חדשנות ומסורת, בין העולם החדש והישן, בין האורבאני והכפרי ובין הגלובלי והלוקלי. בין הפסיליטיז שמציע המלון תמצאו כל מה שיגרום לכם להרגיש בבית: 157 חדרים וסוויטות, לאונג' עסקי בשדה התעופה ובאתר, ופינוקים קולינאריים כבית הקפה W Café ומסעדת החוף miX בחתימתו של השף אלן דוקאס. ספא Chakra יספק גם שיעורי יוגה וטיפולים הוליסטיים, לצד מגרשי טניס ומכון כושר מפואר 7 \24, שמאובזר גם במכשירי Technogymהמתקדמים.

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
"כל וינה היא במה" מלון תיאטראלי עם אלמנטים קירקסיים 25hours-hotels/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
משהו טוב קורה בבירה האוסטרית/בית ונוי

25hours-hotels

איפה: וינה, אוסטריה

רשת מלונות הקונספט 25hours-hotels , נוסדה מתוך החזון של יזמיו ליצור מותג מלונאות אורבאני , המציע חווית תיירות אישית וטרנדית שמתאימה לרוח התקופה. הרשת מונה כיום 6 סניפים הפזורים בפרנקפורט, המבורג, ווינה, וסניף נוסף שהושק לאחרונה בציריך, תחת ידו האמנותית של האדריכל העולה Alfredo Häberli . המוטיב המרכזי בעיצוב ייחודי לכל סניף ונע בין רטרו, אקלקטיות, היפר מודרניזם, ועד לדנים (ג'ינס) בשיתוף פעולה מלונאי ראשוני עם המותג ליוויס.

הסניף הווינאי אשר הושק לאחרונה, ממוקם בלב הסצנה הליברלית של הרובע ה-7 במרכזה של שכונת מגורים המתאפיינת ב"עירוב" אדריכלי שבין הבארוק למודרניזם. תחת המוטו, All Vienna is a stage עיצב סטודיו BWM Architekten und Partner ,בשיתוף עם מעצב הפנים Armin Fisher, את מלון הבוטיק האקלקטי כמופע אקסטרווגנטי של סצנת הקרקס, וכמראה לפניה של העיר וינה עצמה: תערובת לייף סטייל תיאטרלית של חדשנות, ויטנאג' ו funk. במלון 3 סוגי סוויטות, המאובזרות במטבח ואינטרנט' והסוויטה הגדולה כוללת גם מרפסת-גן פרטית המשקיפה על גגות העיר. עיצוב החללים מתרגם את אמנות השעשועים הפנטסטית למופע תיירות עכשווי, כעין שעטנז אקרובטי של בטון, נסורת, טקסטילים מקטיפה, אלמנטים טיפוגרפיים, ותפאורה אותנטית הכוללת ביגוד, כלי נגינה וגם כלובי אריות .

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
לא רק טרזן על העצים - מלון Tree Hotel בונקובר/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
שום צימר בעולם לא יכול להשוואת את החיבור לטבע כמו המלון הזה/בית ונוי

Spherical Tree House
איפה Qualicum Beach, ונקובר, קנדה

"בסצנת העיצוב המודרני, אנו נדרשים למצוא את הערך האחר של היערות, מלבד השימוש התעשייתי שלהם". מלון Tree Hotel שבצפון שבדיה נולד בהשראת הדוקו The Tree Lover, העוסק בחיפוש הפילוסופי אחר המשמעות הנוסטלגית של הטבע עבור האדם מבחינה תרבותית והיסטורית. הסרט עוקב אחר מסעם של 3 אנשים, אשר בדרך למציאת מרחב יציב ובטוח נוטשים את הסביבה העירונית ומקימים את בתיהם על העצים. סטודיו Tham & Videgård Arkitekter, הפך את רעיון המגורים האלטרנטיבי לסנסציית תיירות ועיצוב המסמלת את החיבור העכשווי וההרמוני בין עולם המלונאות, הסצנה האורבאנית והטבע. במקום 24 חדרים המשלבים אלמנטים מסורתיים וחדשניים בעיצוב קונספטואלי ייחודי דמוי קן ציפור, בקתה מלבנית, קוביית זכוכית ובקתה אדומה.

חוויה דומה של חיבור לטבע מציע גם אתר הנופש Spherical Tree House שבחוף Qualicum בקנדה: יחידות אירוח דמויות ספרה, אשר תלויות על העצים ומחוזקות על ידי סטרוקטורת חבלים בדומה לרשת עכביש. העיצוב מתחקה אחר פורמות נטורליות, המשתלבות בסביבה בטבעיות תחת הקונספט 'Oneness' (אחדות=זהות), אשר "מקטין למינימום את דריכת רגלו של האדם בטבע, ומאפשר לחגוג את היופי הפלאי שלו מבלי לשנות אותו"

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
מלון מוסיקאלי ראשון באירופה - ‎how BerlinN/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
"קארים ראשיד היה פה" - מלון המוסיקה בברלין/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
מוטיבים תנועתיים במלון שמוקדם לסאונד/בית ונוי

‎how BerlinN

איפה: ברלין

מלון how BerlinN השוכן על גדות נהר השפרה שבברלין, הינו מלון הקונספט המוזיקלי הראשון באירופה. אחרי ההצלחה המילאנזית, הושק הסניף השני של רשת המלונות האלטרנטיבית כנציג הדור החדש של מלונות הלייף סטייל כשהוא מגלם סצנה צעירה ודינמית של המוזיקה, האדריכלות, העיצוב, האמנות והאופנה הברלנאית . לצד הפסיליטיס הסטנדרטיים,) מסעדה, חדר כושר , ספא וחדר כנסים( המקום מציע למבקריו גם 2 חדרי סטודיו מקצועיים להקלטות, בשיתוף עם הסטודיו המקומי והמיתולוגי Hansa-Studio, צוות ליווי מקצועי, וגם תכנית אמנותית הכוללת תערוכות מתחלפות ומופעים.

בהיבט התכנוני מדובר במפגש עכשווי בועט בין האדריכלות הנקייה והישרה של האדריכל Sergei Tchoban ועיצוב הפנים התנועתי ועתיר הגוונים של מעצב העל קארים ראשיד.
האוונגרד הברלינאי מתחיל מסטרוקטורת המעטפת החיצונית, אשר מחלקת את המבנה ל 3- חללים עיקריים, כאשר המגדל העליון נראה מרחף כ-36 מטר באוויר. העולם הפנימי על 304 חדריו (23-258 מ"ר) בדרגות אירוח שונות, נצבע בשפת העיצוב האולטרה אנרגטית של ראשיד, במשחק ויזואלי - סנסואלי של טקסטיל, צורה וטכנולוגיה . אלמנט הצבע משחק תפקיד גם כקוד התמצאות בחלל וגם כמוטיב לעיצוב החדרים: וורוד- למגדל המזרחי, כחול -למערבי ואפור - למגדל העליון. החדרים מאובזרים למשעי, החל באינטרנט אלחוטי, בעמדות טעינה למגוון גאדג'טים במחשוב ואלקטרוניקה, מערכת סאונד איכותית, מסכי טלוויזיה אינטגראליים, ספריית סרטים עצומה (5000) וכלה במזרונים איכותיים ומפנקים במיוחד, בעובי 30 ס"מ.

מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
כל הטבע מונח לפניו - מלון "דזרט לודג'" בירדן/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
כמו לנפוש בנקיק סלע/בית ונוי
מלונות מעוצבים ומעוררי השראה  ברחבי העולם. בית ונוי
אדריכלות שמתמזגת בצורה מרבית עם הטבע/בית ונוי

Desert Lodge

איפה: ואדי רם, ירדן

"במקום בו החול המדברי פוגש באבן המדבר, אנו מוצאים את ההזדמנות לחתום חוזה חדש בין האדם והטבע, כהזמנה לפרשנות מחודשת של איכות ועיצוב בר קיימא".
אתר הנופש Desert Lodge, ייפתח ב-2014 באזור ואדי רם מרחק של כשעה וחצי מפטרה, שבירדן. בין שרידי הנבטים מהעידן הפרהיסטורי, לכתביו של לורנס איש ערב, ייחצבו בצוקי הסלע המדברי 47 יחידות אירוח ו-וילות עצמאיות שישתלבו בהרמוניה במקצב החיים הטבעי והמכשף של הסביבה. סטודיו Oppenheim Architecture + Design שבפלורידה, המתמחה בבניה ירוקה ושילוב אלמנטים אקולוגיים, מתעתד לשלב בתכנון האדריכלי חומרי גלם מקומיים כמו החול האדום, ולנצל את משאבי המדבר הטבעיים לקירור וחימום החללים. שפת העיצוב, תספק לדברי האדריכל Chad Oppenheim העומד בראש המיזם "מקסימום דרמה, במינימום התערבות בטבע" בבלנד עיצובי "המטשטש את הגבול בין חוץ לפנים ובאינטגרציה בין עבר, הווה ועתיד".

לפורטל העיצוב מבית מגזין בית ונוי

עוד מלונות שיעשו לכם חשק להתקפל מפה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully