וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סרוויסים: סידור ארונות המטבח לקראת החגים

יעל חן

9.8.2012 / 0:13

רגע לפני שהאורחים והבוס מציפים אתכם בערימות של סרוויסים כמתנה לחג, רצוי לסדר את ארונות המטבח ולהכין את הזירה לכבוד ארסנל הכלים החדש - כל העצות לארגון נכון ומחושב

החדר הפעיל ביותר בבית הוא גם המקום שאליו מכוונות רובן המכריע של מתנות לחג. סט צלחות הגשה מצויר בעבודת יד; קעריות קינוח מקריסטל וסכו"ם מכסף, נחשבים למתנות פופולאריות הניתנות למארחים. למקרה שאלו לא נמנים עם "מעבירי המתנות" הלאה, יהיה עליהם להכין את ארונות המטבח לקראת המתקפה. לסדר, למיין ולהיפטר מהכלים שמזמן כבר לא נמצאים בשימוש. זה הרגע להיפטר מקוטם עלי התות שקיבלתם במתנה ומעולם לא טרחתם להוציא מהמגירה ולפנות מקום לסטים המפונפנים שמגיעים.

כמו כל ארון אחר בבית גם בארונות המטבח יש להתחיל את המשימה במיון. מומלץ להקצות לצורך העניין שני ארגזים: אחד המיועד לחפצים שאינם בשימוש והשני לכל הכלים שבהם משתמשים על בסיס קבוע. מומלץ לבחור בארגז ולא בשקית אשפה, כדי שיהיה קל יותר להעביר הלאה את הכלים, למי שנזקק להם. לאחר מכן, נקו את המגירות והארונות הריקים בתרסיס לניקוי חלונות ויבשו היטב עם נייר מגבת.

אילוסטרציה. ShutterStock
כמה סירים אתם באמת צריכים?/ShutterStock

זו הזדמנות לעשות סדר בצי הסירים. השליכו כל סיר פגום, שרוף, חסר ידית, חסר מכסה, וגם מחבת שמעוטר בחריטות. מטבחים רבים מצוידים במגירות מיוחדות שנועדו לאחסן סירים, מה שמאפשר לשמור סירים שלא נמצאים בשימוש שוטף, אבל מי שסובל ממצוקת מקום, חייב לחתוך בסיר החי ולהיפטר מהמיותרים. מומלץ להשאיר שתי מחבתות שמישות ושלושה סירים בגדלים שונים. כמות גדולה יותר מאלו, הופכת למיותרת במבחן המציאות.

אילוסטרציה. ShutterStock
ותרו על דבק שניות והשליכו לפח את מה שנשבר או נסדק/ShutterStock

במגירה נגישה גם לילדים הקטנים, מומלץ לאפסן כוסות וסכו"ם פלסטיק, שישמשו את הקטנטנים בצורה עצמאית, כך שהם לא יאלצו להטריח את ההורים בכל פעם שמתחשק להם ללגום משהו קר. את הסכו"ם בודדו בקופסת פלסטיק ללא מכסה או בסלסלה קטנה לשליפתם הנוחה.

זה הזמן להיפרד לשלום מכל כוס, צלחת או ספל שבורים או סדוקים, גם אם מדובר בסדק שרק אתם רואים. על פי תורת הפנג שואי - שיטה סינית עתיקה לארגון הרמוני נכון של חפצים ומבנים - אין להשאיר בבית חפצים שבורים, משום שהם מייצגים בריחה של צ'י (אנרגיה).

כוסות מוכתמות לעומת זאת שאינן סדוקות, השרו במעט אקונומיקה להלבנה מהירה ושטפו היטב.

אילוסטרציה. ShutterStock
כדי להימנע משוטטות מיותרת במטבח מקמו את הכלים היום יומיים בסמוך למדיח או מתקן הייבוש/ShutterStock

מומלץ לאחסן את הצלחות בארון הקרוב למדיח או למתקן ייבוש הכלים, מה שיאפשר נוחות מרבית במקום שוטטות מיותרת במטבח. מתקן פינתי עם חלוקת הצלחות לשלושה גדלים: צלחות גדולות, קטנות, ומרקיות, הינו האידיאלי לשמירה על הסדר. עדיף מאשר להערים אותן זו על גבי זו ולקוות שלא יפלו ויתרסקו באחת. צלחות וקעריות שאינן בשימוש יומיומי, אפסנו במדפים פחות נגישים. את הסכו"ם ניתן להניח בתוך כוס גדולה או במיכל מקושט וצבעוני ומומלץ שיהיה בו באורח קבע סכו"ם כמספר נפשות הבית, שניים או שלושה מכל סוג (סכינים, כפיות, כפות ומזלגות), סכין חדה (שכדאי להניח עם החלק הקהה כלפי מטה) וקולפן. שאר הסכו"ם יונח במגירה בכלי מחולק.

אילוסטרציה. ShutterStock
משטח עבודה פנוי מכלים ומכשירים נעים יותר לשהייה ויעיל לעבודה/ShutterStock

הימנעו מהעמסת יתר של חפצים על משטח העבודה שנועד לשרת אתכם בעת הכנת האוכל ולא להעביד אתכם בסבלות של חפצים ממקום למקום. את הקומקום, טוסטר אובן ומיקרו רכזו במקום אחד (הטוסטר, למשל, ניתן להניח על המיקרו). במדף מעל הקומקום הניחו את כלי הקפה, התה והסוכר. אין מדף? הניחו אותם צמוד זה לזה. מכשירי החשמל הם עניין לא פתור ברוב המטבחים. מי ששפר עליו גורלו ומעצב הפנים עיצב לו במיוחד ארון שהמיקסר נשלף ממנו בשריקה, מה טוב, אך אצל רבים המכשירים מונחים על המשטח ותופסים מקום חיוני. לפיכך, יש לנפות את האזור, להניח במגירה מיוחדת או לפנות מדף אפילו בארון מרוחק למכשירים שלא פעילים ביום יום. שם תניחו את המיקסר, טוסטר אובן, המג'ימיקס, טוחן הקפה והבלנדר שטחן את האוכל של הילד שכבר הספיק להתגייס.

אילוסטרציה. ShutterStock
מגירת ה"מאסט" בכל מטבח מחולקת בצורה מסודרת לשליפת הכלים בנוחות/ShutterStock

בין אם יש לכם מזווה ובין אם אתם מאחסנים את המזון בארונות המטבח, הכניסו למקרר את הקמח, השעועית, האורז ושאר מיני מזונות שעלולים להביא לעולם חרקים קטנים. בדקו היטב את תאריך התפוגה של תבלינים שגם עלולים להביא אורחים לא רצויים. כמו כן, מומלץ לבצע אחת לשלושה חודשים בדיקת תוקף קופסאות השימורים.

אל תוותרו על מגירת ההפתעות במטבח שתוקדש לגליל ניילון נצמד, נייר אלומיניום, הניחו בכמה קופסאות פלסטיק בודדות מיני גאדג'טים שימושיים כמו פותחן בקבוקים, פותחן קופסאות, פקקים ומספריים שתמיד נחוצות במטבח, קיסמים, ועוד. מגירה זו צריכה להיות נגישה, זמינה ונוחה לפתיחה וסגירה בכל עת.

בארון שמתחת לכיור המשמש רבים לאחסון חומרי ניקוי, פרשו סמרטוט רצפה חדש כדי להימנע משלוליות שעלולות להיווצר מטפטוף מים מהכיור. מיותר לציין כי בבתים בהם מתרוצצים ילדים קטנים, ארון זה מוכרח להיות סגור ומסוגר באופן קבוע ולשם כך אפשר להיעזר בתופסנים מיוחדים שכיום ניתן להשיגם במראה אסתטי ומעוצב.

עכשיו כל שנותר לקוות הוא שהאורחים לא יחליטו להפתיע הפעם עם מתנה של סט כריות נוי במקום מארז כלים מהודר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully