וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש טמפלרי: ביקור במלון "טמפלרס"

יעל חן

18.7.2012 / 8:40

מלון בוטיק שנפתח במבנה לשימור בחיפה מציע חופשה בעקבות הטמפלרים בתשעה חדרים מוקפדים ונוף לגנים הבהאיים, ההופכים את השהייה במקום לחווייה תרבותית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצר אבנים גדולה מקדמת את פני הנכנסים למלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש מול הגן הבהאי בלב המושבה הגרמנית בה מתרחשת שיא הפעילות הלילית בחיפה נפתח בחודש האחרון מלון בוטיק "טמפלרס". מדובר במבנה טמפלרי היסטורי המוגדר כמבנה לשימור. הוא נבנה ב- 1870, אז שימש למגורים של משפחת וורסטר, שהיתה ממקימי המושבה הגרמנית. אמיר מונסון ורובי סונסינו שרכשו את המבנה לפני 14 שנה החליטו להפוך אותו למלון הכולל תשעה חדרים בלבד שנמצאים תדיר בתפוסה לדבריהם. בעתיד יתווספו עוד ארבעה, וגם ספא וחדר טיפולים שנמצאים כבר בשיפוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין החדרים המעוצבים בסגנון מודרני שני מפלסים המחלקים את החלל בצורה נוחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החדרים הקלאסיים שומרים על ציביון המבנה שנועד לשימור/מערכת וואלה!, צילום מסך

על העיצוב אחראי האדריכל נתן פייביש, שהמוטו שלו בפרויקט הוא שילוב בין סגנון עתיק להייטקיסטי עתידני. חצר נעימה מקדמת את הנכנסים למלון ובה כסאות דמויי ברזל עשויים פלסטיק, ושולחנות שניצבים על אבני הרחוב ומחפים כאן את כל המושבה הגרמנית במראה אחיד. העציצים פורחים והאדניות מתריסות נגד הלחות המגיעה מהים הנמצא במרחק נגיעה. השמשיות הצהובות מחזקות תחושת הנופש. החצר מהווה פינוק בפני עצמו לארוחה קלה בשעת בין ערביים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבר עוצב ורוהט תוך שימוש באלמנטים שקופים ותאורה צבעונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

רצפת הכניסה למלון עשויה מאבן חלילה (אבן גיר בגוונים חומים), לדברי פייביש. "היא נבחרה במיוחד לפרויקט מאחר שהיא סופגת הכל ועם הזמן תעניק לכניסה מראה עתיק בנוסף למראה המעוצב המודרני" כלשונו. הלובי וחדר האוכל מופרדים מהכניסה בפרקט מעץ אלון כהה שנצבע בצביעה מיושנת. השולחנות והכסאות שקופים וכך מתכתבים עם הבר שהמשטח המאורך שלו עשוי זכוכית. הוא מואר בתאורה צבעונית של סגול וכחול בשילוב מנורות משתלשלות מהתקרה בצבע צהוב עז. כסאות הבר עשויים פרספקס שקוף מכופף. לדברי פייביש, בעברם היו כסאות בר רגילים שעברו הסבה, מושביהם הוסרו לטובת הפרספקס הממשיך את ה"קו השקוף" האופיני ללובי בכלל ולחדרים החדשים בפרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין החדרים המודרניים טלוויזיות מובנות בארון - אלמנט שחוסך במקום בחללים קטנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינות הישיבה בלובי מתהדרות גם הן במראה שקוף והספות עשויות מפרספקס מכופף ועליהן כריות בר מריפוד דמוי עור בצבעים בהירים. הקירות צבועים באפור המשתלב להפליא עם התאורה התכלכלה. מוטיב נוסף שעליו הקפיד האדריכל היה עיצוב כל חדר בסגנון אחר. באגף ה"קלאסי" של המלון חדרים בסגנון מאופק ומיושן, ובאגף המודרני חדרים במראה עכשווי מתקדם שכל אחד מהם צבוע ומעוצב אחרת. במו בכל מלון ובוודאי שבמלונות בוטיק, גם כאן החדרים מצוידים בחלוקי מגבת, פינת קפה, מקרר, מיקרו, ויש גם חדר מיוחד נגיש לנכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
9 חדרים בלבד שכל אחד מהם מעוצב בסגנון אחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בחדרים כמו בבר, ניכרת השקעה בתאורה ושימוש בזכוכית בחדרים המודרניים. "התאורה נועדה להעניק לאורחים אופציות לשינוי אווירה במצבים וצבעים שונים" אומר האדריכל. על הדבקות במוטיבים השקופים, מסביר פייביש כי מאחר והחדרים אינם גדולים במיוחד, השקיפות מעניקה אשליה של מרחב, ואילו על העיצוב השונה בין חדר לחדר הוא אומר כי זו המגמה המובילה במלונות בוטיק "מעט חדרים, וכל חדר יחיד ומיוחד במינו בסגנון שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחלק מהחדרים אפשר להשקיף אל הגנים הבאהיים ששוכנים ממול/מערכת וואלה!, צילום מסך

החדר המיוחד במלון נקרא "ספינקס" והוא בנוי כחדר דו מפלסי, כאשר בין המפלסים מקשר גרם של חמש מדרגות עץ. במפלס התחתון ריצוף גרניט פורצלן שחור מבריק, המדרגות והמפלס העליון מחופים ברצפת עץ אלון מולבן-משופשף. חדר הרחצה במפלס התחתון כולל כיור לבן מלבני המונח על רגלי אלומיניום, המקלחת תחומה בקיר זכוכית והריצפה מחופה בדק. קירות המקלחת מחופים בגרניט פורצלן שחור מבריק בעל מראה דרמטי. המיטה ממוקמת בקומה העליונה על במה בגודל 3 על 2.5 מ'. ראש המיטה המשתרע מן המסד ועד לתקרה, מורכב מקוביות עץ וצבוע בצבע זהה. בצד החדר כתם צבע שבא לידי ביטוי בכורסה מבד אדום. החלון בחדר זה צופה על כיפת הזהב של הגן הבאהי, מראה מרגש ביום ובלילה. את החלון מיסגר האדריכל כמו מסגרת של תמונה בצבע כסף, והמבט מהחלון יוצר אשליה של תמונה ממוסגרת. קירות החדר מחופים בטפט שחור עם עיטורי פרחים עדינים, על הקיר מול הכניסה לחדר עבודת אמנות היוצרת, באמצעות חוט ברזל מכופף, דמויות תלת ממדיות המורחקות מהקיר על ידי רגליות מתכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בבר המלון גם בחדרים המעוצבים בסגנון מודרני שימוש באלמנטיים שקופים ותאורה צבעונית שניתנת לשינוי על פי מצב הרוח של האורחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר נוסף במלון נקרא " יוניקורן" (חד קרן) והוא מאופיין במראה עכשווי. הרצפת מחופה בשטיח מקיר לקיר בצבע לבן, על הקיר טפט עם הדפסים עדינים, וצלום של נוף אורבני בתלת מימד שמואר בתאורה מיוחדת. חדר ארון שקוף שולחן וכיסא שקופים מעניקים לחדר תחושה של ריחוף. גם הטלוויזיה שמול המיטה ממוקמת בתוך אלמנט שקוף ומרשים. ההמקלחת מחופה ברצפת גרניט פורצלן מבריקה שחורה, הקירות צבועים בשחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיר לבנים אותנטי שמתכתב עם האדריכלות החיצונית של המבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחדרים הקלאסיים והמסורתיים יותר ישנה תחושה עוטפת וחמימה ויתרונם המשמעותי הוא ללא ספק המרפסת הנעימה שצופה אל הגן ואל הרחוב. הריצוף שנבחר כאן הוא גרניט פורצלן בצבע בהיר. הריהוט כולל שתי כורסאות קטיפה וחדר האמבטיה מכיל ג'קוזי מפנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחדרים המפנקים באמת יש חדר רחצה מרווח עם ג'קוזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשמו לפניכם

יתרונות:

הכניסה למלון מרשימה, איזור הלובי והבר מעניקים את האווירה הרצויה לחופשה. שילוב עיצובי מוצלח בין המבנה לשימור לבין החדרים המעוצבים בעיצוב הייטקי בעזרת תאורה וטפטים.


חסרונות:
קשה לשהות בחדר בעל חלון קטן שלא משקיף לנוף אלא לחצר פנימית ולמען האמת יש כאן כמה חדרים כאלה ולכן הם אינם מומלצים לאוהבי מרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזית המלון, מבנה שנבנה ב- 1870 כביתה של משפחת וורסטר הטמפלרית שהייתה ממקימי המושבה הגרמנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום לשיפור

מאחר ומדובר במלון בוטיק קטן כל פרט בו צריך להיות בו מוקפד. שירותי האורחים בכניסה למלון אמנם נקיים ונעימים אך אין שום דרך לנגב את הידיים מלבד מתקן הייבוש החשמלי שמפזר אוויר חם ועל הדרך זולל חשמל.


מחירים:
לילה לזוג באמצע שבוע 700 - 800 שקלים
לילה לזוג בסופשבוע 800 - 1,000 שקלים

" טמפלרס", בן גוריון 36 חיפה

  • עוד באותו נושא:
  • בתי מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully