וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתמי קיץ: איך משתלטים על הכתמים העונתיים?

יעל חן

4.7.2012 / 0:34

כוס חומץ, קורט מלח גס, חלב חם וכמה טיפות של שמן פשתן- כל העצות היעילות בהעלמת הכתמים שמביא איתו הקיץ, מזפת שעל חוף הים ועד כתם עקשן של דובדבן

אילוסטרציה. Sergiy Bykhunenko, ShutterStock
הספירה לאחור החלה עד שהממתק הקפוא ימצא את הדרך לחולצה/ShutterStock, Sergiy Bykhunenko

מעבר לחופשות, נסיעות לחו"ל, ים, שמש חום ויתושים, הקיץ מביא איתו גם הרבה כתמים עקשניים שמאיימים להשאר עד העונה הבאה. ביניהם, זפת שמגיעה ממיכליות המתנקות בלב ים ונדבקת לכפות הרגליים ולבגד הים, כתמים ורדרדים של אבטיח, שזיפים ושאר פירות אדומים וכמובן, כתמי זיעה מצחינים ושאר מפגעים הנוחתים על הבגד או הספה ומשאירים סימנים מטונפים. לפעמים לא מספיק לזרוק את הבגד, הכיסוי או הריפוד למכונת הכביסה וכדי לטשטש לאלתר את הסימנים מומלץ לנקוט בכמה צעדים פשוטים.

אילוסטרציה. vgstudio, ShutterStock
שמרו על בגד הים- קרם הגנה או שמן שיזוף עלולים להביא לנזק בלתי הפיך/ShutterStock, vgstudio

טלק על השמן

המנהג המסוכן של מריחת הגוף בשמן תינוקות והתמכרות לצלייה מתחת לקרני השמש עוד לא פס מן העולם למרות האזהרות בנושא סרטן העור בכלל, והסכנה שבמריחת שמן במקום מקדם הגנה בעל מסנן קרינה גבוה בפרט. לא זו בלבד גם בגד הים ניזוק ברוב המקרים, (גם ממקדם הגנה) ומוכתם בכתמים שעשויים לפגוע באיכות הבד.

תשובה למכה: לטיפול מיידי, יש לזרות שפע של טלק על הכתם, לעסות אותו לתוך הבד, ולאחר מכן לכבס כרגיל. למקרה שאין טלק, ניתן לפזר חופן של מלח שיעשה את אותה עבודה, להמתין כשעה ולכבס. במידה והכתם עקשן יותר יש לשפוך עליו סבון כלים בכמות נדיבה, להניח את בגד הים עם הסבון בשמש למספר דקות ולאחר מכן לכבס. רק במקרים שבהם כלו כל הקיצים, יש לרסס מעט על בגד הים מסיר שומנים במיקום נסתר תחילה כדי לוודא שההתזה אינה גורמת לנזק לבד, אם הכל עובר בשלום - אפשר לרסס את כתם השמן, ולכבס. אם אחרי כל זה הכתם עדיין נוכח יש להיפרד מבגד הים ולהשקיע במקדם הגנה תקני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פירות קיץ. הילה קריב
כתמים אדומים שעשויים להיות עקשניים במיוחד/הילה קריב

חלב חם על השזיף

השעה שש דקות לארבע, מסיבת הסיום בגן עומדת להתחיל ובדיוק עכשיו הזאטוט החליט שהוא רוצה שזיף סורר שמטפטף לו על החולצה ועושה לו דוגמה לא רצויה. בדיוק בשביל זה כדאי תמיד לשאת בתיק חולצה רזרבית אך כך או אחרת יש לטפל בכתם בנחישות במהירות, לפני שכל החולצה תהפוך לורודה.

תשובה למכה: במידה ומדובר בכתם על חולצה לבנה יש להשרות אותה בחלב חם לשעה ולכבס ביד עם שמפו כביסה. אם הכתם שתלטן, מומלץ לטבול את אזור הכתם בקערית קטנה בתוספת של כף אקונומיקה. ברגע שהכתם נעלם יש לכבס את החולצה במכונה.

אילוסטרציה. CandyBox Images, ShutterStock
תכינו כוס מים קרים בצד על כל תקרית כתם שלא תקרה/ShutterStock, CandyBox Images

חצי שעה של מים קרים על הגלידה

כידוע, כל הטעמים החדשים של הגלידות יוצאים בעונה הרותחת וקטנטנים מצידם, פותחים את עונת הטעימות. מרגע שהם מקבלים לידיהם מהמתוקה הזו, אם בקונוס, בכוסית פלסטיק או בצלחת מזכוכית, אפשר להתחיל בספירה לאחור עד שהגלידה תפרוש באלגנטיות מהכלי וחלקים ממנה יתגלגלו ויכתימו את הבגד או הספה.

תשובה למכה: יש להשרות את אזור הכתם (בגד או ריפוד)כחצי שעה במים קרים, ולאחר מכן לשפשף באמצעות שמפו כביסה רגיל. במידה ועדיין נשאר כתם בהיר, כדאי לרסס במסיר כתמים ולהמשיך טיפול במכונת הכביסה.

ענבים. Artoday
הסגולים לא תמימים כמו הירוקים - הצטיידו במלח/Artoday

מלח על ענב סגול

ברוב המקרים ענבים סגולים מציפים את השוק בשיאו של הקיץ ולפיכך מהווים סימן שמחצית מהחופש הגדול חלף (בשורה המשמחת הורים רבים). כתמי ענב סגול אינם ידידותיים במיוחד כמו אלו של הענב הירוק מאחר והצבע שמתקבל במגע עם בד הופך לשחור.

תשובה למכה: יש לכסות את הכתם במלח ולאחר עשר דקות לשפוך עליו מים רותחים. במידה והכתם השאיר עקבות קלים, יש לתגבר את המקום עם סבון כביסה נוזלי. מניחים בתוך קערה את הבגד עם שמפו כביסה רגיל, אחר כך משפשפים, ומכבסים.

אילוסטרציה. ostill, ShutterStock
מה אתם מעדיפים: ריח זיעה או ניחוח של חומץ?/ShutterStock, ostill

חומץ על זיעה

הזיעה מפנה מגופנו רעלים ולפיכך נחשבת לחיונית מאוד. בחורף אנו מתמודדים איתה בגבורה כי האויר הקר מייבש אותה מיד, אך בקיץ אפעס - קשה יותר. פלגים של זיעה נוזלים מהראש, מגיעים לפנים, מציפים את בית השחי ואפילו מגיחים אל מאחורי האוזניים. לאן שלא נברח היא שם, ולא זו בלבד היא גם משאירה אחריה כתמים, שלא תמיד יורדים במים.

תשובה למכה: יש לשטוף את הכתם במים קרים ולהשרות בקערה עם מעט נוזל כביסה ותוספת של חצי כוס חומץ, אחר כך אפשר לכבס כרגיל.

אילוסטרציה. Francesco83, ShutterStock
את הכתמים הורדרדים של המאפיין הרשמי של הקיץ יש לתקוף במיידי/ShutterStock, Francesco83

מיץ לימון על אבטיח

אין ויכוח שהאבטיח נחשב למאפיין הרשמי של הקיץ, בין אם מלווה בגבינה מלוחה או חתוך לקוביות. נהוג לחשוב שמכיוון שהאבטיח מכיל המון מים, כתם ממנו יוכל לעבור חלק לל צורך בטיפול, אך למרבה ההפתעה גם כתם ורדרד מאבטיח יכול להיות עקשן במיוחד במפגש עם חולצה לבנה.

תשובה למכה: להשרות את הבגד בקערה עם חצי כוס מיץ מלימון טרי וכוס מים, לשפשף ולכבס כרגיל במכונה עד שהכתם נעלם.

שמן פשתן על הזפת

את הזפת אפשר למצוא בכל חוף ישראלי. מדובר בחומר ערמומי, כיוון שלא תמיד רואים אותו ולפעמים זה קורה מאוחר מדיי כי הוא כבר מספיק לככב על כף הרגל. כמעט כל מפגש עם החוף מניב כתם של זפת, בכל חוף מצוי מתקן עתיר נפט שאמור להסיר את הכתם השחור והמצחין, אך ברגע המפגש עם הכפכפים או בגד הים, צריך למצוא פתרון נוסף - להפטר מהנפט.

תשובה למכה: כדי להסיר את הזפת מהכפכפים, חשוב לגרד את את החומר השחור עד כמה שניתן באמצעות סכין (אם אתם על שפת הים אפשר להעזר בכפית עץ או הכף מהדלי של הילד). לאחר מכן יש לטבול סמרטוט בשמן זית או שמן פשתן ולשפשף את הכתם. אם מדובר בכפכפי גומי אפשר להכניס אותם אחרי תהליך הניקוי למכונת הכביסה ולכוון על תכנית של כביסה עדינה. מיותר לציין שלא כדי לדחוף בגדים נוספים על הדרך- הפעם המכונה מעניקה יחס אישי לפריט בודד.

במקרה של זפת אשר נדבקה לבגד הים יש להמיס את הכתם בבנזין או באמצעות אלכוהול, גם כאן כדאי קודם לגרד את שכבת הזפת באמצעות סכין לא חד. אחר כך יש לכבס במכונה שוב, בדומה לכפכפים לכוון על כביסה עדינה. במידה ואין שיפור מומלץ לרסס במסיר כתמים ולכבס.

אילוסטרציה. Elena Veselova, ShutterStock
קטנים קטנים, אך עם עקבות לזמן ארוך/ShutterStock, Elena Veselova

שתי כוסות מים חמים על הדובדבנים

הדובדבנים האדומים והשחורים מענגים אותנו למשך עונה קצרה בלבד, והכיף הגדול הוא להסתער על קערת דובדבנים, כאילו היו גרעינים או במבה.יחד עם זאת חשוב להיזהר שהדובדבן לא ישאיר סימן על הבד כי מדובר בכתמים שאינם רחמניים שעלולים להשאיר חותמם לנצח.

תשובה למכה: יש להשרות את הבגד בשתי כוסות מים חמים וכפית נוזל כביסה, לשפשף ולכבס כרגיל. במידה ומדובר בבגד לבן- מומלץ להשרות את אזור הכתם בקערית עם כף אקונומיקה ולכבס במכונה לאחר שהכתם מראה סימני היעלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully