וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינה שקטה בלב סואן

דן זוהרי

5.7.2012 / 0:53

איך מעצבים דירה שקטה ונינוחה השוכנת בלב ההמולה? וכיצד מייצרים סביבת מגורים עדכנית אך כזו שעומדת בתהפוכות הטרנדים המתחלפים? הצצה לדירה בקומה 23 במגדל תל אביבי

דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
בפנים שקט ונינוח ובחוץ הומה. מבט כללי על הסלון המשפחתי/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

הדירה ששוכנת בקומה ה-23 של בניין תל אביבי משקיפה לנוף אורבני המתפרש מנתיבי איילון ועד לים. דיירי הבית הם משפחה הכוללת זוג הורים, שתי ילדות וכלב חמוד המהווה חלק בלתי נפרד מהמשפחה ואף זכה לרהיט משלו שעוצב כהמשך לספה בסלון. אחת הבקשות העיקריות של בעלת הבית ממעצבת הפנים לינור גבעולי הייתה סגנון מינימליסטי ונקי. מן הראוי לציין כי מדובר באתגר לא פשוט בהתחשב בעובדת הדינמיות שמביאים איתם ילדים לחלל הבית.

דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. בנין ודיור
בפינת הישיבה שבסלון המרווח יש גם אזור המיועד לכלב/בנין ודיור

בחלל המרכזי בבית ניצבים פינת ישיבה, פינת אוכל, מטבח ובר משקאות. אחד מקירותיו של החלל הוא ברובו חלון גדול שמשקיף על העיר עד לים, נוף שהופך ליפה במיוחד בשעות הערב המוקדמות. בניגוד לרעש הויזואלי שנשקף מהחלון, הדירה עוצבה בצבעים בהירים וניתנת לבידוד מיידי על ידי מיסוך החלון. כלי עיצובי נוסף ליצירת רוגע בדירה הוא ריבוי מוקדי התאורה שמאפשר משחקי אור שונים לקביעת האוירה בבית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
דומיננטיות של עץ שבאה לידי ביטוי גם בשולחן הקפה בסלון/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

פינת הישיבה בסלון פונה אל קיר ריק ובו נישה המכילה מסך LCD בטכנולוגית צפייה השוטפת את הקיר בתאורת השוליים של המסך. את המכשירים השונים המתחברים אל המסך כמו ממיר ערוצים וDVD מסתירה זכוכית לבנה. סדרך זו המסך הופך להיות הנושא המרכזי בחדר האמור עם מינימום הסחות דעת סביבו.

האופי הפשוט נשמר גם בבחירת שולחן הסלון שמורכב משתי יחידות עץ המשתלבות זו בזו וניתנות להצבה מחדש לפי הצורך. את הספה, שתוחמת את קו פינת הישיבה, ממשיך הדום פינתי שנועד לכלב המשפחתי. מדובר בכלב מסוג גדול אשר נזקק לפינה משלו כמו כל דיירי הבית והשימוש בהדום מגדיר את מקומו ואינו מעודד אותו לטפס על הרהיטים האחרים. פרט זה, כמו מקומן של חיות המחמד בבית, לא נעלם מעיניה של המעצבת שהקפידה על תחקיר מקיף לפני שניגשה לעבודת התכנון.

דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
המטבח עוצב בצורה נוחה לבישול ואירוח/בנין ודיור, איתי סיקולסקי
דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
מבט מהמטבח שכולל בר אל הסלון כשמצד שמאל נשקף נופה האורבני והצבעוני של תל אביב/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

העץ נחשב למוטיב חוזר בחלל, וניתן למצוא אותו גם בפינת האוכל ובבר המשקאות. הבר נבנה כאחת מצלעות המטבח כשגבם של היושבים מופנה אל הנוף ומהתקרה תלוי מדף בקבוקים המשרת את המגיש.

המטבח נחשב ליוצא דופן בצורתו. צורת ח' שמפרידה בינו לבין החלל באופן מובהק ופס התאורה התחתון מדגיש את ההפרדה בינו לבין שאר החלל. מצד שני, אין בו ארונות גבוהים וניתן לצפות ממנו בטלוויזיה ולשוחח עם שאר הנוכחים בחדר תוך כדי שטיפת הכלים או הכנת אוכל.

דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. בנין ודיור
ציטוטים שנלקחו ממלונות חמישה כוכבים שמעניקים לדיירים תחושה של חופש תמידי/בנין ודיור
דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
גם השירותים עוצבו בסגנון של מקום בילוי בדומה למטבח וחדר השינה של ההורים הודות לטפט דמוי אבן תעשייתית/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

בתהליך העבודה חיפשה המעצבת את הפריטים הייחודיים שישייכו את החלל לדיירים באופן בלעדי. אלו כוללים ציורים מקוריים שנתלו על קירות הדירה, תוך הקפדה עיצובית על התאמה בין גווניהם לסביבה, ואת גופי התאורה המיוחדים כדוגמת מנורת השושנה הגדולה בפינת הישיבה.

הדירה תוכננה בתהליך מסודר של בניית קונספט. במקום שכל חדר יעוצב באופן שונה - קיים רצף רעיוני בין פינה לפינה בבית, אשר שומר על הרמוניה במעבר בין החדרים. כאשר בני הזוג ביקשו בר משקאות, גם שירותי האורחים עוצבו בסגנון של בר-מסעדה באמצעות תאורה דומה, תוך שימוש בכיור מודרני וטפט המדמה חיפוי אבן. בהמשך לקו סגנוני זה גם חדרי השינה עוצבו בסגנון שמזכיר בתי מלון, הודות לוילונות גליים בצבעים בהירים, שימוש במדפים נמוכים, מראות לצד המיטה וויתור על תאורה מרכזית.

דירה השוכנת במרכז סואן המעוצבת בסגנון נינוח ושקט. איתי סיקולסקי, בנין ודיור
הצעצועים בחדר הילדים יעלמו בעוד עשר שנים אך עדכניותו של החדר תשאר/בנין ודיור, איתי סיקולסקי

החדרים עוצבו תוך חשיבה לטווח ארוך. אין ספק שעיצוב שמתאים היום לפעוטות, יהפוך בתוך שנה או שנתיים לפחות רלוונטי. לפיכך, במבט לחדר המשחקים ניתן לראות כי עיצובו כולל מדפי קיר ותאורה בלבד. מה שהופך אותו לחדר "ילדותי" הוא אוסף החפצים שבו. עיצוב זה מבטיח כי הפונקציה של החדר יכולה להשתנות בעתיד ביתר קלות לפי רצון הדיירים, מבלי להיכנס להוצאות גבוהות ומיותרות. חדר המשחקים מדגים את הורסטיליות של הדירה כולה, שניתנת לעיצוב או להתאמה מחדש לפי צרכי הדיירים בכל עת.

הדירה התל אביבית עוצבה באופן מינימליסטי, פונקציונלי שיאפשר אדפטציה של איזוריה השונים לשינויים בגילאי הדיירים ולמרות הימצאותה בבניין חדש ומודרני עדיין מצליחה לשמור על אופי חם ומשפחתי.


(צילום: איתי סיקולסקי)
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully