וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריכלות ישראלית צעירה בעולם

נעמה ריבה

25.4.2012 / 8:47

לא רק תפוזים וסטארטאפים - ישראל נחשבת ליצאנית כשרונות גם בתחום האדריכלות והעיצוב. השמות מבטיחים ופרויקטים מעניינים

עגבניות שרי, גאדג'טים מהפכניים, סטארטאפים ואפילו פריצות דרך רפואיות ופורמטים לתוכניות טלוויזיה: ישראל מייצאת לא מעט מוחות גאוניים אל העולם הרחב אבל לא רק בתחום פירות ההדר אלא גם בעולם העיצוב והאדריכלות. הראש היהודי-ישראלי מצליח לצאת אל העולם ולתכנן לא מעט מבנים שעושים כבוד לא רק למי שבנה אותם ולמדינה המארחת, אלא גם לישראליות שלנו.

לרגל החג החלטנו לתת קפיצה קטנה לחו"ל ולעבור בין כמה מהשמות המקומיים שהצליחו להתברג יפה בתעשיית העיצוב והאדריכלות מעבר לים. גילינו היצע מרשים וגם לא מעט חבר'ה צעירים ש"עושים את זה" ליד הותיקים. התוצאות לפניכם:

מחיפה אל העולם הגדול - אורנה ומשה צור

קניון GALLERIA HARFA בפראג - אורנה ומשה צור. בנין ודיור
קניון Galleria Hafra בפראג - אורנה ומשה צור/בנין ודיור
מגדל LIGHT HOUSE TOWER בפראג - אורנה ומשה צור. בנין ודיור
מגדל Light House Tower בפראג - אורנה ומשה צור/בנין ודיור

האדריכלים אורנה ומשה צור מתגוררים ופועלים כיום בתל אביב (במקור בחיפה), אך מחזיקים סניפים בשתי הערים. בוגרי הטכניקום גבעתיים והטכניון, חיפה. המשרד של צור זכה לתכנן עבור היזם הנודע עזריאלי את מגדל המשרדים הגדול ביותר שנבנה אי פעם בישראל והשניים ידועים כפורצי דרך ומתכננים מזה שנים רבות מחוץ לישראל. היום הם אחראים על תכנון וניהול פרויקטים רבים ומורכבים בלמעלה מ- 30 מדינות ברחבי העולם.

עבודות בחו"ל:

קניון Galleria Hafra בפראג: קניון רחב ממדים שמתפרס על פני 140 אלף מטרים מרובעים שכוללים שטחי מסחר ומשרדים ועל גגו ממוקם מתחם ירוק ופתוח שמשמש את הציבור הרחב.

מגדל Light House Tower בפראג: מגדל משרדים מעניין שעיצובו שואב השראה מתעשיית הקריסטלים המקומית. מבט אחד אליו מגלה שהמבנה פונה לנהר הולטבה הצ'כי עם חזית שמתעגלת כלפי המים וקדה לו בתנועת מחווה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

כשישראלים מעצבים את חיי הלילה באמסטרדם - אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ'

אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ' - מלון סר אלברט באמסטרדם. בנין ודיור
מלון סר אלברט באמסטרדם - אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ'/בנין ודיור
אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ - מסעדת מומו באמסטרדם. בנין ודיור
מסעדת מומו באמסטרדם אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ'/בנין ודיור

האדריכלים אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ' מתגוררים ופועלים במרכז תל אביב. ברנוביץ הוא בוגר 'פראט' שבניו יורק וקרוננברג בוגרת הטכניון, חיפה. שני האדריכלים הישראלים האלו נותנים לנו עוד כמה סיבות טובות לטוס לאמסטרדם; המשרד עוסק בקשת רחבה של פרויקטים בקנה מידה משתנה החל ממסחריים ועד פרטיים ופועל מתוך אוריינטציה עיצובית תוך הקפדה על כל פרט ופרט.

עבודות בחו"ל:

מלון סר אלברט, אמסטרדם: על דופן תעלה מקומית ממוקם המלון המרשים הזה שכולל גם מועדון לילה נחשב שמשקיף אל המים ואל בתיה הטוריים והצבעוניים של העיר. בעזרת צבעים דרמטיים, משחקים צורניים ושימוש בקומפוזיציות א-סימטריות נוצר כאן מקום שאין ספק שנעים להתארח בו ולשתות בו דרינק.

מסעדת מומו, אמסטרדם: בלב אחד האזורים האופנתיים ביותר באמסטרדם, בקומת הקרקע של בניין אמסטרדמי אופייני, עוצבה מסעדה אלגנטית ובה פרטים אולטרה מודרניים כמשטחי מתכות ומראות שמשתלבים זה בזה לצד אלמנטים צבעוניים כמו כיסאות ססגוניים ופרחוניים.

מתל אביב לניו יורק ובחזרה - ארז אלה

ארז אלה - בניין Vakko Headquarters and Power Media Center באיסטנבול. בנין ודיור
בניין Vakko Headquarters and Power Media Center באיסטנבול ארז אלה/בנין ודיור

האדריכל ארז אלה מתגורר ופועל בתל אביב. הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב. ארז אלה לא רק פועל בחו"ל אלא גם נבחר להיות האוצר של הביתן הישראלי לאדריכלות בונציה לצד האדריכל דן הנדל והאוצרת מילנה גיצין. אלה עבד במשרדו של האדריכל ההולנדי הנודע רם קולהאס ובהמשך הפך לשותף במשרד הניו יורקי REX וממשיך לעצב ולתכנן מבנים מרשימים.

עבודה בחו"ל:

בניין Vakko Headquarters and Power Media Center, איסטנבול: הבניין, שנפתח ב- 2010, הוא המטה הראשי של המותג הטורקי VAKKO ואלה תכנן אותו כשותף במשרד האדריכלים הניו יורקי - REX . הקומפלקס מכיל בתוכו פונקציות מרובות כמו חדרי כנסים, אודיטוריום, מוזיאון וחדר אוכל כששלד הבניין עושה שימוש בקונסטרוקציה מתקדמת ובעיצוב ניכרים אלמנטים וצורות עכשוויות כשפלדה וזכוכית השזורים זה בזה מרכיבים את המעטפת.
(צילום: vakko)

בשתי גדות האוקיינוס - סטודיו o2a (עומר בר עמית מנדלקרן)

הדמיית עבודת גלריית LONDON FLOATING GALLERY בלונדון של סטודיו o2a (עומר בר ועמית מנדלקרן). בנין ודיור
הדמיית גלריית London Floating Gallery בלונדון - סטודיו o2a/בנין ודיור
סטודיו  o2a (עומר בר עמית מנדלקרן) - גלריית LONDON FLOATING GALLERY בלונדון. בנין ודיור
גלריית London Floating Gallery בלונדון - סטודיו o2a/בנין ודיור

אדריכלים סטודיו o2a עומר בר עמית מנדלקרן מתגוררים ופועלים: בתל אביב. הם בוגרי אוניברסיטת תל אביב. מנדלקרן ובר עבדו במשרד הבינלאומי S.O.M שבניו יורק ובמשרדו של האדריכל היהודי הנודע פרנק גרי בלוס אנג'לס, שאחראי לתופעה האדריכלית שמכונה 'אפקט בילבאו'. השניים עוסקים ומתמחים כיום ביישום תיאוריות ושיטות עכשוויות וחדשניות לתכנון פרויקטים בקני מידה שונים ומייצרים מיצבים אורבאניים דיגיטליים ומאמינים שהיצירה האדריכלית היא שילוב של קונטקסט, תרבות וטכנולוגיה.

עבודה בחו"ל:

גלריית London Floating Gallery, לונדון: הקונספט העיצובי של הפרויקט מתבסס על מחזור החיים והצורניות של קרחון. הגלריה שקועה במעט במים ומורכבת ממספר מערכות משתנות בעלות חיבור גמיש כשהמשטח העליון של הגלריה מיועד לשימוש ציבורי ומאפשר הקרנה של תמונות מתחלפות.

השלג בקנדה לבן יותר - נועה בירן ורועי טלמון

נועה בירן ורועי טלמון - ביתן WOODPILE בקנדה. בנין ודיור
ביתן Woodpile בקנדה - נועה בירן ורועי טלמון/בנין ודיור
נועה בירן ורועי טלמון - WINTER GRADEN בקנדה. בנין ודיור
Winter Garden בקנדה - נועה בירן ורועי טלמון/בנין ודיור

האדריכלים נועה בירן ורועי טלמון מתגוררים ופועלים בתל אביב. הם בוגרי הטכניון, חיפה. בירן וטלמון הם בני זוג גם בחייהם הפרטיים אשר מנהלים סטודיו עצמאי. מכיוון שבתחרויות האדריכלות הישראליות, אדריכלים צעירים לא ממש משתתפים, החליטו בני הזוג לנסות את מזלו בחו"ל. הצליח להם: הסטודיו שלהם מונע מתוך סקרנות ויצירתיות ופועל בתוך שדה רחב של תכנון אורבני, אדריכלות, עיצוב פנים, אומנות, צילום, ווידאו ומחול.

עבודות בחו"ל:

ביתן Woodpile: ביתן שעוצב במסגרת תחרות והוא בעצם תחנה לאורך מסלול החלקה על קרח. האלמנט מורכב מרשתות מתכת כפולות שביניהן הוערמו בולי עץ, עוברי האורח עוצרים להתחממות בביתן, שולפים אחד מהם כדי להבעיר מדורה קטנה. על אותו נהר קפוא הוצב גם ביתן בתכנונו של פרנק גרי, שהרי כל תחרות צריכה סטארכיטקט, לא?

Winter Garden: חורשת עצים עירומים נטועים בתוך גלילים כתומים, מאורגנים ברשת ברורה על רקע גלימת השלג הלבנה: על התכנון החדשני הזה ממונים בירן וטלמון כשהמיצג מורכב מ- 21 עצים שמשתלבים בסביבה הקפואה ומאפשרים מקום לפעילות ספורטיבית אחרת ושונה במהלך ההחלקה על הציר הקבוע במקום. מעניין.

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"
לאינדקס אדריכלים; לאינדקס מעצבי פנים

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully