וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון בוטיק בתל אביב: אירופה בעיר הלבנה

שרון אדיר

20.4.2012 / 0:01

בני זוג חברו לבן משפחה, איש עסקים מעולם הרכב, ויחד החליטו להתנסות בשימור מבנים ועיצוב פנים מקורי בתל אביב לראשונה בחייהם. התוצאה לפניכם

מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
יחידות דיור מפנקות ברמת איכות גבוהה/בנין ודיור

כשאיש עסקים מעולם הרכב היוקרתי מגייס את משפחתו לטובת מיזם נדל"ני חדש ושונה לחלוטין ממה שהכירו עד היום, כשמאחוריהם ניסיון חיים ומסעות סביב העולם שהובילו לגיבוש סגנונם העיצובי שאותם החליטו להביא לתל אביב, לתוך 70 יחידות דיור שמחולקות בכמה בניינים בעיר, חושפת לפנינו תוצאה מרשימה בדמות בניינים ששומרו באופן מדוקדק ויחידות דיור מפנקות ברמת איכות גבוהה. זהו סיפורם של יוסי ואיריס ליברמן שבשיתוף פעולה מלא עם רפאל רוקח שהביא עימו ידע נרחב מעולם הבנייה, החליטו ללכת ולהתנסות בגדול בתחום מלונות הבוטיק ויחידות הדיור שהותאמו במיוחד לתיירי החוץ.

מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
תהליך שימור מדוקדק/בנין ודיור

את כניסתם לעולם הנדל"ן החלה המשפחה הקטנה ב- 2008 אחרי שהבינו כי חסרים בתל אביב חדרי אירוח באיכות גבוהה לתושבי חוץ. ההתנסות הראשונה שלהם בתחום המלונאות הייתה בבניין נטוש ורעוע סמוך למגדל האופרה, שאותו הפכו למלון דירות מעוצב וחדשני. משם המשיכו לעוד כמה בניינים כשהאחרון מבניהם הוא הבניין ברחוב יונה הנביא 5, שקיבל את השם "רזידנס סוויטס" ועבר תהליך של שימור מדוקדק ובנייה מחדש של חללי הפנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
מראה אלגנטי. חזית הבניין/בנין ודיור

לטובת שימור ושחזור חזיתות הבניין הישן, שנבנה בשנות השלושים, נוצר החיבור עם האדריכל דני רבס שמאחוריו ניסיון רב בשימור מבנים ישנים. שיתוף הפעולה בין ליברמן לאדריכל רבס הוביל לפיתוח ותכנון החזית המשוחזרת בעלת המאפיינים האירופאים, כך שהמרפסות המקוריות שהתפרקו עם הזמן נבנו מחדש בחזית, לצד אלמנטים עיצוביים כמו פרופילים דקורטיביים, מרפסת קטנה שבולטת מעל הכניסה, פרופילי עץ וחלונות גדולים ומלבניים. כל אלה השלימו את העיצוב לכזה של מלון בוטיק השואב את סגנונו מבתי מלון אירופאים. "החלטנו לפתוח את החלונות בחזית שנאטמו בבלוקים בתקופות קודמות כדי להכניס מקסימום אור טבעי שישטוף את החדרים במהלך היום. בשעות הערב תאורת הפנים הנעימה מוקרנת החוצה ויוצרת מראה אלגנטי לחזית הבניין", מציין ליברמן.

מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
שימוש בצבעים לבנים ואפורים השראת בתי מלון טרנדיים באירופה/בנין ודיור
מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
מראה אירופאי עדכני/בנין ודיור

לאחר הטיפול האינטנסיבי בחזית הבניין החליטו בני המשפחה לגשת לתכנון ועיצוב חללי הפנים לבד, עם המון השראה שנלקחה מבתי מלון טרנדיים ומעוצבים באירופה, החלו בני המשפחה בחמישה חודשי שיפוץ אינטנסיביים שאותם הוביל רוקח.

בבניין נבנו עשר סוויטות קטנות ועשר גדולות שמתפרשות על פני שלוש קומות. הסוויטות הקטנות כוללות חדר אירוח, מטבח מאובזר וחדר רחצה מפנק ולסוויטות הגדולות נוספו לאזור הכניסה חדר שרוהט בספה, שולחן סלוני ולאזור האירוח ג'קוזי מרווח בסטנדרט גבוה ויוקרתי. "החלטנו על עיצוב יוקרתי, אלגנטי וגם פרקטי, היה חשוב לנו לעצב את הפנים בצורה רגועה ושקטה עם קווים שישדרו רוגע, על ידי שימוש בצבעים לבנים ואפורים", מוסיף ליברמן.

מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
רצפות קרמיקה בטקסטורת פרקט/בנין ודיור

כבר בכניסה נחשפים לגרם המדרגות שנחתם במעקה מברזל ועץ, כשמבט למעלה מגלה תקרת הגבס בעלת קווים עגולים שמסתירה את גופי התאורה בגוון כחול שנותנים את תחושת הרוגע והנינוחות. לצד פיתוחי הגבס נתלה גוף תאורה בצורת שנדליר זכוכית שהכניס לחלל מראה יוקרתי ומזמין. כדי להגיע לחדרים לאורך הקומות צריכים לעבור במסדרון שקירותיו עוצבו בחלקו העליון בפסים אנכיים בצבעי לבן ושחור, ובחלקו התחתון בקירות גבס עם פיתוחים, ועיטורים שהובלטו על ידי קווים ישרים שצורתם ממשיכה על גבי דלתות החדרים, מה שנותן את המראה האלגנטי ומוסיף לתחושת הגודל כך שנראה שהמסדרון ארוך יותר. לטובת המראה האירופאי שנלקח מבתי מלון באיטליה חופתה הרצפה בקרמיקה בטקסטורה של פרקט.

החדרים עצמם שומרים על הקו הנקי שהתבטא בגווני האפור והלבן, לצד בחירת רהיטים כהים. רצפת החדרים עשויה גרניט פורצלן במידות גדולות (60X60) בגוון האפרפר כשמאחורי מיטת הקינג סייז שנמצאת בכל החדרים נמצא קיר טפט בגוון אפור שמשלים את התמונה הנקייה שמורכבת בין לבן לאפור, על רצפת הפורצלן הונח שטיח שאגי ששומר על הצבעוניות הברורה ותרומתו לחדר מתבטאת בתחושת חום ואווירת בית.

מלון בוטיק בתל אביב בעיצוב יוסי ליברמן, איריס ליברמן ורפאל רוקח. בנין ודיור
טפט אפור להשלמת המראה הנקי/בנין ודיור

כל מוצרי הטקסטיל בחדרים נבחרו בקפידה הן על גבי המיטה והן בבחירת הווילונות החשמליים שחוסמים את אור השמש. המטבח המאובזר לאורך החדרים נבחר בגוונים כהים ומנירוסטה בכדי ליצור הפרדה ברורה וחכמה בין מקום השינה והאירוח לאזור המטבח. גם בחירת מיקום הג'קוזי בסוויטות הגדולות נעשתה בקפידה, שאותם הם הציבו באזור השינה ובחלק האינטימי של החדר, כשאזור הג'קוזי הודגש בעזרת חיפוי הקיר הרטוב בפלטות מלבניות וגדולות שמבליטות את חלק זה של החדר אך שומר על אותו גוון נקי.

החלטתו של ליברמן להיכנס לתחום המלונאות בתל אביב פתחה בפניו פתח רחב לעולם העיצוב, כך שלא רק הוא הרוויח מזה אלא גם העיר ותושביה שקיבלו מחדש את מראה בנייניה המעוצבים שהיו נטושים ורעועים. הבקשה של המשפחה להביא לתל אביב מראה אירופאי עדכני ומעוצב, הובילה לתוצאה מרשימה מלאת איכויות בנייה ובסטנדרט גבוה, ועל זה נאמר - שאפו.

(צילום: יח"צ)

לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"
לאינדקס שיפוץ אמבטיה; לאינדקס חדרי שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully