וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר שינה: 5 צעדים לחדר המושלם

שרון אדיר

16.2.2012 / 0:01

סקס, שינה והירגעות - שלושה דברים משמעותיים בחיינו וכולם קשורים לחדר השינה בבתינו. איך מעצבים חדר שינה נעים, נוח ומלא סטייל? 5 צעדים פשוטים

עתיק, רומנטי, כפרי, מודרני, או משהו אחר בכלל? כל אחת מהאופציות יעבדו, אם תעשו את הדברים נכון. כיף גדול לחוש בהרגשה הנעימה והנוחה כשנמצאים בחלל מאורגן ונקי צורנית, כזה שדואג להעביר תחושה של מרחב, מרווח והמון אור טבעי. את אותה תחושה רצוי להשיג בכל חללי הבית, אבל כשזה מגיע למקום הפרטי ביותר שלנו, חדר השינה, רצוי להשקיע את כל המאמצים על מנת לקבל חלל נעים, מרגיע ונוח ככל האפשר. לפניכם חמישה צעדים לא גדולים ובתקציב נוח שיובילו לשינוי.

חדר שינה: עילי אוספים לבית. בנין ודיור
מומלץ להוציא מהחדר אלמנטים או רהיטים שמפריעים לנגישות ולתחושת המרחב/בנין ודיור

צעד 1: סידור החלל

ניקיון וסידור צורני מובילים לתחושת מרחב מרווח והרגשת נוחות, זו המשימה הראשונה כשנגשים לשדרוג החלל. לטובת הניקיון הצורני, רצוי להוציא מהחדר אלמנטים או רהיטים שמפריעים לנגישות ולצורה החדשה והמרווחת של החלל. הסידור החדש צריך להיות כזה שהמיטה ושידות הצד יתפסו בו את מרכז החלל או באזור הצמוד לקיר שיכול לאפשר מרווח ונגישות, וכמובן שעדיף בקרבת האור הטבעי שמגיע מחלון החדר. בתפיסה החדשה חשוב לשמור על אזורים ופינות בחלל נקיים מתוכן, כך שבסוף התהליך ניתן יהיה להתאים שימושים שונים כמו פינת קריאה, נישת אחסון ספרים מעץ או אפילו להשאיר את אחד הקירות חשוף וריק מתוכן ומודגש בתאורה חמה.

חדר שינה: עוזי פורת אדריכלים. בנין ודיור
חשוב לנצל את כל שטח האחסון בארון לצורך הימנעות משימוש בארון נוסף/בנין ודיור

צעד 2: ריהוט

ישנו מקום אחסון אחד מרכזי בחלל והוא ארון הבגדים. חשוב לנצל את כל שטח האחסון בו כך שלא תצטרכו למקם ארון נוסף בחדר לטובת אחסון. החלל צריך להיות מורכב מהרהיטים הכבדים שהם מיטת השינה, וארון הבגדים. כך תשמרו את החלל נקי מעומס של חפצים כבדים, ובהמשך תוכלו להוסיף, למשל שידה מעץ נמוכה ממול למיטה, אזור תליית בגדים, או אפילו פינת ישיבה הכוללת כסא, שולחן קטן, ומנורה עומדת בקצה כלשהו. לאחר המיקום מחדש, רצוי לרענן את גוון הרהיטים על ידי צבעתם בגוון בהיר של עץ לפי טעמכם. גם המיטה יכולה לעבור שדרוג. ניתן לצבוע אותה, ואפשר גם להשקיע קצת יותר ולהחליף את ציפוי המיטה, למשל בפורניר אחר או באופציה זולה יותר בצורה של מדבקות.

חדר שינה: סטודיו איי סרו; ג'ק טורה אדריכלים, מדריד. בנין ודיור
רצפת פרקט או שטיח להשגת תחושת חמימות ביתית/בנין ודיור

צעד 3: מעטפת החדר

מומלץ לשמור על קו בהיר ונקי של גווני החדר. אפשר להעיז ולנצל קיר אחד לטובת גוון כהה, אך זכרו כי אופציה כזו מושכת את תשומת הלב ויכולה לפגוע בבהירות החלל ובקונספט הכללי. רצוי לשמור על קירות החדר בגוון בהיר עד לבן. כך האור הטבעי ותאורת החדר באים לידי ביטוי מקסימאלי ומוקרנים על קירות החלל. לצורך השגת תחושת חום, ניתן לטפל ברצפה בשתי דרכים פשוטות, האחת קצת יותר מורכבת כלכלית והיא הרכבת רצפת פרקט סינתטי בשלל גווני העץ. האופציה היותר זולה והלא פחות טובה היא פתרון השטיח. ניתן למצוא מבחר עצום של שטיחי חדר שינה מחומרי טקסטיל שונים ולמקם את השטיח הנבחר באזורים שבין הרהיטים הכבדים ובקרבת המיטה.

חדר שינה: אסנת ברש, אדריכלות אישית. בנין ודיור
כדאי להתחיל את תכנון התאורה בחדר עם גוף התאורה המרכזי הממוקם בדרך כלל בתקרה/בנין ודיור

צעד 4: תאורה

גופי תאורה שקועים או לא, עומדים או תלויים, יכולים להיות עסק יקר מאוד. במקרים בהם אנו רוצים לשדרג את הקיים, רצוי להתחיל ולהתמודד עם התאורה המרכזית של החלל, והוא גוף התאורה שיורד מהתקרה ומאיר את כל החדר. אפשר להצמיד לו לפי טעמכם האישי גופי תאורה יד שניה שאותם אפשר למצוא בשוק הפשפשים, או בכל מקום אחר המציע פריטים משומשים. האהיל יכול להיות מודרניסטי, וינטג'י, בסגנון רטרו או כל דבר אחר שמתאים ואתם אוהבים. לאחר שגוף התאורה המרכזי קיים רצוי למקם עוד לפחות גוף תאורה אחד עומד לטובת קריאת ספר או כל דבר אחר. עדיף להשתמש בתאורה חמה ונעימה כמנורת הליבון, ולהתקין עמעם לגוף המרכזי כדי שתוכלו לשלוט באווירה הרצויה.

חדר שינה: טמבור. בנין ודיור
סטיילינג רק לאחר לאחר סידור החלל מחדש וטיפול בגווני החדר/בנין ודיור

צעד 5: פריטים משלימים

לאחר סידור החלל מחדש וטיפול בגווני החדר, מגיע השלב בו יש לקשור את כל הפריטים ליחידה אחת מאורגנת ושלמה. והכוונה היא למראה הכללי שמגיע מבחירת תמונות לחדר ועד בחירת סוג וגוון הטקסטיל לכיסוי המיטה. עדיף ורצוי להיות יצירתיים כך שבהשקעה כספית קטנה תוכלו לקבל פריטים איכותיים ויפים. אפשרות אחת היא תליית מסגרות שונות של תמונות מחומרים שונים (עץ, נחושת, ברזל, ועוד) על גבי קיר שלם אחד ובצורה יחסית חופשית ונעימה לעין, גם מתלה עץ מקורי יכול לתפקד כפסל תלת מימדי בחלל חדרכם. בסופו של דבר, הרי אפשר לעשות המון בחלל קטן, צריך רק טיפה של יצירתיות.

ולנטיינס: גלריית מיטות זוגיות
לפורטל עיצוב פנים מבית מגזין "בניין ודיור"
אינדקס חדרי שינה; אינדקס אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully