וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליק פלאק: בר חדש בסגנון אולם התעמלות

חמורי קפיצה, מזרנים, מתלי מתח ומשקאות בשם "גלגלון" ופליק פלאק" - בר שפאגאט בתל אביב קיבל על עצמו צורה של אולם התעמלות בבית הספר

בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
בתפריט משקאות בשם "גלגלון" ו"פליק פלאק"/זיו שדה

"לפני כחצי שנה הייתי במכון כושר עם כמה חברים", משחזר אימרי קלמן, אושיה מוכרת לחובבי ליין הגייז המכונה "הדרעק" ומבעלי הבר החדש, "שפגאט". "אחד מהם צחק על ההבדלים שבין שפאגט נשים ושפגאט גברים וההבדל ביניהם, ואחרי שיחה קצרה בנדון, התגלגל הרעיון לפתוח בר קונספט שנראה כמו אולם התעמלות בשם "שפגאט".

המקום החדש שקלמן (25) פתח יחד עם שני שותפיו הפעילים בחיי הלילה התל אביבים יעל גל (25) ורן לייבל (26), שוכן ברחוב נחלת בנימין בתל אביב על חורבות שתי חנויות בדים. התכנית האדריכלית בוצעה על ידי משרד אדריכלים עשת וייס ואת עיצוב הפנים תכננו בגאון שלושת השותפים הצעירים, בעלי חוש אסתטי מפותח, בעזרתה של מעצבת פנים מתחילה בשם מגדלנה אקסטרום, העושה בימים אלו עלייה משבדיה.

חזית הבר הפונה אל הרחוב, עוצבה כמעין חלון ראווה ובתוכו נשתלו גלויות עם איורים גרפיים של ספורטאים, היוצרות סוג של ויטראז' ססגוני. בתחילת כל חודש צפוי להתפרסם בחלון זה גם לוח זמנים מפורט שיציג את האירועים לאותו החודש, לרבות שמות התקליטנים, ערבים מיוחדים, רשימת מעצבים שיציגו עבודות שלהם בוויטרינה, ותערוכות מתחלפות של צלמים שיוצגו בחלל השפגאט.

"כשאנשים חולפים על פני חלון הראווה הם לא תמיד מבינים במה מדובר", מציין קלמן. "זה מחמיא, כי זה רק מוכיח לנו שפתחנו משהו שונה ולא כזה שברור ומובן מאליו. לצד זה יש גם תגובות מרגשות, כמו למשל של לקוחה שנכנסה פנימה לפני כמה ימים וכל כך התלהבה מהעיצוב והאווירה וביקשה להתחתן בחלל הייחודי".

הבר משתרע על פני 90 מ"ר ומאורגן בצורה של שלוש טריבונות מעץ, התורמות לתחושה של "גיבוש חברתי" בין המבלים (בדרך כלל מהקהילה הגאה) שנאלצים לשבת בקבוצות, כמו בכיתה א'. מעבר לאותו גיבוש מחייב, הארגון המדורג מסייע לראות, להיראות ולתצפת על הנוכחים ביתר קלות, מבלי להידחק בצפיפות על מפלס אחד, בדומה למצב ברוב הברים בעיר. כדי להשלים את האווירה האינטימית והמחבקת ששוררת במקום, "שפגאט" רוהט בפריטי וינטג' אותנטיים כגון כורסאות סלוניות מעץ עם כריות צבעוניות, ספות, שרפרפים ושולחנות קפה נמוכים, שלוקטו על ידי השותפים בשוק הפשפשים. גולת הכותרת העיצובית היא הפריטים שבגינם נקרא המקום בשמו ושלרבים מאיתנו מעלים נשכחות ומזכירים חוויות ילדות מתוקות. ביניהם, חמורי קפיצה קטנים עשויים מעץ שהוזמנו במיוחד מחו"ל, סולמות שבדים למתיחות הצמודים לקיר, מזרנים כחולים דקים לישיבה ואפילו בשירותים תלוי מתח ועליו גלילי נייר הטואלט. אלו נרכשו בחנות מיושנת למוצרי ספורט, הממוקמת בדרום העיר ועושה רושם, לשמחתם של בעלי ה"שפגאט", כתקועה אי שם בשנות ה –50.

חלק בלתי נפרד מרעיון של בר קונספט משלב גם את תפריט המשקאות שמוגש במקום. כך לדוגמה, לקוח שיבקש לשתות "גלגלון" יקבל מהברמן קוקטייל צבעוני של וודקה וניל, חמוציות וסודה, ובהזמנת "פליק פלאק" יוגש משקה גויאבות וויסקי. אין ספק שהעיצוב החדש מעורר מחשבות פרקטיות בקרב שוחרי הספורט ומטפחי הלוק החיצוני למיניהם. ואם אתם נמנים עם אלו שסופרים בקפדנות את הקלוריות בכל כוס אלכוהול שאתם שותים, תמיד תוכלו לעשות כמה כפיפות על אחד המתקנים, שישקיטו את המצפון.

"בתל אביב יש הרבה התרחשויות", אומר קלמן. "כל שבוע נפתח מקום חדש שמנסה לאתגר את הבליינים וכדי לשרוד ולהביא משהו חדש, מרגש ומפתיע, החלטנו ללכת על רעיון שלא קיים בשום מקום. זה מה שמייחד אותנו למעשה מעוד בר חדש שנפתח".

צילומים: זיו שדה

"שפגאט", רחוב נחלת בנימין 43, כניסה חופשית, 23+, כל ערב מהשעה 21:00 עד אחרון הלקוחות.

בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
ארגון מדורג מסייע לראות, להיראות ולתצפת על הנוכחים ביתר קלות/זיו שדה
בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
חמורי העץ הוזמנו מחו"ל/זיו שדה
בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
מזרן התעמלות לאיזון השמנת אלכוהול/זיו שדה
בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
90 מ"ר המאורגנים בצורה של שלוש טריבונות מעץ/זיו שדה
בר שפגאט בתל אביב בעיצוב משרד אדריכלים עשת וייס. זיו שדה
"כשאנשים חולפים על פני חלון הראווה הם לא תמיד מבינים במה מדובר"/זיו שדה
  • עוד באותו נושא:
  • ברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully