וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייב האביר - תואר אבירות יוענק למעצב אפל

גם מלכת אנגליה חסידת Apple - ג'ונתן 'ג'וני' אייב, ראש יחידת העיצוב בחברה האחראי על העיצוב המופלא של מוצריה, יזכה בקרוב להיות אביר אמיתי

ג'ונתן אייב, סגן נשיא אפל, יוצא מחנות אפל בסן פרנסיסקו ביום הראשון של מכירות iPad, 3 אפריל 2010 AP. AP
ג'ונתן "ג'וני" אייב/AP

מכורי העיצוב הנקי, וכל מה שמוטבע עליו תפוח נגוס על רקע לבן בוהק - מהיום אתם לקוחות של אביר אמיתי. על פי דיווח ה-BBC, ג'ונתן "ג'וני" אייב (44), סגן נשיא לעיצוב תעשייתי ביצרנית המחשבים apple מאז אמצע שנות ה-90, זכה השבוע בתואר אבירות ממלכת אנגליה, אליזבת השנייה. אייב, אזרח בריטי והמוח הקונספטואלי מאחורי איימאק, מאקבוק, מאקבוק פרו, מאקבוק אייר, אייפאד, אייפון, אייפאד, דגם הקוביה של אפל ודגם G5 של פאור-מק, יוכל בקרוב להתהדר בתואר "סר" באופן רשמי.

התואר שהוענק לאייב הוא ה-KBE, קיצור של 'אביר מפקד המסדר המצטיין ביותר באימפריה הבריטית' (Knight Commander of the Most Excellent Order of the British Empire). על הענקת התואר המוענק לאייב בזכות "שירותו לעיצוב ויוזמה" דווח שלשום (שבת).

"זכייה בתואר זה היא פשוט נפלאה ואני אסיר תודה", מסר אייב בהצהרה לתקשורת. "גיליתי בגיל מוקדם שכל מה שרציתי אי פעם לעשות הוא לעצב. אני מרגיש בר מזל לעצב ולתכנן מוצרים לצד קבוצת אנשים יוצאי דופן באפל".

לזכותו של איב קרדיט הסיוע לסטיב ג'ובס, היו"ר המנוח של אפל, בהשבת החברה משפל כלכלי בסוף שנות ה-90 להצלחה גדולה עם מחשב ה-iMac שבמקור הגיע בצבעים בוהקים בזמן של צבעי שחור ואפור משעממים ששלטו בעולם ה-PC.

מאוחר יותר, עם השקת ה-iPhone, iPod וה-iPad, הוא סייע בהפיכת אפל לחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם ומושא קנאת "עמק הסיליקון", אזור ריכוז יצרניות שבבי סיליקון בחלק הדרומי של אזור מפרץ סן פרנסיסקו, אשר הפך עם השנים למטאפורה לריכוז עסקי טכנולוגיה עילית באופן כללי. העיצוב המוקפד של מוצרים אלו, ומוצרי אפל אחרים, הוביל ליחס רגשי ומיוחד של המשתמשים כלפי החברה והעומדים הראשה, כולל אייב.

תואר האבירות המוענק לו, הוא אינו התואר המלכותי היחידי שאייב זכה לו. ב-2006 הוענק לו תואר CBE, 'מפקד האימפרייה הבריטית' (Commander of the British Empire). התואר הנוכחי הוא 3 דרגות מעל התואר הקודם.

תארי אבירות מוענרים על ידי המלכה פעמיים בשנה, ביום הראשון של השנה החדשה וביום הולדתה של המלכה ביוני. הפעם, בנוסף לאייב, יוענקו תארים גם לשחקנית הלנה בונהם קרטר ומפיק המוזיקה סטיב ליליוואייט.

נשיא אפל סטיב ג'ובס, מצביע על תמונת ג'ונתן ג'וני אייב, סגן הנשיא וראש יחידת העיצוב בחברה, בעת מפגש אפל בקופרטינו, קליפורניה, 14 אוקטובר 2008. AP
עבדו בשיתוף פעולה צמוד. ג'ובס ותמונה של אייב במפגש אפל בקליפורניה, אוקטובר 2008/AP

אייב נולד בלונדון שבאנגליה. הוא למד אמנות ועיצוב בבית הספר הפוליטכני בניוקאסל ואחר כך היה בין מקימי סטודיו טנג'רין לעיצוב. אפל הייתה אחת מלקוחותיו והתרשמה מעבודתו עבורה במידה כזו שהציעה לו לעבוד במחלקת העיצוב של החברה בקופרטינו בשנת 1992. אותו זמן, כזכור, סטיב ג'ובס היה בעיצומה של גלות ממושכת מהחברה שהקים. בשנת 1996 הוא מונה למנהל מחלקת העיצוב באפל. אותה שנה נרכשה חברת נקסט על ידי אפל תמורת 402 מיליון דולר וג'ובס שב לחברה אותה ייסד. אייב עבד עימו בשיתוף פעולה הדוק. התוצאה הייתה מוצרים מעוצבים להפליא מאופיינים בפינות מעוגלות, מיעוט כפתורים, משטחי אלומיניום מוברש והרבה זכוכית חלקלקה. לפתע, מוצרי חברות אחרות נראו מיושנים ובלתי אטרקטיביים. המחשב הביתי היה למותג ומוצר אופנתי.

אייב, נשוי ואב לתאומים, מתגורר בסמוך לסן פרנסיסקו, קליפורניה. הוא זכה גם בפרס מעצב השנה של מוזיאון העיצוב בשנים 2002 ו-2003.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפוד קלאסיק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפוד שאפל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איימאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיני מאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכבר מאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפאד 1/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפון 4S/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיני מאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפל Imo/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפוד נאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייפוד טאץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאקבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully