וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוף העיר הגדולה מכל עבר: דירת יוקרה בתל אביב

שני הררי

24.12.2011 / 2:05

זוג הורים ושלושה ילדים החליפו בית כפרי צמוד קרקע בדירה יוקרתית במגדל תל אביבי, וכפריות גדושת פרטים במינימליזם אורבני

דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
מבט אל המטבח מן הסלון/בנין ודיור, אלעד שריג

הרבה פעמים מעבר לבית חדש מלווה בשינויים לא מעטים, במיוחד כשמדובר בהחלפת סביבת מגורים. השינויים מלווים בקבלת החלטות רבות, בזמן הסתגלות, בקביעת סדרי עדיפויות ובפינוי זמן לתהליך הממושך של הכנת הבית החדש. במקרים רבים הדיירים רואים במעבר למקום מגורים חדש כנקודת שינוי בחיים, כזו שכוללת בחינה מחדש של סגנון עיצוב מועדף. זה בדיוק מה שהחליטו לעשות בעלי דירת 250 מ"ר גדולה באחד המגדלים היוקרתיים בתל אביב, שאליה עברו לפני כמה חודשים, כשהם מפקידים את מושכות התכנון ועיצוב בידי האדריכלית אנג'לה לנצ'יאנו.

את לנצ'יאנו הכירו הבעלים בעת רכישת הדירה ובזמן שעיצבה כמה דירות נוספות באותו מגדל. היכרות קצרה והתרשמות מפרויקטים אחרים סיפקו להם מידע רחב שסייע להם לקבל את ההחלטה לשכור אותה כמעצבת. הם נתנו לה חופש פעולה מוחלט הן בחלוקת החלל והן בבחירת החומרים והריהוט, בקיצור, סמכו עליה בעיניים עצומות. לדירה החדשה עברו בעלי הבית מבית פרטי מרווח מאוד מחוץ לעיר. הבית הישן היה מעוצב בסגנון כפרי מרוקאי, גדוש פריטים דקורטיביים ואורנמנטליים מסורתיים והמעבר לדירה החדשה הביא אותם לוותר על החפצים שליוו אותם במשך שנים, מלבד כמה תמונות גדולות שעברו איתם לדירה החדשה. כך, הם היו נחושים בדעתם לעשות שינוי קיצוני בסגנון החיים.

דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
נוף העיר הגדולה מכל עבר/בנין ודיור, אלעד שריג
דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
מבט מן הסלון אל המטבח/בנין ודיור, אלעד שריג

שתי דרישות בסיסיות היו לבעלי הבית בעיצוב: חלוקת הדירה לחללים מרווחים וסגנון עיצוב מאופק ומלא הידור. הדירה, שממוקמת בקומה גבוהה מעל מגדלי מגורים אחרים בסביבה, היא למעשה חיבור של שתי דירות כשאת החלל הגדול שהתקבל חילקה לנצ'יאנו בהתאם לצרכיה של המשפחה. כך נוצרו אזור ציבורי, שכולל סלון, פינת אוכל ומטבח, ואזור אישי, ובו סוויטת הורים, שלושה חדרי שינה לילדים ושני חדרים המשמשים לעבודה ולאירוח.

"עיצבתי את הדירה בסגנון מודרני ואלגנטי, בגוונים של אפור, חום ולבן", נזכרת לנצ'יאנו. "המחשבה על יצירת תחושה של מרחב הנחתה אותי בבחירת חומרים שיעצימו את הנתונים הטבעיים של החלל הגבוה של הדירה". תשומת לב מיוחדת נתנה המעצבת לאביזרים, שתפקידם, לפי דעתה, להעניק תחושה חמימה ונגיעה אישית לחומרים ה"קרים". כך למשל, בפינת האוכל, על שולחן מסיבי מעץ מלא עם בסיס נירוסטה מסודרים כדי חומר גדולים בסגנון פרימיטיבי, ועל שולחנות זכוכית מוארכים עם רגלי נירוסטה ניצבים עציצי אבן ופסלים קטנים. בסלון, בין הספות הלבנות-אפורות, פרוש שטיח מרצועות עור שנארג בעבודת יד והמפגשים בין חומרים בעלי אופי שונה, רהיטים ואביזרים מעניקים לחלל אווירה מהודרת וגם ביתית, הרמונית ומלאת עניין.

דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
תשומת לב מיוחדת לאביזרים/בנין ודיור, אלעד שריג
דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
מבט כולל על אזור האירוח/בנין ודיור, אלעד שריג

גודל הדירה אפשר להקצות שטח רב ליחידת ההורים ולהופכה למעין סוויטה אינטימית, מרווחת ומפנקת במיוחד. זהו חלל אחד גדול שכולל אזור שינה, חדר ארונות, פינת ישיבה ואזור רחצה - כולם פונים לנוף המרהיב הנשקף מן החלונות. מאחר שזהו חלל פרטי, הרשתה לעצמה לנצ'יאנו לתכנן את פינת הרחצה כחלק מהחלל, פתוח כמעט לחלוטין, למעט דלת זכוכית חלבית בחלקה האמצעי. חלונות הזכוכית לאורכו של החדר נמשכים גם בפינת הרחצה וכך מתאפשר למי שיושב באמבטיה או בשירותים ליהנות מהנוף. השילוב בין זכוכית שקופה לחלבית מתקיים גם בחדר הרחצה של הילדים, המוקף כולו בקירות ודלת מזכוכית, שבה נחשף פס תחתון שקוף. האפקט המתקבל משקיפות לצד אטימות חלקית, בייחוד בתוספת תאורה, הוא מרהיב.

אותה זכוכית - בתצורתה החלקה, הנקייה והבוהקת - מופיעה גם במטבח, לכל אורך הקיר. כאן, לעומת דלתות וקירות חדרי הרחצה, נעשה שימוש באריחי זכוכית לקובל לבנים ואטומים לחלוטין שאינם בולעים אור אלא מחזירים את האור הרב החודר מהחלונות הגדולים אל החלל הציבורי הפתוח וגורמים לו להיראות אפילו גדול ואוורירי יותר.

דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
סוויטה אינטימית ונוחה. חדר השינה/בנין ודיור, אלעד שריג
דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
חלונות הזכוכית לאורכו של החדר נמשכים גם בחדר הרחצה ומאפשרים הנאה מן הנוף גם מכאן/בנין ודיור, אלעד שריג

כשהגיעה השעה לרהט את הדירה היה ברור ללנצ'יאנו שמוכרחים לרכוש רהיטים חדשים, כי אלו ששימשו את בעלי הבית בביתם הקודם לא יתאימו לסגנון המודרני והנקי של הדירה הנוכחית. עם זאת, כמה תמונות שהיו תלויות בבית הישן נתלו גם כאן. מעניין במיוחד סיפורו של ראש הזברה שמצאה לנצ'יאנו במחסן ביתם של בני הזוג. "ראש הזברה המפוחלץ שהיה זרוק אצלם במחסן נראה לי פתאום מתאים כתוספת מיוחדת ובלתי שגרתית לדירה". הזברה, שאגב, פוחלצה רק לאחר שמתה מוות טבעי בחווה באפריקה, זכתה למקום של כבוד בסלון, בנישה מיוחדת שתוכננה עבורה. "אנשים נכנסים לדירה ולא יודעים ממה להתפעל קודם", מספרים בעלי הבית "מהגודל, מהנוף, מהדלתות השקופות, מסידור הרהיטים והאביזרים האלגנטי וההרמוני או מהזברה הצופה בשקט מהקיר על הנעשה בסלון ובמטבח".

(צילום: אלעד שריג)

לפורטל BVD לעיצוב פנים מבית מגזין בניין ודיור

דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
פינת הרחצה כחלק מהחלל, פתוח כמעט לחלוטין, למעט דלת זכוכית חלבית/בנין ודיור, אלעד שריג
דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
פינה במרפסת/בנין ודיור, אלעד שריג
דירת יוקרה בתל אביב, דצמבר 2011. אלעד שריג, בנין ודיור
ראש זברה שפוחלצה לאחר מותה הטבעי באחווה אפריקאית ונמצא במחסן המשפחה זכה למקום של כבוד בסלון הדירה החדשה/בנין ודיור, אלעד שריג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully