וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב קיבוצי: כך נראה "חדר" בשנות האלפיים

חן לב ארי

10.12.2011 / 2:10

בית פרטי בקיבוץ מעגן מיכאל לא נכנע לתכתיבי העיצוב של הקבלן ומבטל את השבלונות המוכרות של בית בקיבוץ, תוך השקעת מחשבה רבה בעיצוב הפנים

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
האוירה נכנסת פנימה לאט. הכניסה לבית/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

קורה שיש חילוקי דעות בין בני זוג שבונים יחד בית. אחד מעדיף סגנון מודרני והאחר הוא טיפוס של כפר ורומנטיקה. אבל מה עושים כשברקע מככבת דירת קבלן עם תכנון קבוע מראש? מגייסים מעצב ויוצרים את הבית הכי אישי. איך? שלב אחרי שלב. האירוע המכונן בעיצוב הבית בו אנחנו מבקרים במעגן מיכאל התחיל בכך שהבעל, דוקטור לביולוגיה במקצועו, החליט לשנות את כל הקונספט של עיצוב הבית על ידי שינוי מהותי בבחירת הריצוף. במקום לבחור, כמו כולם, באבן פורצלן הגיעה כאן בחירה בטרדו אפור.

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
המעוז הרשמי של הגבר. המטבח/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

"ברגע הזה", נזכרת האדריכלית לילך שחף, "כל הקונספט העיצובי של הבית היה חייב לעבור שינוי והתאמה ובגלל הקור שמשדרות הרצפות האפרוריות נמשך כל קו העיצוב של הבית למראה החד והישר". לאט לאט, ועל ידי שילוב של רהיטים בעלי קווים מעוגלים שלקוחים מעט מן הווינטג' והפרובאנס, הצליחו בני הזוג להגיע למראה מאוזן שמשלב בין הסגנונות הכה שונים ובכל זאת יוצר בית הרמוני שנעים להיות בו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
תאורה שעושה את כל ההבדל. פינת האוכל/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

נכנסים:

כבר בכניסה אפשר להבין במה מדובר כשאת הבית פותחת דלת פלדלת חיננית עם חלון זכוכית חלבי שמשדר רכות ומשתלב בסגנונו עם שידה לבנה, משולבת עץ טבעי ומראה מעוגלת שתלויה מעליה. כשמביטים אל פנים הבית, החלל הראשון שנגלה הוא הסלון, או יותר נכון, החלון שבסלון, שמשקיף אל הנוף של הגינה האחורית ומכניס את האווירה הרגועה בעדינות פנימה.

המטבח:

ממוקם מימין לכניסה ובנוי בצורת האות ריש כשהוא נתחם על ידי אי, שמשמש גם כשולחן אוכל. במקור, גוון המטבח כאן היה אפור, אך בגלל השינוי בסוג הריצוף, מצאה שחף פיתרון מפשר בדמוי הצבע וכך ניתן הגוון התכול והרך שמצליח לשבור בעדינות את הקור האפור ומעניק לבית מימד נוסף של חמימות. עבודת תכנון רבה נעשתה בכל שלבי המטבח, שבמקרה הספציפי הזה הוא מעוזו של הגבר. ברמת העיצוב היה חשוב כאן מאוד שיודגשו הקווים המודרניים, וברמה הפרקטית ליצור משטחי עבודה רחבים שכוללים כיור גדול ותנור עבודה שהוטמע בחלקו הפנימי של האי. דגש מהותי נוסף ניתן לכל נושא האחסון וכפיתרון לכך שולבו ארונות רבים ככל האפשר.

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
אוירה חמה וקווים נקיים. הסלון/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

פינת האוכל:

מימין לסלון ניצבת פינת האוכל שכוללת שולחן עץ בסגנון נזירי שמוקף כיסאות לבנים מסוגננים, אבל מה שהכי מושך כאן את העין, ומסתבר שגם היה לנושא המפתח בעיצוב הפנים, היא התאורה. כאן, מעל שולחן האוכל, מוקמה שלישיית גופי תאורה בגוון כתום עז שמוסיפים חיות לגוונים הניטרליים.

הסלון:

למעשה, הסלון הוא אחד המקומות הבודדים בבית שמיקומו היה ניתן לשינוי אבל עם זאת העדיפו בעלי הבית להשאיר אותו במיקום הראשוני שלו, בעיקר כי רצו ליצור קשר עם הנעשה במטבח. בסלון ביקשו הבעלים לחזור וליצר אוירה חמה אך בעלת קווים נקיים, ולכן הציבו במרכזה ספה פינתית מזמינה ומפנקת וכדי לשבור את הגוונים הבהירים שובצה כורסא פרחונית ומפתיעה שמזריקה שמחה לחלל ובמרכז הסלון ניצב שולחן ייחודי, עבודת יד של הבעלים, שמתכתב עם פלטת העץ בשידת האחסון. גם כאן אפשר לראות את הבחירה המוקפדת של גופי התאורה, גופים מזכוכית חלבית שפוזרו בחלל ומעניקים אור טבעי רך ונעים שמאזן את האווירה.

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
החלונות עושים את כל האור. המדרגות בבית/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

עולים למעלה:

מדרגות פשוטות מאבן חלילה בהירה ומעקה ברזל שחור בצידן מובילות אל הקומה העליונה שכוללת את חדרי הילדות, חדר השינה של ההורים וחדרי הרחצה. על הקיר הנגדי למדרגות מוקמו שני חלונות חלביים שמכניסים תאורה טבעית לבית בשעות היום וצובעים את הבית בגוונים נעימים.

חדר השינה של ההורים:

החדר בו גרים ההורים פשוט וחמים כשהקיר המרכזי כאן נצבע בגוון כחול עמוק שמעניק לחלל אפקט מרגיע ואל חדר השינה מצורפים חדר ארונות רחב ידיים וחדר רחצה.

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
אפקט מרגיע מכל פינה. חדר השינה/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

חדרי הרחצה:

מושתתים על טהרת הלבן והאפור כשחדר הרחצה של הילדות הורחב ובמקום מקלחון סגור הונחה אמבטיה. כדי להוסיף חיות לחלל שולב בו ארון אמבטיה בגוון אדום עמוק ובחדר הרחצה של ההורים שובצה ארונית בגוון שמנת בעלת ידיות קריסטל וקווי גימור בסגנון תחרה שיוצרים מראה רומנטי.

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
מראה רומנטי. אמבטיית ההורים/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

התוצאה הסופית בהחלט השיגה את המטרה וכל הצדדים מדווחים היום על כך שהם מרוצים. אבל אם לומר את האמת, האתגר שבאמת מעניין בבית הזה, מעבר לתוצאה המדויקת, הוא ביכולת להפוך סטנדרט קבלני עם חלוקה מאד ברורה וידועה מראש למשהו בעל אופי וזהות ייחודיים לדיירי הבית. זה, בסופו של דבר, הפרט הכי חשוב כשיוצרים בית – שיתוף פעולה שמביא לסיפוק.


צילום: אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

BVD - פורטל עיצוב פנים מבית המגזין "בניין ודיור"

בית בקיבוץ מעגן מיכאל. אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום", בנין ודיור
חלל חי. אמבטיית הילדים/בנין ודיור, אלעד גונן וזאב ביץ - "שגב צילום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully