וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקנות תנור אפייה?

4.12.2011 / 13:41

משולב או בילט-אין? על אילו תוכניות לא לוותר? האם למערכת ניקוי עצמי יש ערך? ומה בכלל עדיף, מכני או דיגיטלי? כל התשובות לפניכם

ישנם תנורי אפייה משולבים המצוידים גם בכיריים לבישול, ולעומתם תנורים בנויים בתוך ארונות המטבח. מה עדיף - בקרה מכנית או דיגיטלית? האם יש חשיבות לטורבו? והאם ישנו ערך מוסף למערכת ניקוי עצמי? מדריך לסיוע ברכישת תנור האפייה המתאים.

משולב או בנוי?

בין אם מדובר בהרכבת מטבח חדש לגמרי או רק בהחלפת התנור הישן, ההחלטה הראשונה אותה יש לקבל היא אם לקנות תנור אפייה משולב (הכולל כיריים) או תנור בנוי (בילט-אין). למעשה, אין הבדל טכנולוגי בין הסוגים והבחירה נתונה לשיקולים של עיצוב המטבח, אילוצי מקום, צורכי הבישול או פשוט מטעמי נוחות.

תנור משולב

הוא הוותיק מהשניים: תנור אפייה משולב הוא תנור שעומד באופן עצמאי, והוא בדרך כלל גבוה יותר מתנור בנוי. תנור משולב מצויד בחלקו העליון בכיריים, מופעלות גז או חשמל.

תנור בנוי

הסוג השני אינו מצויד בכיריים. רבים יאמרו שתנור אפייה בנוי נראה טוב יותר, ניתן להתאימו לסגנון המטבח ולקבוע אותו בגובה הנוח לנו. אם בחרתם תנור כזה, יש לדאוג להתאמה מושלמת בין הגומחה לתנור שאמור להיות מוצב בתוכה. תנור בנוי מחייב גם אוורור הולם, בעיקר אם הוא מותקן מתחת לשיש.

תנור בילט אין (בנוי) במטבח אדום-כתום. Vadym Andrushchenko, ShutterStock
ניתן להתאימו לסגנון המטבח ולקבוע אותו בגובה הרצוי. תנור 'בילט אין'/ShutterStock, Vadym Andrushchenko
תנור עם כיריים במטבח עץ חום. Roman Pavlik, ShutterStock
מצויד בחלקו העליון בכיריים, מופעלות גז או חשמל. תנור משולב/ShutterStock, Roman Pavlik

לאחר שהחלטתם אם לרכוש תנור בנוי או משולב, הגיע שלב בחירת גודל התנור. מידות סטנדרט של תנורים הן: עומק 55 ס"מ, רוחב 55 עד 60 ס"מ, (למרות שיש גם תנורים רחבים במיוחד, שרוחבם מגיע ל-90 ס"מ), וגובה בין 55 ל-60 ס"מ - בדרך כלל תנורים משולבים גבוהים יותר מתנורים בנויים.
בנוסף למידות התנור, יש לבחור בכמה תאי אפייה מעוניינים. הרוב הגדול של התנורים כולל תא אפייה אחד, אך ישנם דגמים עם שני תאים נפרדים ואף יותר, לאפייה או בישול במקביל של מספר תבשילים.

מגוון התוכניות

רוב תנורי האפייה הסטנדרטיים עושים שימוש בשני גופי חימום, בחלק העליון והתחתון של תא האפייה. לתנורים ישנן מספר תוכניות הפעלה: חימום, אפייה, הפשרה, וכו'

בנוסף, ישנו מצב טורבו בו האוויר החם מפוזר באמצעות מאוורר ליצירה ושמירה על טמפרטורה אחידה וקיצור זמן האפייה. בדגמים היקרים יותר קיימת גם האפשרות לאפייה באמצעות טורבו אקטיבי לאפיית סוגים שונים של אוכל בו זמנית, מצב גריל ואף חימום באמצעות גלי מיקרו. כמובן שריבוי בתוכניות ייקר את מחיר התנור, לכן בדקו אם יש לכם בכלל צורך בהן. בחרו בלוח בקרה שיהיה קל לתפעול והבנה. בדרך כלל בקרה מכנית היא פשוטה יותר אך מצד שני מוגבלת בפונקציות ופחות מדויקת. לוח בקרה דיגיטלי יכלול תכניות אוטומטיות מתוחכמות, כיוון טיימר וטמפרטורה מדויקת, אך עלול להיות מעט מסובך ויקר יותר. פונקציה נוספת שרלוונטית לדתיים שבינינו היא שעון שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שעון תכניות של תנור אפייה. hasanugurlu, ShutterStock
בדגמים היקרים יותר קיימת גם האפשרות לאפייה באמצעות טורבו אקטיבי המאפשרת אפיית סוגים שונים של אוכל במקביל/ShutterStock, hasanugurlu

ניקוי התנור

מומלץ לבחור בתנור בעל ציפוי אמייל אחיד ואיכותי, ללא בליטות או חיבורים, עם מסילות שלא נשחקות על ידי תבנית האפייה. תנור כזה יהיה קל לניקוי ועמיד בפני שריטות. אם אתם מרבים להשתמש בתנור, ובעיקר בהכנת מאכלים שמשאירים חותמם באמצעות שומנים שדלפו ולכלכו את פנים התנור, אולי כדאי לרכוש דגם הכולל מנגנון ניקוי עצמי, שפועל בשתי שיטות: פירוליטי וקטליטי.

בשיטה הראשונה, התנור מתחמם לטמפרטורה גבוהה למשך מספר שעות, ושורף את השומנים שנהפכים לאפר, אותו ניתן לנגב בקלות.

שיטת הניקוי הקטליטי עושה שימוש בטפלון, שמצפה את דפנות התנור, כך שהחומרים שמצברים שם פשוט נשרפים מיד ולא נדבקים. בדגמים אחדים ניתן לפרק את הדפנות ולנקותן בקלות.

להשוואת מחירי תנורי אפייה ובישול באתר kama.co.il

איך לקנות מכונת כביסה?

איך לקנות מקרר?

יד בכפפת פלסטיק כחולה מנקה תנור אפייה. SeDmi, ShutterStock
אם אתם מרבים להשתמש בתנור, אולי כדאי לרכוש דגם הכולל מנגנון ניקוי עצמי כדי להימנע מניקוי מפרך/ShutterStock, SeDmi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully