וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה להשקעה בתל אביב: השיפוץ המוצלח גרם לבעלים לגור בה

נעמה ריבה

24.11.2011 / 10:55

שיפוץ יכול להיות מוצלח מדי? מסתבר שכן. זוג עם ילדים שרכש דירה בתל אביב למטרות השקעה מתעקש לגור בה בעצמו על פני השכרתה, למרות מימדיה הזעירים

ידוע שתל אביב עמוסה לעייפה בדירות קטנות, כאלה שלרוב המשפחות קשה לגור בהן. אין כאן שאלה. אבל האתגר האמיתי הוא לקחת דירה בעלת ממדים קטנים, להתאים אותה לזוג צעיר עם ילדים קטנים ולהפוך אותה למקום שנעים להיות בו. מסתבר שתמ"א 38 היא חלק מהתשובה. החשש מפני רעידות אדמה הוליד את התוכנית שמאפשרת להוסיף למבנים ברחבי הארץ בכלל, ובתל אביב בפרט, קומות למגורים. כך קרה גם בבניין ברחוב אחד העם בתל אביב בו אנחנו מבקרים הפעם.

אותם בני זוג עם ילדים רכשו את דירה קטנה בבניין למטרות השקעה, כך שהתקציב הראשוני היה מוגבל יחסית. בזמן השיפוץ התאהבו השניים בתוצר המשודרג והחליטו לעבור ולגור בה בעצמם. מה היה השינוי המשמעותי כל כך? הנה הצצה בלעדית לדירה.

לצורך התכנון נעזרו בני הזוג באדריכל דורון עכו, שמתאר את המצב ההתחלתי של הדירה כ"חלל צפוף, דחוס ולא מואר". כשנזכרים בדירה מגלים שבכניסה היו מדרגות בטון שהיוו מחסום תחושתי לא נעים ושבמקום בו תכנן עכו את הסלון, ניצב קודם לכן המטבח שהשתלט על החלל כולו.

גודל הקומה הראשונה הוא 75 מ"ר, שכוללים גם ממ"ד, חדר ילדים, סלון, מטבח וגרם מדרגות - מה שייצר אתגר תכנוני גדול. הקונספט שהוביל את עיצוב הדירה הוא שימוש בקווים ישרים, צבעים בהירים, שימוש בקונטרסטים באמצעות אלמנטים אדריכליים כהים, שימוש בכמה שפחות קירות שיחסמו את החלל וניצול כל אזור בדירה למטרות אחסון.

דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
יצרו כניסה נעימה יותר. המדרגות/בנין ודיור, הילית כדורי

הכניסה: בדירה המקורית תוכננה הכניסה כצוואר בקבוק צפוף, ולכן בשיפוץ פורקו מדרגות הבטון וכדי ליצור כניסה נעימה יותר החליט האדריכל לתכנן גרם מדרגות א-סימטרי שתופס רק שטח מצומצם מתוך קומת הכניסה. שלד המדרגות בנוי מקונסטרוקציית פלדה, משטח הדריכה עצמו עשוי עץ אגוז אמריקאי והמעקה מורכב ממוטות פלדה עדינים. המדרגות מעוגנות לקיר, משדרות קלילות ולא מכבידות על החלל הקטן ועל הדרך מהוות גם יצירה עיצובית מרשימה.

האדריכל בחר להשתמש בעץ הלא שגרתי כדי לייצר קונטרסט עדין עם הצבעוניות הבהירה בשאר הדירה והשתמש בו גם בעיצוב אלמנטים נוספים בדירה. את גרם המדרגות מלווה תאורת ספוטים שקועים בתוך הקיר, שממשיכים ומדגישים עד כמה תכנון המדרגות היה חלק משמעותי בדירה.

דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
חלל משותף ומינימליסטי. הסלון והמטבח/בנין ודיור, הילית כדורי

הסלון:
הסלון והמטבח מתפקדים כיחידה אחת כשלריצוף נבחרו אריחים גדולים ובהירים שמחפים את כל הקומה ומאפשרים מראה של חלל פתוח בזמן שהריהוט מינימאלי לגמרי. לאחר שבני הזוג החליטו שהם נשארים בדירה הם גם החליטו לערוך עוד כמה שדרוגים. כך הוסתרה התאורה ברובה על ידי הנמכות גבס שמשמשות כתעלות מיזוג אוויר, נתלו שני גופי תאורה מרשימים בסלון ובמטבח וצורניות המדרגות נוצלה למדפים שמתקצרים בהתאם למדרגה אליה הם מחוברים ומשלימים יחד למראה אחיד.

המטבח:
המטבח תוכנן בצורת האות ריש ועוקב אחר הקיר החיצוני של הדירה. נפתחו בו חלונות בלגים גדולים יותר והדירה הפכה למוארת משמעותעת. כדי שלא לייצור עומס ויזואלי נצבע המטבח בלבן ונבחרו דלתות ומגרות גדולות וללא ידיות. צלע אחת של המטבח מורכבת מארונות בלבד ועליהם משטח עבודה, כיור וכיריים ובצלע השנייה מאוחסנים המקרר, התנור ושאר הפריטים הטכנולוגיים. כדי לנצל את האזור הכי טוב שאפשר תוכננו הארונות כך שיגיעו עד לתקרה והחלק הצדדי של אותה צלע הפך לנישת מדפים המשמשת לאחסון ולכמה חפצי נוי.

דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
מראה ילדותי נעים. חדר הילדים/בנין ודיור, הילית כדורי

חדר הילדים:
פרטי הנגרות בדירה בוצעו על ידי נגר אומן וגם כאן, בחדר הבת הריהוט אינו צבעוני אלא לבן כשהצורניות ועיצוב הפרטים מעניקה לחדר מראה ילדותי. החדר הקטן מנוצל היטב; על צלע הארון נתלו מדפים חיצונים והקיר שבין שני החלונות נוצל לתליית שמיכת טלאים שנתפרה על ידי הסבתא ומעניקה למקום אווירה ביתית וחמה.

דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011/בנין ודיור, הילית כדורי
דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
קשר בין המפלסים. שני חדרי השירותים/בנין ודיור, הילית כדורי

חדרי השירותים:
מוטיב עץ האגוז והניקיון התכנוני באים לידי ביטוי גם בחדרי השירותים. גם כאן נוצרו הארונות מעץ אגוז שמצליח לקשר בין המפלס התחתון לעליון. כדי לייצור הפרדה בין האלמנטים בחדרי השירותים השתמש האדריכל באריחי פסיפס ובקרמיקות אפורות ולבנות. בחדר השירותים שבקומה התחתונה ממשיך משטח הקוריאן שממנו עשוי הכיור גם אל מעבר לאסלה וכך נוצר מראה אחיד שניתן להשתמש בו גם כמדף ואילו בשירותי ההורים הובלט מיכל ההדחה לאורך כל הקיר עד לתקרה.

דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
המון אור. חדר ההורים/בנין ודיור, הילית כדורי
דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
קטן אבל פרטי. חדר השינה/בנין ודיור, הילית כדורי
דירה בתל אביב, בניין ודיור, נובמבר 2011. הילית כדורי, בנין ודיור
כמעט בתוך חדר השינה. המרפסת/בנין ודיור, הילית כדורי

יחידת ההורים:
הקומות העליונות בכל ארבעת הדירות שנוספו לבניין מצומצמות יותר ואת השטח הבנוי מקיפה מרפסת, שהייתה נתון התחלתי אשר לא ניתן להחליפו. אחרי לא מעט התלבטויות הוחלט שיחידת ההורים תמוקם במפלס העליון, מה שמקנה להם פרטיות אך גם מותיר להם חדר קטן של רק 11 מ"ר. הכניסה לחדר היא גם סופו של גרם המדרגות וארון הבגדים הגדול ממלא את הקיר כולו ומורכב מדלתות הזזה לבנות ללא קישוטים ושאר רעשים ויזואליים שעלולים לאטום את החלל. חיפוי הרצפה כאן זהה למפלס התחתון ומחדר ההורים יש יציאה ישירה למרפסת כשהריצוף האחיד והחלונות הגדולים פותחים את המרחב המצומצם ומעניקים תחושה של חלל גדול יותר ומואר.

המרפסת משקיפה לים התל אביבי הכחול והמיקום המופלא מאפשר לעין לשוטט בין גגות העיר החדשים והישנים כשהמעבר בין הפנים לחוץ רק מדגיש עד כמה בית כזה יכול להיות אי מרגיע, ירוק ושקט במרכז החיים התל אביביים הרועשים.

(צילום: הילית כדורי; דורון עכו)

לאתר BVD - פורטל עיצוב פנים מבית המגזין "בניין ודיור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully