וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר ארונות: כל העצות לשמירה על חדר מסודר ונקי

רוני קציר

3.11.2011 / 9:25

כיצד נראה חדר הארונות של כתבת ספורט, הורים מחשמונאים ושל זוג סטודנטים? לקראת החורף, שלושה בעלי ארונות נותנים את הטיפים שלהם לסדר וניקיון בחדר האופנתי

חדר ארונות הוא אמנם פריווילגיה שרבים מאיתנו היו מנכסים לעצמם, אך לא תמיד מדובר בחלום אופנתי שהתגשם. עם חילופי העונות ואוורור בגדי החורף אפילו הארון המשפחתי מעגל פינות, כך שאי סדר בחדר שמיועד כולו לנוחיותכם, יכול לגרום לעוגמת נפש רבה אף יותר מארון דו דלתי מיותם ומבולגן. הצצה מבוקרת לשלושה חדרי ארונות טיפוסיים של שלוש עלמות חן מגלה כיצד מתמודדים עם עונת המעבר, איך שומרים על סדר מושלם ומהו הסוד לניקיון חדר שלם, שמכיל רק מדפים ובגדים.

המסודר: מקום אישי לכל פריט

בעלת הארון: דלית כהן, בת 30 מחולון, כתבת ספורט במנהלת ליגת העל בכדורסל. הכתבת החרוצה מעידה על עצמה שעולמה אינו סובב סביב בגדים, אך סוד השמירה על הסדר בחדר הארונות אכן טמון ברגישות להופעה החיצונית ("אמא שלי תמיד אמרה לי שלהיות אישה זה להיראות טוב, לא משנה מה את מרגישה בפנים"). חדר ארונות מאורגן למשעי עוזר לה להתלבש לפי מצב רוחה וטעמה המובחן.

חדר ארונות. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של דלית כהן/נמרוד סונדרס

על החדר: חדר עם קירות לבנים, "ללא תמונות וקשקושים על הקירות". דלית מסבירה: "כשאני מתלבשת, אני בעצם מרכיבה משהו ולכן אני צריכה להתחיל מרקע חלק, לבן ונקי". בחדר ארון קיר גדול, מתלה בגדים ומתלה תיקים לתיקי ערב ותיקי יומיום. כל הנעליים פרושות לפניה על מנת שתוכל לצפות בהן במלוא תפארתן ("לפני עידן חדר הארונות קניתי זוג נעליים ושכחתי ממנו עד סדר פסח").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חדר ארונות. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של דלית כהן/נמרוד סונדרס

חוק וסדר: כל הבגדים מסודרים בארון הקיר לפי מדפים ולכל מדף יש נישה משלו: יש מדף מיוחד ללבוש תחתון, הכולל חצאיות ומכנסיים ומדף מיוחד לפיג'מות וללבוש בית. על מתלה הבגדים החיצוני מסודרים הבגדים שדלית אוהבת יותר וגם פריטים לאחר גיהוץ. "כשכל הבגדים פרושים ומסודרים לפני, זה גורם לי לקנות פחות, כי אני מצליחה לגוון בעזרת המלתחה שכבר יש לי", אומרת דלית וצוחקת, "לפני שהיה לי חדר ארונות הייתי קונה בגדים כמו מטורפת ולא הייתי לובשת חצי מהם. הם היו נשארים עם תג המחיר בתוך השקית עם הקבלה, עד להודעה חדשה".

חדר ארונות. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של דלית כהן/נמרוד סונדרס

חילופי עונות: מעבירה בעיקר פיג'מות ולבוש בית חורפי מהחלק העליון של הארון לחלקו התחתון ומוציאה את המעילים למקום יותר בולט ונגיש.

ניקיון: מאחר שמדובר בחדר רגיל, דלית מנקה אותו במסגרת הניקיון הכללי של הבית. פעם בשנה היא עושה סדר רציני ותורמת את הבגדים שאינה צריכה לעמותת "פתחון לב" בחולון.

טיפים: לא למקם בחדר הארונות כסא או פוף, כדי שלא ליצור מקום פנוי, עליו יערמו הבגדים. ("ככה אני מכריחה את עצמי או לקפל את הבגדים בארון או לזרוק אותם לכביסה").

המשופץ: חדר ארונות ממדפים ישנים

בעלת הארון: תילי פישר יוסף, בת 24, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת תל אביב. חולקת חדר ארונות עם בעלה דביר, בן ה-26, סטודנט להנדסת חשמל ומדעי המחשב. הזוג הצעיר פלוס חדר הארונות מתגוררים כולם באבן יהודה.

חדר הארונות של תילי. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של תילי פישר יוסף/נמרוד סונדרס

על החדר: נישה ללא חלונות שנמצאת במסדרון בסמוך לחדר השינה (תילי: "אפשר לצאת מהמקלחת עם מגבת ולקפוץ ישר לחדר"). המחסור בחלון וצורת הנישה ייעדו אותה באופן טבעי לתפקידה הנוכחי. דודיו של דביר פירקו חדר ארונות ישן ובני הזוג לקחו את המדפים "שהתפרקו כמו לגו", הרכיבו מתלה על גלגלים וקנו מגירות מקש בדליית אל כרמל לגרביים ולבנים. הנעליים תלויות על מתקן רשת מיוחד.

חדר הארונות של תילי. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של תילי פישר יוסף/נמרוד סונדרס

חוק וסדר: תילי תופסת את מרבית הארון, אבל "דביר הרבה יותר מסודר". הבגדים מאורגנים במדפים ובתלייה, כאשר מדפים מסויימים מיועדים רק לאקססוריז של תילי וכוללים קשתות, שרוולונים, צעיפים, חגורות וגם מספר ז'קטים מיוחדים. הרכישות החדשות של תילי נמצאות בראש הערימה. "אין כמו לעשות סיבוב של 180 מעלות, לסרוק במבט אחד את כל מה שיש לך, לבחור חולצה מימין, מכנסיים משמאל, לחזור אחורה ולבחור כובע מתאים", מתלהבת הרופאה לעתיד מהחדר הפונקציונלי.

חדר הארונות של תילי. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של תילי פישר יוסף/נמרוד סונדרס

חילופי עונות: צד ימין של הארון הוא חורפי ומכיל ג'ינסים, שמלות תלויות וסוודרים וצד שמאל קיצי וכולל טי שירטים מקופלים, כך שגם כשרוח קרירה מתחילה לנשוב, אין תזוזה ממשית בארון.

ניקיון: "מאוד בעייתי, כי אף פעם אין כוח להוציא מחדר הארונות את הנעליים שמכסות את הרצפה", נאנחת תילי. "מדי פעם, שכשכבר אין עצבים, אנחנו מוצאים את הנעליים ומנקים".

טיפים: "אם אתה אדם מבולגן, חובה לגור עם מישהו מסודר, אחרת תמצאי מהר מאוד את כל הבגדים על המיטה שלך", מעידה תילי בקריצה. טיפ נוסף הוא "טרייד אין"- תמיד לזרוק משהו ישן, בעת קניית פריט חדש.

האמריקאי: ארונות גדולים במקום מדפים

בעלת הארון: יוכי בליץ, 26, מנהלת בית ספר למוזיקה, מתגוררת עם בעלה דוד ושני ילדיה ביישוב חשמונאים בו "כמעט לכולם יש חדר ארונות, זה קטע אמריקאי כזה ורוב התושבים כאן הם אמריקאים".

חדר ארונות. נמרוד סונדרס
חדר הארונות של יוכי בליץ/נמרוד סונדרס

על החדר: חדר הארונות של בני הזוג נמצא בתוך חדר השינה ומכיל שני ארונות סגורים משני צידי הקיר, ארון ליוכי וארון לבעלה. לא ניתן לפתוח את הדלתות של שני הארונות בו זמנית, ולכן רק אחד מבעלי החדר נמצא בו בפרק זמן נתון.

חוק וסדר: הארון גבוה ומכיל תלייה עילית ותחתית. יוכי מורידה בעזרת מוט מיוחד את הבגדים מהחלק העליון של הארון. מלבד זאת, הארון בנוי, כמו בציפור הנפש, ממגירות מגירות. מגירה לכובעים, מגירה לגרביים, מגירה לתחתונים וחזיות ומדף לחולצות ומכנסיים. הצד של יוכי מסודר תמיד והיא חוששת לפתוח את הארון של בעלה, שמסודר קצת פחות.

חילופי עונות: יש צד לחורף וצד לקיץ ולכן אין צורך להחליף.

ניקיון: בני הזוג בחרו בכוונה תחילה לאכלס את החדר בארונות סגורים ולא במדפים, כדי שלא יצברו אבק, ולכן ניקיון רציני נעשה רק פעם בשנה וסדר כל חודשיים. את הבגדים שיוכי לא צריכה היא תמיד תורמת.

טיפים: טיפ מיוחד כדי לא לצבור בגדים בארון: לסדר את כל הקולבים לאותו כיוון ואם רואים את אחד מהקולבים הפוך למשך יותר מדי זמן, זה אומר ש"לא לבשתם את הבגד הרבה זמן, אתם לא באמת צריכים אותו, תעיפו אותו מהארון שלכם".

כל הטיפים והעצות לסידור הארון

כיצד תעשו סדר בזוגות הנעליים?

  • עוד באותו נושא:
  • ארונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully