וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית בשומרון: סיור בבית מעוצב

חן לב ארי

5.11.2011 / 11:29

סיפור על משפחה שהחליטה להתאים את עיצוב הבית החדש שלה גם להווה וגם לעתיד. כך נראה בית מעוצב ביישוב בשומרון

כל מי שבונה בית עושה זאת, מן הסתם, עם מחשבות לטווח הרחוק. בית צריך לשמש אותנו למספר משמעותי של שנים ולענות על הצרכים המשתנים, אבל בבית בו אנחנו מבקרים הפעם, ביישוב ברקן שבשומרון, התכנון העתידי הפרטני והדקדקני לקח את הדיירים כמה צעדים משמעותיים קדימה. אין מחשבה שלא הוכנסה כאן למשוואה, החל מהתאמה לאורח החיים הנוכחי של משפחה צעירה ופעילה ועד לימים בהם הנכדים יגיעו לביקור. הדיירים, איש הייטק וקצינה בכירה הגיעו לברקן, מקום ילדותו של אב המשפחה, אחרי מספר שנים שבילו במרכז עם מטרה ברורה: לבנות את הקן המשפחתי לכל החיים. אז מי אמר שבית לא יכול לגדול? הצטרפו אלינו לסיור.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
בית שגדל יחד עם דייריו, הצצה מבחוץ/בנין ודיור
בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
הצצה משביל הכניסה/בנין ודיור

נכנסים: אל תוך גרם מדרגות שיורד מהרחוב אל מפלס הקרקע ומגיע היישר אל דלת גדולה שמוצללת בפרגולה מבטון. המראה הראשון שנגלה עם פתיחת הדלת הוא זוג ויטרינות ענקיות, המשקיפות אל נוף הוואדי המרהיב ומכניסות את מראה הטבע הפראי אל חלל הבית. כשמביטים למעלה אפשר להבין גם מה באמת הדבר שתורם לתחושת המרחב והוא הגג העליון של המבנה שנבנה בשלושה מישורים שונים, עם מגרעות ועליות ואחראי על האפקט של גובה שמשתלב נהדר עם החלל הפתוח. במבט חטוף על הסביבה גם ניתן להבחין מייד בסגנון המודרני המחודד ובמשחקי הצבע בגוונים טבעיים שמשווים לבית מראה מאוזן ונקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
סגנון מודרני זויתי, מבט על המבנה הכניסה/בנין ודיור

המטבח: ניצב בצד השמאלי של הבית ונפרש על כל הקיר המערבי של הקומה התחתונה. שטחו של המטבח משתרע על פס באורך של כ- 5 מטרים ובהמשכו ישנם גם חדר שירות וחדר אחסון. כאן ניתן לראות בבירור את הקונספט שהוביל לבחירות העיצוב, ובמקרה הזה, המטבח הוא בהחלט גולת הכותרת. הריצוף הכהה והדומיננטי יוצר רושם חזק בחלל והקיר המערבי המחופה באריחי פורצלן גדולים בגוון חלודה מתחבר לרצפה ויוצר אחידות ואינטימיות במרחב. במרכז המטבח ממוקם שולחן בר צף ובפינה המקבילה לו אפשר למצוא גם את פינת האוכל. חיי היומיום הסובבים סביב האי במטבח הביאו לבחירה של מיקום פינתי ונסתר יחסית של שולחן האוכל הגדול. החלק הקסום והמהנה ביותר של המטבח מסתתר דווקא מאחורי חדר האחסון, כשקפיצה קטנה אל דלת היציאה מובילה לשביל קטן שמגלה גינת תבלינים עשירה הכוללת את כל צמחי האזור, ובעצם הייתה הבקשה הראשונה והתגשמות חלום עבור הדיירת.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
אריחי חלודה אינטימיים, המטבח/בנין ודיור
בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
פינת אוכל כהה בצד המטבח/בנין ודיור

הסלון: מתוך הרצון לאפשר חלל רחב וחסר הגבלות נבחרו פריטים שיאפשרו סיבוביות בחלל. ניתן לראות זאת היטב בפינת הישיבה שמוקמה במרכז כחלק צף ומנותק. המבנה הפינתי שמשולב בלב החדר תורם לתחושה האוורירית ובעיקר מאפשר תנועה זורמת ונוחה בין החללים, כשעל הקיר הנגדי ניצבים מסך פלזמה ומערכת שמע מפנקת.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
מבנה פינתי שתורם לאווריריות, הסלון/בנין ודיור
בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
פינוק דיגיטלי, הסלון/בנין ודיור

אגף הילדים: בגלל המבנה הטופוגרפי שדורש מפלסים ומדרגות לא ניתן היה לתכנן כאן מפלס אחד ישר ומצב של שני מפלסים היה גורם לניתוק וחוסר נוחות של הפעילות השוטפת בבית. מתוך כך, מחשבה רבה הוקדשה לתכנון של איזור הילדים כשהדיירים ביקשו מענה גם בנושא של נוחות ונגישות, אך גם רצו להשאיר אופציה לעתיד שמאפשרת סגירה של החלל והפרדתו לשם מגורים.

האזור, שבגלגולו הנוכחי הוקדש כל כולו לילדים מחלק באופן גס את החלל לשניים ומכיל בצורה היעילה ביותר את רוב שעות היום של הקטנטנים. מעבר לחללי המשחק הרחבים אפשר למצוא כאן גם חלונות נמוכים שמאפשרים לצפות בכל המתרחש וגם עושים שימוש נכון באור הטבעי הבוקע מהם.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
חלונות נמוכים בשביל הקטנים אגף הילדים/בנין ודיור

עולים למעלה: הקומה העליונה מחולקת לארבעה חדרי שינה, שירותים וחדר רחצה. חלון גדול מלווה את המדרגות ושוטף את החלל באור שמש טבעי ומחמם. גם כאן הוקדשה מחשבה עתידית לפרטים וכמענה לשמש החזקה מכיוון זה, נשתלו ברושים שייצרו עם הזמן הצללה נאותה על האזור ואולי ביום מן הימים אפילו ירצדו על קירות הבית.

חדרי הילדים: חדר אחד שהוקדש לתאומים בני החמש חולק במרכזו על ידי ארון קיר משותף. תחתיתו של הארון עשויה מזכוכית חלבית ומאפשרת ניצול נכון וחדירה של אור טבעי לחלל. החדר עצמו מתחבר על ידי חלון פינתי שמוביל אל מרפסת משותפת הצופה אל נוף היישוב וסביר שתשרת אותם רבות בעתיד. כל חדרי הילדים חופו בפרקט אפרפר בגוון עדין שמשתלב היטב עם העיצוב המינימליסטי ויוצר אוירה חמה ומזמינה.

חדר השינה: בדומה לכניסה לבית, גם כאן, חלונות ענק שצופים אל הוואדי בהחלט עושים עבודה מרשימה, העיצוב עצמו ממשיך את הקו המודרני והמינימליסטי. בחדר הזה ממוקם גם חדר ארונות פתוח שמתחבר לחלל וחדר רחצה רחב ידיים ומפנק בו אפשר למצוא מקלחון עם קיר זכוכית קבוע. התכנון המדוקדק לא מפספס דבר ואפילו כאן אפשר למצוא בתקרה מישורים בגבהים שונים שנוצרו על ידי גבס ושובצו בתעלות לצינורות התאורה.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
סגנון נקי ומינימליסטי, אחת מהמרפסות שיוצאות מחדרי השינה/בנין ודיור

אם שואלים את האדריכל פרימה מגלים עוד מרכיב חשוב שתרם רבות לתוצאה הסופית של הבית, והוא מרכיב הזמן. הפרויקט, שנכנס לתקופת ההקפאה נותר כמעט שנה שלמה בשלב התוכניות, מה שאפשר בדיעבד תכנון מדויק וירידה לפרטי פרטים ואולי החשוב מכל - ביצוע מושלם. ברגע שניתן ההיתר והפרויקט הופשר, הוא נעשה כולו בשמונה חודשים בלבד, ובהחלט הפך את הבנייה ליעילה ביותר שאפשר להוציא מפרויקט כזה. המסקנה: תכנון מקדים הוא בהחלט הסוד למיצוי נכון של בניית בית, ובית הוא בהחלט מקום לכל החיים.

בית מודרני בשומרון. בנין ודיור
על הרבה דברים אפשר להתווכח כאן - אבל לא על הנוף. חצר הבית/בנין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully