וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בסהרה: מלון מדברי שעושה רוח

נועה חיים

4.10.2011 / 0:13

בכפר נידח במדבר סהרה, ממוקם מלון בוטיק אקולוגי בעל 17 חדרים בלבד. המעצבת הפריזאית, מטאלי קראסה, הפכה אותו לנווה מדבר עם לאונג' מבטון ואמת מים פרטית

"אני מעצבת מקומות לאנשים סקרנים שרוצים לחוות משהו מעבר לריטואלים יום יומיים, כי אולי אלו הם המותרות האמיתיים", מספרת המעצבת הפריזאית, מטאלי קראסה, על הפרויקט השאפתני ביותר שלה שבוצע עד היום. הפרויקט, מלון בוטיק אקולוגי עם 17 חדרים שממוקם בכפר נפטה שבדרום מזרח תוניסיה, ממש על גבול מדבר סהרה, נפתח באופן רשמי לציבור בתחילת שנת 2011. כל פרט ופרט במלון, החל בקונסטרוקציית הבניין וכלה במרבד שעליו מחליפים האורחים את נעליהם בנעלי בית מזרחיות, תוכנן על ידי קראסה עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכניסה חולצים את הנעליים, מלון Dar Hi/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם רהיטי בטון עם נוף למדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתספורת ז'אן דארק נצחית, קראסה התפרסמה בזכות סגנונה השובב והמטורף מעט למערכות ריהוט מודולריות, המצאת אביזרים רב תכליתיים לבית ועיצוב בחומרים שונים. את הסטודיו שלה בפריז פתחה בשנת 1998, לאחר חמש שנות עבודה עם פיליפ סטארק. מלון הבוטיק, הנקרא Dar Hi, הוא תוצר של שיתוף פעולה שלה עם יזמים שונים. "כאשר הבאנו את מטאלי לנפטה, מקום שבו ביקרנו לעיתים קרובות בחופשים", אומר שפלה, בעל המלון, "הראנו לה את הנכס הנדל"ני על הגבעה הצופה אל הדיונות, וביקשנו ממנה לדמיין סוג חדש של בית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קירות המלון מסוידים בצבעי בתי הכפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרעיון היה לשתף פעולה עם בעלי מלאכה מקומיים ולא לייבא דבר למקום", מסבירה קראסה את התוצר. שיתוף הפעולה בין המעצבת לאנשי הכפר התפתח ליצירה מקורית, המשלבת בין רוח המקום לראייה הפלסטית של קראסה. כך חזית הפרויקט עשויה חומרים מסורתיים וצבעה הדומיננטי הוא חום אדמה, כצבע הבתים בכפר. כאשר נכנסים פנימה מתגלים משטחים שלמים שנצבעו בטורקיז, בכתום, בירוק ובכחול, שכמו מותחים את צבעי האורנמנטיקה הצפון אפריקאית המסורתית אל עיצוב חלל הפנים. אלמנטים גיאומטריים בודדו מתוך עיטורים מקומיים ליצירת ווליום של פריטי ריהוט עצמאיים מחומרים מודרניים, בעוד פרטי הנגרות עשויים מעצי דקל, כמסורת הבנייה הכפרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריטי ריהוט מחומרים מודרניים בשילוב עם בנייה כפרית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון או מבצר חייזרי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומפלקס האדריכלי מתרומם מעל הקרקע כמעין מבצר חייזרי הצופה אל עבר הכפר, מטעי הדקלים, אגם המלח והדיונות של מדבר סהרה. מי שמבין בקולנוע יודע שהאופי החוצני לא זר למקום. באזור זה צולם הסרט "מלחמת הכוכבים", וחלקים מקוריים מהתפאורה עדיין מהווים אטרקציה תיירותית. 11 מחדרי הכפר בנויים כקוביות קוביות הנישאות על גבי עמודים, כך שהנופשים יכולים לבחור אם להתבודד בחדר או להתארח בחלל המוצל שמתחתיו. בכל חדר יש חלון סרט רחב, ולאורכו בנוי לאונג' בטון שעליו מונחים מזרני מרבץ כתומים וכחולים. לאונג' הבטון הוא בו בזמן בסיס למערכת ישיבה וגם מערכת אחסון דמוית מערות החצובות בקיר. את החללים המוצלים מתחת לקוביות מאכלסים רהיטים היברידיים: הכלאה בין מיטת שיזוף, ספה ושולחן עשויים עץ, שעליהם מונחים מזרנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלאה בין מיטת שיזוף לספה ושולחן, הרהיטים במלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החללים המשותפים כמו: חדר האוכל, הספרייה, חדר ההסבה וחדר הוידאו תוכננו כמקומות מפגש פתוחים. הגבולות הפיזיים בין הפונקציות השונות מטושטשים, וההבחנה ביניהן נעשית בעיקר על ידי שימוש בצבע. כמו בנווה מדבר חוברו להם כל השטחים הציבוריים על ידי אמות מים מלאכותיות. המים מגיעים לפרויקט ממעיינות חמים באזור נפטה ומשמשים לחמאם, לבריכת השחייה התרמית ולהשקיית גינת הירק.

העבודה על המלון ארכה כחמש שנים, בתקציב של 2.5 מיליון יורו. למעצבת יש הסבר מצוין לעניין: "זה היה יוצא דופן להמציא כל דבר מאפס", מתארת קראסה, "זה משהו שאני עושה לעתים נדירות מאוד בעבודה עם פרטנרים אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החללים המשותפים תוכננו כמקומות מפגש פתוחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם החללים הפרטיים נראים לא רע בכלל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפעם הבאה שיוצא לכם להגיע למדבר, מלון Dar Hi/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully