וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בסדר: כל הטיפים לאירוח מושלם

שירי ארנלדס

23.9.2011 / 8:48

איך מכניסים לבית סטנדרטי שולחן חג, כלי אוכל מעוצבים, קרובי משפחה ואורחים? מה שנשמע כמו תחילתה של בדיחה הוא בעצם תאור של הבית בראש השנה. כך תעברו זאת בשלום

שרדנו את החופש הגדול בקושי. מרוששים, מותשים ומייחלים לקצת שקט ורגיעה החזרנו, באמצעות ספטמבר, את החיים למסלולם. אולם יחד איתו הגיעו גם החגים, המהווים משימה מאתגרת, חדשה ולא פחות מסובכת מזו שרק הרגע הסתיימה. לאלו שמארחים בראש השנה וכבר עסוקים בתכנונים של מה לבשל, את מי להזמין ואילו מתנות לקנות, החלטנו להושיט עזרה ולרכז מספר טיפים שיסדרו לכם אירוח מושלם. איך מארגנים את הבית לקראת החגים, כיצד מלינים את הדודים והדודות על ילדיהם, בדירת שלושה חדרים ממוצעת ואיך גורמים לשולחן החג להראות מרשים ומיוחד בעלות סבירה? בשביל זה אנחנו כאן.

ארוחה משפחתית. Dmitriy Shironosov /Shutterstock.com, ShutterStock
עברנו את החופש הגדול, נשרוד גם את ארוחת החג/ShutterStock, Dmitriy Shironosov /Shutterstock.com

צעד ראשון: מארגנים את החלל הציבורי

יוצרים מרחב פתוח ככל האפשר: הרעיון הכללי בארגון החלל הציבורי הוא ליצור מרחב פתוח ופנוי עד כמה שניתן מרהיטים, חפצי נוי, שטיחים ושאר "מכשולים". מה שאומר שכל הספות שהשקענו שעות במחשבה על זווית העמדתן, הפסל האמנותי שהועמד בדיוק רב תחת התאורה הממוקדת והשטיח שהונח בנונשלנטיות מדויקת במבואת הכניסה - כולם נדחקים הצידה, נצמדים לקירות ומפנים מקום לשולחן מרכזי, שמאפשר מעבר מכל צדדיו.

יצירת פינת ישיבה נוחה: את הספות מומלץ להפוך לפינת ישיבה מזמינה, בה לאחר הארוחה יוגשו המתוקים, הרימון, הדבש ושאר סימני החג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת אינוביישן של הדיזיין סנטר, מחלטרת גם בתור פינת ישיבה מזמינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדרים סגורים או פתוחים: באותה הזדמנות, תוכלו גם לבחור אם לחסום את הגישה לחדרים מסוימים בבית או דווקא להשאיר פתח מילוט לזאטוטים. טיפ: השתדלו שלא לחסום את הטלוויזיה. אם הערב לא יזרום כמצופה תמיד תוכלו למצוא מפלט בשידורים לערב החג.

צעד שני: מסדרים את שולחן החג

שמרו על קו אחיד: מילת המפתח בסידור השולחן היא אחידות. לא משנה אם אתם אוהבים שולחן צבעוני, קלאסי או דרמטי - העיקר שתשמרו על קו אחיד. במקום ללקט מהשכנים שולחנות ברוחב וגובה שונה, אפשר פשוט להזמין פלטה אחת שמונחת על שניים או שלושה "חמורים", או לחלופין להשתמש בשני שולחנות פלסטיק מתקפלים, אותם שולחנות פיקניק שיש לרובנו באוטו. הם יציבים, נפתחים ומתקפלים בקלות והכי חשוב: הם ייצרו עבורכם מראה רציף ומכובד. בתום הסעודה ניתן לקפל אחד מהם וכך ליצור בקלות מרחב פתוח למעבר ולישיבה נינוחה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומרים על קו אחיד, כלי בית של RUGINE/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוכרים את הכלים: את עיקרון האחידות ימשיכו גם הכיסאות, המפה, המפיות, כלי האוכל, הכוסות ואפילו הסכו"ם. על מנת להקל על העניינים אפילו יותר, ניתן להזמין מראש את כל אלה בחברות להשכרת ציוד לאירועים. כך תקבלו פטור משטיפת כלים בתום הארוחה, שהרי הכלים המלוכלכים נשלחים כמו שהם, בחזרה לחברת ההשכרה - תענוג שבהחלט כדאי להשקיע בו. המלצה חמה: אל תחכו לרגע האחרון. יותר ויותר משפחות כבר גילו את השיטה, ולכן מלאי הכלים היפים והחגיגיים להשכרה אוזל במהירות.

הכל חד פעמי: אופציה נוספת, אם כי פחות ידידותית לסביבה, היא שימוש בכלים חד פעמיים. כיום, מבחר הכלים הוא עצום ומכובד וטווח המחירים בהתאם. לכל הספקנים, שטוענים שהמילה פלסטיק לא הולמת את ארוחת החג, דעו לכם כי ניתן להרכיב שולחנות חג מרשימים מאוד על טהרת הפלסטיק. רובם של הכלים אפילו יפים כל כך, עד שממש חבל לזרוק אותם ואפשר אפילו לשטוף ולהשתמש בהם פעם נוספת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלים חד פעמיים מתכלים של הילולה, יפים כל כך שחבל לזרוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולסיום: דואגים לסידורי השינה

ארגנתם את הבית, ערכתם שולחן חג מרשים, הכנתם ארוחת מלכים ואפילו דאגתם לתעסוקה עבור הקטנטנים. זו אמנם רשימת מטלות מכובדת, אבל עבור חלקנו מדובר רק בשלב הראשון והפשוט של המלאכה. כשהערב סופסוף נגמר, מגיע הרגע בו כולם הולכים לישון - אצלכם בבית. איך תתמודדו עם שלל האורחים המצפים למקום לינה?

ההורים: זוג מבוגרים אפשר להלין בחדר השינה שלכם. אם אין מצעים חדשים לפנק בהם את האורחים, גם זוג מגבות שרכשתם, המונחות בקיפול אלגנטי על המיטה יעשו את העבודה. שוקולד קטן על הכרית, אגרטל פרחים טריים על השולחן וסלסלת פרות יעניקו גם הם תחושה של השקעה רבה במאמץ מינימלי.

מיטה מוצעת. Elena Talberg  /Shutterstock.com, ShutterStock
חדר שינה מעוצב לאורחים, השקעה רבה במאמץ מינימלי/ShutterStock, Elena Talberg /Shutterstock.com

הילדים: זוכרים את שולחנות הפיקניק מהסלון? כהרף עין הם מתקפלים לשתי מזוודות ונעלמים. במקומם מרצפים את הסלון במזרנים, פורשים עליהם סדינים ואם אין מספיק, אפשר גם לקנות מראש בד נעים. בקלות יחסית יצרנו מסיבת פיג'מות מקורית ומגבשת. אמנם אין אחריות שהילדים באמת ילכו לישון, אבל בשלב הזה אפילו למבוגרים כבר לא ממש אכפת.

מסיבת פיג'מות. shutterstock, ShutterStock
אפילו למבוגרים כבר לא ממש אכפת, מסיבת פיג'מות/ShutterStock, shutterstock

לא מוכרחים מזרונים: למי שאין בנמצא מאגר מזרנים, יכול להיעזר גם במספר חלופות יצירתיות. מזרן זוגי מתנפח, כזה של טיולי אוהלים, ניתן להסב למיטה. הילדים מתים עליו ואפשר להלין בו עד שלושה צעירים. גם הפאזל ההתפתחותי לגיל הרך, זה העשוי מחלקים גדולים ורכים, יכול בקלות לרצף חצי סלון ולהוות מצע לשינה ובאותה הזדמנות גם תעסוקה לקטנים שירכיבו אותו. ולבסוף, תמיד ניתן לחזור לשיטות הסבתא, לפרוש את השטיח, עליו כמה שמיכות פוך וכריות ולקוות לשינה ערבה.

פורטל BVD לעיצוב - מבית המגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully