וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר משלהם: מוחים מהמרפסת

ליאור יעיש צילום: שי אוקנין

12.8.2011 / 8:27

למי הם מרשים להתקלח אצלם, איפה הם הציבו את האוהל, ולמה תמיד יש להם בצק עוגיות במקפיא? קפצנו לביקור בדירת שותפים בשדרות רוטשילד פינת המהפכה

לאן הגענו: דירת שלושה חדרים ברוטשילד 77 פינת המהפכה (בין אוהלי האבות הגרושים לדוכן "צער בעלי חיים"), בקומה הראשונה של הבניין, עם מרפסת חזיתית לשדרה. מסדרון ארוך בעל רצפה אוריינטלית מצויירת מקשר בין החדרים של השותפים ומתפקד כחניון לאופניים שלהם. על דלת הכניסה תלויה מפת תל אביב, תו התקן לתל אביבי הטירון.

דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
מעגן האופניים בכניסה לבית. כי מלמטה יגנבו אותם/שי אוקנין
דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
מפת תל אביב על הדלת. תו תקן לתל אביבים טירונים/שי אוקנין

כאן גרים: לפי סדר עולה במסדרון וותק בדירה - בחדר הראשון והגדול ביותר, זה עם המרפסת, גר משה, שהתחיל ללמוד פיזיקה (“צריך אישיות אובססיבית בשביל זה") ופרש לטובת לימודי משפטים. איתו גרה בת זוגתו טל, משוחררת טרייה מצה"ל שבקרוב תתחיל ללמוד חינוך בסמינר הקיבוצים. בחדר הבא חי יוחאי, בן 23 מקריית גת, סטודנט ללימודי מגדר באוניברסיטה הפתוחה ועובד במערכת עיתון "הארץ". בחדר השלישי מתגוררת השותפה החדשה (עם ותק של יומיים והלם דירתי), שרי, שלומדת בביה"ס "מיוזיק" מוזיקה ותקליטנות והגיעה לעיר מקיבוץ רגבים (“זה רחוק").

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
מימין: משה, יוחאי, טל ושרי/שי אוקנין

מוציאים חוזה: כיאה למשפטן מתחיל, משה מעודכן בפרטי החוזה ושולף את המשוואה הביורוקרטית (כשהמדף לצידו כורע תחת הנטל של אנציקלופדיית "יואל גבע - הכנה לפסיכומטרי"): “7,100 שכ"ד חלקי 4, כלומר 1,775 לכל אחד, ועוד 180 כפול 4 עבור חשמל, מים, ארנונה, גז ואינטרנט".

עד לא מזמן, משה ויוחאי חיפשו שותף חדש לדירה (“גילינו אחד את השני מחדש בתקופת החיפושים"). בסוף הם מצאו את שרי. יוחאי עובד בשעות שונות מהבית, שרי לומדת שלושה ימים בשבוע ומשה ממלצר במשמרות במסעדת "דלל" בנווה צדק. הוא פוגש את טל בערבים כשהיא חוזרת מהצבא.

פרזיטים: אין חיות מחמד רשמיות. משה מספר על דיירת משנה מפוקפקת שגילו בבית – חולדה. זו הנעימה את זמנם במשך שבועיים, אך לא מספיק בכדי שיעניקו לה שם וישדרגו אותה לדרגת חיית מחמד של ממש. “היא הכריזה על עצמה כבעלת הבית", הם מספרים, והתגוררה בחדרם של בני הזוג עד שיוחאי לקח את המושכות לידיים ולכד את הגברת השעירה. את המשך העלילה השותפים מסרבים לפרט, דיירי המאהל - הישארו ערניים.

דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
השירותים. הטריטוריה של משה/שי אוקנין

המהפכה הפמיניסטית: יוחאי מתפקד על תקן עקרת הבית ואחראי על הניקיונות בדירה. בעבר נעשה ניסיון לחלק בין השותפים טריטוריות קבועות לניקיון, אך זה הסתכם בכך שיוחאי מנקה הכל חוץ מהשירותים, שעליהם אמון משה (“כי הם הכי קטנים"). משה מאזן עם שליטה בגזרת הכיריים והטוסטר. פיתח מיומנות אפיית עוגות בטוסטר. יוחאי מנקה את חדרו פעמיים בשבוע. משה וטל, להבדיל, ניקו את חדרם פעמיים מאז שעברו לדירה. ושרי? היא עדיין מארגנת את החדר שלה.

דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
"חשוב לבחור שותפים לפי היכולות הקולינריות של האמהות שלהם"/שי אוקנין

דו"ח מקרר: השותפים אוכלים את רוב ארוחותיהם בבית. משה חושף שליטה בבצקים ומגבה במשלוחים מהמאמות של שותפיו. “חשוב לבחור שותפים לפי היכולות הקולינריות של האמהות שלהם”, הוא מנדב תובנה לחיים.

מה בפנים: במקפיא, בצק עוגיות שוקולד צ'יפס שמשה מכין, מקפיא ומוציא בעתות מצוקה, שניצלים של "עוף טוב" ושקית מוצרים מהמקפיא של השכנים שטסו לחו"ל והפקידו לבייביסיטר, אך כשחזרו לא רצו אותה חזרה. במקרר יש קציצות על מצע ארטישוקים, שהכינה אימא של יוחאי, צנצנת עגבניות כבושות מאימא של טל, חומוס שמשה מכין, קרטון חלב, בקבוק קטשופ, סירים עם תבשיל עדשים ואורז לבן וצנצנות של סחוג ירוק וטחינה גולמית.

דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
חברה לתחזוקת אקווריומים, מישהו?/שי אוקנין

מה בחוץ: מגנטים של "המטבחון", "פיצה האט" וחברה לתחזוקת אקווריומים (איפה האקווריום?), לוח בחינות סמסטר א' של משה, ו“דף הזהב" עם מספרי טלפון למקרי חירום של אינסטלטורים ושאר בעלי מקצוע ברחבי ת"א.

דירת שותפים בשדרות רוטשילד בתל אביב. שי אוקנין
עובדת שעות נוספות ולא מתלוננת. מכונת הכביסה/שי אוקנין

קפה: יוחאי, אליטיסט הקפה, מעדיף "טייסטרז צ'ויס" ולא נוגע בפחית הקפה הנמס של "עלית" שצורכים שאר הדיירים.

הכביסה המלוכלכת: מכבסים במכונת כביסה בבית, תולים על רוטשילד במרפסת.

קולות רקע: החדר של משה וטל, עם המרפסת שפונה לרוטשילד, הוא ללא ספק הרועש ביותר. קקופוניה של אוטובוסים עם קריינות תחנות החליפה מקומה בשבועות האחרונים לטובת מקצב המחאה, שכולל בעיקר קריאות "אבא" מאוהלי האבות הגרושים והמדוכאים, מגפונים מחרישים ב"העם דורש צדק חברתי", אוטובוסים של תיירים שהחלו לעבור ברוטשילד כחלק ממסלולם, ילדים מתופפים ועוד הרבה דיירים חדשים שעברו לרחוב. ולמרות הכל, טל מעידה שהיא מעדיפה את הרעשים החדשים על פני הקודמים.

אוהל במרפסת: השותפים כולם מאוד תומכים במחאה, ופותחים את המקלחת בפני דיירים מהמאהל. רואים את הסרטים שמוקרנים, שומעים הרצאות והופעות. “אנחנו חלק מהמחאה בלי לצאת מהבית, זה נוח".

עתידות: בעל הבית הבטיח לא להעלות את שכר הדירה, מתכננים להישאר.

חדר משלהם: לכל הטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully