וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שטוב לפוטין: מותג היוקרה "פרנצ'סקו מולון" עשה עלייה

אולם תצוגה ראשון בישראל של Francesco Molon הושק היום בהשקעה של מיליון אירו. קהל היעד: אוליגרכים והאלפיון של המגזר הערבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכינו את הסטיפות, לא כל אחד יכול להיכנס לכאן. חדר התצוגה החדש של פרנצ'סקו מולון ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שמרבית מדינת ישראל מתעדכנת בהתפתחות מחאת האוהלים, מתלבטת מול המקרר בסופר אם לשלוח יד למוצרי החלב ושוברת את הראש איך לסגור את החודש, נפתח לו ברוב הדר ופאר אולם התצוגה הראשון בישראל של מותג היוקרה האיטלקי Francesco Molon, בהשקעה של מיליון אירו. המותג והוותיק, שקיים למעלה מארבעים שנה, הוא שם נרדף ליוקרה מהסוג שרובנו זכו לראות רק בסרטים. הוא מציע טוטאל לוק לבית, החל מריהוט פנים וחוץ, ריצוף וחיפויי קירות, דרך מטבחים וכלה במוצרי טקסטיל המיועדים לביתם של המגלגלים מיליונים בעובר ושב, ובמיוחד לבעלי הפטיש לעיצוב אירופאי הארדקוריסטי שביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר הישיבות של הפרלמנט האיטלקי ברומא/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ריץ קרלטון. גם פה הלכו על טוטאל לוק של המותג/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי להבין את העושר הסגנוני של המותג מספיק להציץ ברשימה החלקית של הפרויקטים עליהם הוא חתום, ביניהם לשכתו של ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, קונסוליית ארצות הברית בנאפולי, חדרי ישיבות של הפרלמנט האיטלקי, ארמונות נשיאותיים באתונה ובאיים המלדיביים, מלונות פאר כגון ריץ קרלטון, וולדורף אסטוריה שבניו יורק. כולם מתהדרים בלוק מלכותי המשחזר את שיטות העבודה של ימי הרנסנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבית המלאכה של פרנצ'סקו מולון מועסקים כ-200 אומנים שמשחזרים רהיטים משלל תקופות היסטוריות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית היוצר של המותג קרוי על שמו של המעצב הראשי, פרנצ'סקו מולון, שהיה רק בן 23 כשהקים אותו. כיום, בית העיצוב הראשי של העסק, שהפך בינתיים לבינלאומי, שוכן ב-Romanoc d'Ezzelino שבצפון איטליה, ומשתרע על שטח של כ-30,000 מ"ר. מועסקים בו למעלה מ-200 מעצבים, אדריכלים, אומנים ובעלי מלאכה המופקדים על מלאכת התכנון, העיצוב והשחזור המדויק של שלל פריטים מתקופות היסטוריות כמו צרפת בעת כהונתו של לואי ה-16, או אנגליה במאה ה-18, ומזרמים עיצוביים כמו אר דקו. על הדקורציה אמונה מחלקה מיוחדת של ציירים, פסלים, משבצים, מגלפים ונגרים שמעניקים לפריטים השונים את הלוק האותנטי באמצעות ציפוי של עלי זהב 24 קראט, גילוף ידני של עץ באזמל, ציורי שמן ועוד. לא מדובר בבשורה עיצובית חדשה וגם לא במראה עדכני במיוחד, וספק עד כמה הישראלים שרגילים לראות את הסגנון הזה במוזיאונים במסגרת הטיול המאורגן, יעכלו את כל הכובד הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריטים משוחזרים מהמאה ה-16/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם בדרך כלל מה שאוליגרכים רוצים בבית שלהם, מתברר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכניסה לרציניים בלבד

בשנת 1998 פתחה החברה את אולם התצוגה הראשון שלה מחוץ לגבולות איטליה, בפנמה, ולאור ההצלחה המסחררת נפתחו אחריו בזה אחר זה אולמות תצוגה נוספים המשתרעים על אלפי מטרים רבועים בפלורידה, מקסיקו, רוסיה, דובאי וערב-הסעודית. האולם החדש שנפתח במחוזותינו היום, במתחם הבורסה ברמת גן, נחשב לאולם הקטן ביותר שהמותג פתח עד כה, כ-300 מ"ר בלבד. מהחברה מוסרים שהמוצג בו הוא רק מתאבן של יכולותיה ומטרתו העיקרית היא לגרות את הישראלים בטעימה קטנה.

המתחם מחולק לשני אולמות תצוגה, שכדי לעבור מהאחד לשני יש לצעוד כמה פסיעות בסאונת הרחוב הישראלי. באולם אחד מוצגת קולקציה המכונה Eclectica, בעיצובו של האדריכל Antonio D'Andrea, ובו פריטים מודרניים במראה כבד בכל מובן, כגון כורסאות מעורות של חיות שונות, ספות מעוטרות בניטים ושנדלירים גדולים ונוצצים. באגף השני מוצגת קולקציית Classica, המאופיינת במראה אירופאי של המאה ה-16.

המקום מנוהל על ידי החברה האיטלקית ללא תיווך ישראלי, וכך גם עיצובו, נעשה על ידי צוות של אנשי מקצוע ופועלים שהגיעו במיוחד מארץ המגף. לשאלה מדוע בחר המותג המפונפן והיוקרתי הזה להגיע ללבנט שעסוק כל יום במצוקה כלכלית אחרת, ענו אנשי החברה כי לאחרונה גבר הביקוש מצדם של אדריכלים ולקוחות ישראלים שהגיעו למתחמים שמעבר לים וביצעו עסקאות גדולות ומרשימות. ואם עדיין לא הצלחתם להבין מי הם אותם פריקים של "מולון" שאחראים בין היתר לעלייתו ארצה, מדובר באוליגרכים המקומיים שמתגעגעים לסגנון שהותירו מאחוריהם ברוסיה. מהחברה מוסיפים שגם בקרב האלפיון העליון של המגזר הערבי יש לא מעט נוהים אחר ה"שופוני" סטייל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה ישנים העשירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

צורת הרכישה במקום אף היא בלתי שגרתית. הסובלים מחוסר תקציב, סקרנים, מציצנים או כאלה שסתם רוצים לקבל השראה לעיצוב ביתם לא יוכלו לשוטט באולם ככה סתם בשביל הכיף. הלקוחות הרציניים שיגלו עניין לרכוש את המותג, כלומר מתכננים לקנות את הטוטאל לוק לבית, ולא רק שולחן או כיסא, יאלצו לקבוע פגישה מראש ורק אז דלת הקסמים של המקום תיפתח. גולת הכותרת של הרכישה ב"פרנצ'סקו מולון" היא שלאחר ההזמנה, הלקוח נוסע מטעם החברה למלון "מולון", טירה יוקרתית הממוקמת בסמוך למפעל המותג בבאסנו דל גראפה, שם הוא זוכה לאירוח מלא ורואה מקרוב את הקולקציה שמרכיבים במיוחד בשבילו.

מחירים לדוגמה:
כיסא בר מעור – 2,000 אירו
שולחן עבודה מעץ בשילוב של עלי זהב – 12,000 אירו
מטבח (באורך 5 מטרים, כולל ציוד חשמלי) 60,000 אירו

Francesco Molon, שהם 2 מגדלי פז, מתחם הבורסה רמת גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully